Gå til innhold

Skal man i karantene etter ferie i Spania?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal man det, eller skal man gå på jobb og skole som vanlig?

Anonymkode: 80c66...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynner å nærme seg at dette blir obligatorisk nå ja:

https://www.nrk.no/norge/ulleval-topper-ber-om-flere-smittetiltak_-_-smitten-er-allerede-los-i-oslo-1.14937615

Han ber også om obligatorisk innreisekarantene fra alle land med innenlands spredning.

Per i dag gjelder dette bare Tyskland, Frankrike, Østerrike, Spania, Italia og kanskje også Storbritannia.

https://www.nrk.no/norge/forsikringsselskapet-tryg-frarader-alle-utenlandsreiser-1.14938196

Anonymkode: 9f788...222

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en kollega som nettopp har kommet hjem fra ferie i Spania og vanker rundt i kollegamiljøet nå, bør noen av oss varsle ledelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Vi har en kollega som nettopp har kommet hjem fra ferie i Spania og vanker rundt i kollegamiljøet nå, bør noen av oss varsle ledelsen?

Det er vel ikke det dummeste om de ikke vet om det? Vi må alle gjøre det vi kan for å se om vi kan begrense spredning nå, dette kommer til å gå hardt utover både oss og helsevesenet, de ser for seg at over 2,2millioner mennesker kan bli smittet over hele landet.

Det største problemet vi har er at det i alle land er fryktelig mange med lavt immunforsvar på grunn av sykdom, og mange eldre -så en ting er de som "bare blir litt syke" av dette viruset, men vi har mange som ikke har helse til å takle dette viruset, vi trenger ikke å gjøre situasjonen verre for dem.

Det er rimelig egoistisk å ikke bry seg lengre nå, nå må vi alle ta i et tak her, "de" (folkehelseinstituttet, politikerne, leger og sykepleiere) kan ikke tvinge folk til noe som helst før det vet vi er smittet. Vi må være de som begynner å ta dette på alvor nå så vi ikke står for unødvendig smittespredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke det dummeste om de ikke vet om det? Vi må alle gjøre det vi kan for å se om vi kan begrense spredning nå, dette kommer til å gå hardt utover både oss og helsevesenet, de ser for seg at over 2,2millioner mennesker kan bli smittet over hele landet.

Det største problemet vi har er at det i alle land er fryktelig mange med lavt immunforsvar på grunn av sykdom, og mange eldre -så en ting er de som "bare blir litt syke" av dette viruset, men vi har mange som ikke har helse til å takle dette viruset, vi trenger ikke å gjøre situasjonen verre for dem.

Det er rimelig egoistisk å ikke bry seg lengre nå, nå må vi alle ta i et tak her, "de" (folkehelseinstituttet, politikerne, leger og sykepleiere) kan ikke tvinge folk til noe som helst før det vet vi er smittet. Vi må være de som begynner å ta dette på alvor nå så vi ikke står for unødvendig smittespredning.

Jeg forstod ikke helt innlegget ditt, bør vi varsle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på men får ikke svar noe sted :) 

Anonymkode: 947bc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge FHI sine sider så nei. Kun de som har vært i land med utbredt spredning, og Spania er ikke av de. Men arbeidsgiver kan vurdere det annerledes. 

Anonymkode: 58ce1...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstod ikke helt innlegget ditt, bør vi varsle?

Hva med å snakke med ham og få han til å varsle selv? Det bør jo være i hans gene interesse å bli teste også forsåvidt.

Jeg mener jo at det bør sies fra, men jeg aner ikke hvilken bedrift du jobber i og om det er en stor greie å snakke med sjefen?

Jeg kan ikke ta den avgjørelsen for deg, det må dere nesten finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...