Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 28 som sliter med generell rødhet i kinnene.

Lurte på om noen her inne veit om noe smike/krem som jeg kan bruke til å skjule dette, helst noe som ser naturlig ut og ikke smitter av.

Takk!

Anonymkode: 3fc74...b0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos hudlegen? Kan være du har en hudsykdom, flere ting som kan gjøre at man får rødhet i kinnene.

Anonymkode: 71445...d5e

Skrevet

Apoteket har et produkt som dekker rødhet ved rosacea 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt vil gjøre noe, oppsøk hudlege. Har du rosacea fins det behandling mot det, er det underliggende sprengte blodkar kan du ta laser for å fjerne dem. Mye bedre enn sminke!

Anonymkode: ceeb8...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Er det rødme eller sprengte blodkar? Sprengte blodkar kan dempes med laser :)

Det finnes en del produkter som skal dempe rødhet (som ikke kommer fra sprengte blodkar). Vil anbefale deg å Google etter andres erfaringer, reddit har også en egen kategori for hudpleie med veldig mange gode råd. Her er også et lite utgangspunkt https://www.rankandstyle.com/top-10-list/best-anti-redness-serums

Hvis du vil bruke noe sminke til å dekke så er en concealer som du klapper lett på huden, liten mengde, effektivt. Du kan også prøve en lettdekkende foundation eller BB/CC cream. Eksen min slet med rød nese og brukte mitt mineralpudder. Husk at om du skal sminke må du bruke kjempe liten mengde, ellers kan man se laget. Prøv deg frem og vent en halvtime etter påføring for å se resultat. Det tar gjerne litt tid før sminken smelter i huden, og før den har satt seg så ser det ut som for lite sminke, men etter den har satt seg så ser man at det er nok allikevel :)

Anonymkode: 94415...2ec

Skrevet

Husk også at om du bruker sminke må denne fjernes på kvelden 😊 ellers støtter jeg forslaget om hudlege. CC creme vil nok se mest naturlig ut og dempe rødhet en om du tenker sminke er løsningen😊

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å kutte ut melkeprodukter.

Anonymkode: d36d3...9ab

AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2020 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann på 28 som sliter med generell rødhet i kinnene.

Lurte på om noen her inne veit om noe smike/krem som jeg kan bruke til å skjule dette, helst noe som ser naturlig ut og ikke smitter av.

Takk!

Anonymkode: 3fc74...b0a

Denne! :)

60D557E6-ED9E-4B2C-B09A-F33B57CD4679.jpeg

Anonymkode: 65ef2...448

AnonymBruker
Skrevet

har du prøvd å bruke ansiktsvann og sånne ting? noen av dem tror jeg kan coole ned huden dersom den er pga inflamasjon. 

Anonymkode: 66623...e45

• Liker 1
Skrevet (endret)

En med grønntoner kan hjelpe.

Endret av TomHm
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...