Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen av dere har tenkt på at det første tilfellet av coronavirus ble registrert på askeonsdag, som i kristendommen er en spesiell botsdag da den er innledningen til den 40 dager lange fasten før Påske.

Et merkelig sammentreff i et land der folks oppfatning av Påske er noe helt annet enn det Påsken egentlig står for; i en vanlig situasjon ville folk ha brukt fastetiden til ferie, festing, fyll og tilfeldig sex både her og der; nå som coronasmitten står for døren, er plutselig ingenting av dette moro lenger.

Det sies at hovmod står for fall, og menneskene er idag blitt så høye på seg selv og sin egen evne til å styre verden som de ønsker, og så kommer et lite virus, og viser oss hvor små og hjelpeløse vi egentlig er.

Anonymkode: 8af09...275

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lurer på om noen av dere har tenkt på at det første tilfellet av coronavirus ble registrert på askeonsdag, som i kristendommen er en spesiell botsdag da den er innledningen til den 40 dager lange fasten før Påske.

Et merkelig sammentreff i et land der folks oppfatning av Påske er noe helt annet enn det Påsken egentlig står for; i en vanlig situasjon ville folk ha brukt fastetiden til ferie, festing, fyll og tilfeldig sex både her og der; nå som coronasmitten står for døren, er plutselig ingenting av dette moro lenger.

Det sies at hovmod står for fall, og menneskene er idag blitt så høye på seg selv og sin egen evne til å styre verden som de ønsker, og så kommer et lite virus, og viser oss hvor små og hjelpeløse vi egentlig er.

Beklager - mente naturligvis det første tilfellet av coronavirus i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo selv at dette bare gjelder Norge. Hvorfor er det bare vi som er utsatt for dette "merkelige sammentreffet"?

Anonymkode: 91b90...474

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du sier jo selv at dette bare gjelder Norge. Hvorfor er det bare vi som er utsatt for dette "merkelige sammentreffet"?

Ikke vet jeg. Men skulle jeg gjette, ville jeg si at det er kanskje fordi Norge har et litt annerledes forhold til Påsken enn andre land? Her skal jo alt handle om ski, kos og moro i hele påskeuken.

AnonymBruker
Skrevet

Så da varer viruset til etter påske? 

Anonymkode: d2dab...bcd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke spesielt rasjonelt tenkt.

Det er mange land som har omtrent samme holdninger til fasten som Norge. Hvorfor kom viruset til akkurat Norge på askeonsdag, og ikke til Sverige, Tsjekkia, Danmark, Nederland, Finland..?

Hvordan tenker du at dette skjedde i praksis? Sitter det en botsnisse bak månen som kalkulerte nøyaktig når han skulle innføre koronoavirus i Kina for at det skulle nå Norge på askeonadag?

Folk må slutte å se etter mønstre og sammenhenger som ikke kan eksistere og er helt irrasjonelle.

Anonymkode: e5681...364

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange land som har omtrent samme holdninger til fasten som Norge. Hvorfor kom viruset til akkurat Norge på askeonsdag, og ikke til Sverige, Tsjekkia, Danmark, Nederland, Finland..?

Ethvert land har sin skjebne, og det kan diskuteres om det som skjer, bare er tilfeldig eller ikke. Det jeg iallfall vet, er at to uker etter askeonsdag er det allerede full panikk her i landet. Hva som kommer til å skje om to nye uker, er helt uvisst.

Russland hadde sitt helvete under 2. verdenskrig. Uganda hadde sitt helvete under Idi Amin. Chile og Argentina hadde sitt helvete under militærdiktaturene. Bosnia hadde sitt helvete under borgekrigen. Rwanda hadde sitt helvete i 1994.

Av landene du nevner, har Sverige allerede sitt helvete med overfall og voldtekter. Tsjekkia hadde sitt helvete under østblokken. Nederland sultet i 1944-45. Finland har også vært gjennom sitt.

Hva om det er Norges tur nå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fasting er vel bare bra. Blir godt å få renset kroppen og få ut mulige giftstoffer så ser frem til det 😊

For ikle lenge siden før corona hysterier var det noe på tv intervju om noen som sa noe om fasting

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vet jeg. Men skulle jeg gjette, ville jeg si at det er kanskje fordi Norge har et litt annerledes forhold til Påsken enn andre land? Her skal jo alt handle om ski, kos og moro i hele påskeuken.

Så din teori er at vi har fått corona fordi vi koser oss i påsken?

AnonymBruker
Skrevet

Dommedag 

Anonymkode: 4d1bd...c4c

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Så din teori er at vi har fått corona fordi vi koser oss i påsken?

Når man ser det som skjer i Norge nå, må man leve på en annen planet dersom man tror at dette bare er en tilfeldighet.

Og idag er det bare den 15. dagen. Det kommer mer. Mye mer.

AnonymBruker
Skrevet

40 dager varer det nok. 40 dager var det å fasting i bibelen, var det ikke? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Ja milde himmel, det har du nok rett i! Med denne utviklingen tipper jeg vi ser en peak i antall smittede Kristi himmelfartsdag, en utflating i pinsen og så blir vi erklært virusfrie på selveste julaften!!

Anonymkode: 0e8ad...7b2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

40 dager varer det nok. 40 dager var det å fasting i bibelen, var det ikke? 🤔

Hvis vaksinen som blir utviklet i Israel - av alle steder - holder tidsplanen, burde den være ferdig ved påsketider.

Men hva vet nå jeg. Det eneste jeg vet, er at den jødiske Påsken har en bakgrunn som handler om helt andre ting enn påskekos og skiturer, og det samme gjelder den kristne Påsken; de 40 dagene symboliserer de 40 dagene Jesus fastet før han tok fatt på sitt offentlige virke, og påskeuken handler heller ikke om påskekos, men om Jesus' død på korset, før man til slutt feirer oppstandelsen.

Kort sagt har Påsken et helt annet innhold enn påskekos og ski, mens nerdene sitter i Hamar på The Gathering. Begge deler blir avlyst nå. En tilfeldighet?

Bare le, dere som vil, og kos dere med panikken i samfunnet og tomme butikkhyller; det som ser ut til å bli årets påskekos.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...