AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #21 Del Skrevet 11. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er det ikke bra at det går så fort? Fordi helsevesenet kommer til å bli helt overvelmet. Folk må kanskje bli flydd til naboland for behandling... Anonymkode: 70da9...35a Myndighetene sier allerede nå at det er de yngste av de alvorlige tilfellene som kommer til å prioriteres. De eldste pasientene må dø hjemme, siden sykehusene blir fulle. Slik gjøres det også i Italia nå. Anonymkode: e7da1...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #22 Del Skrevet 11. mars 2020 God nyhet: mannen har begynt å vaske hendene... Wtf. Her har vi vært gift i årevis også har han ikke vasket hendene. 🙄🤮 Anonymkode: 18adc...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #23 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det virker som det rammer så forskjellig. I VG sto det om en 48 år gammel mann som var veldig syk. Dagen før (tror jeg det var) sto en 56 år gammel dame fram og hun var nesten ikke syk i det hele tatt. Hun var hjemme og mannen hennes var også der enda han ikke har viruset. Rart han ikke har blitt smittet av henne. Anonymkode: b9cdc...6b8 Det som gjør dette viruset skumlere enn infuensa synes jeg, det virker mer ''uforutsigbart''. Hadde vi bare vært flaggermus , da hadde immunforsvaret knust dette viruset! Anonymkode: 70da9...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #24 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: God nyhet: mannen har begynt å vaske hendene... Wtf. Her har vi vært gift i årevis også har han ikke vasket hendene. 🙄🤮 Anonymkode: 18adc...7ba Huff, ikke når han går på nr 2 engang? Jeg trodde naivt at de fleste vasker hender etter toalettet... Men jeg såg en statistikk at mindre enn halvparten gjorde det... 😖 Anonymkode: 70da9...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #25 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tester vel ikke så mange i Italia, så det er nok mange med milde symptomer som ikke blir med i statistikken. Det kan være det ikke er mer dødelig enn vanlig influensa. Men det er skummelt at det er så smittsomt at sykehus blir overbelastet, så derfor bør man ta drastiske grep selv om det ikke er spesielt farlig. Anonymkode: f6622...2f5 Betryggende å lese at du mener at det ikke er spesielt farlig.....virker som du er smartere enn snittet 🙂 Anonymkode: 6cc10...b55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #26 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Jeg tror også vi kommer til å oppleve en drastisk økning i nærmeste tid, og jeg synes dette er svært bekymringsfullt. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #27 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som gjør dette viruset skumlere enn infuensa synes jeg, det virker mer ''uforutsigbart''. Hadde vi bare vært flaggermus , da hadde immunforsvaret knust dette viruset! Anonymkode: 70da9...35a Enig i det. Ja, hadde vi enda vært flaggermus 😄 Anonymkode: b9cdc...6b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 11. mars 2020 #28 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, ikke når han går på nr 2 engang? Jeg trodde naivt at de fleste vasker hender etter toalettet... Men jeg såg en statistikk at mindre enn halvparten gjorde det... 😖 Anonymkode: 70da9...35a Jeg pisser ikke på henda mine,derfor trengs det ikke,men jeg vasker derimot henda FØR jeg går på do,så jeg ikke får bassilusker på snurrebassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 11. mars 2020 #29 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper såklart jeg tar feil, men idag gjorde det et enormt hopp i antall smittede... Var alle disse de som nylig hadde vært på reise i Italia? Anonymkode: 70da9...35a Det virker som flertallet er knyttet til utbrudd i utlandet, men det er en del med ukjent smittekilde i Bergen og Oslo. Jeg bor i Bergensområdet, så jeg er jo ikke helt utenfor faresone. Man kan alltid forvente større utbrudd i store byer, samtidig så vil jeg tro at de fleste som har diagnosen har enten vært i utlandet selv, eller har hatt nær kontakt med noen som ble smittet i utlandet. Man er ikke helt trygg, så hvis man bor i en storby, så bør man være forsiktig. Jeg personlig har ikke nærkontakt med mennesker generelt, og jeg pleier aldri ta på ting når jeg er ute i offentligheten. Jeg vil ikke si at jeg jeg er livredd virus og bakterier, men jeg liker ikke ta på dørhåndtak og slike ting. Man unngår denne smitten på lik måte man unngår en forkjølelse, man må ha god håndhygiene, og ikke ha for nær kontakt med andre. Samtidig blir folk plassert i karantene hvis vi har en mistanke om at de kan være smittet. Jeg syns bare ikke at vi bør miste hodet helt. Endret 11. mars 2020 av Chiyo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #30 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er ikke redd for at corona skal gjøre meg syk. Jeg er redd det skal bli kritisk for mitt lille barn med hjertesvikt. Men for å forebygge at mitt barn blir syk er jeg avhengig av at andre tar det på alvor, og selv om du personlig fint kommer deg igjennom det. De sårbare i samfunnet vårt trenger at vi friske tar det på alvor. Det er det som gjør dette så skummelt for meg personlig, jeg må stole på resten av befolkningen... Anonymkode: abae3...2c0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #31 Del Skrevet 11. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Myndighetene sier allerede nå at det er de yngste av de alvorlige tilfellene som kommer til å prioriteres. De eldste pasientene må dø hjemme, siden sykehusene blir fulle. Slik gjøres det også i Italia nå. Anonymkode: e7da1...403 Grusomt Så mye er livene til eldre og svake verdt! Anonymkode: 41a55...f6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #32 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grusomt Så mye er livene til eldre og svake verdt! Anonymkode: 41a55...f6b Det sier seg jo selv at man heller redder livet til en på 40 enn en på 80... Det er jo sunn fornuft. Anonymkode: 36a5c...6de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslo1980 Skrevet 11. mars 2020 #33 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Enig med trådstarter. Se også denne listen over ulike lands sykehussenger pr innbyggere, Norge er helt nede på 22 plass! 🤯https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_OECD_countries_by_hospital_beds Endret 11. mars 2020 av Oslo1980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #34 Del Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke redd for at corona skal gjøre meg syk. Jeg er redd det skal bli kritisk for mitt lille barn med hjertesvikt. Men for å forebygge at mitt barn blir syk er jeg avhengig av at andre tar det på alvor, og selv om du personlig fint kommer deg igjennom det. De sårbare i samfunnet vårt trenger at vi friske tar det på alvor. Det er det som gjør dette så skummelt for meg personlig, jeg må stole på resten av befolkningen... Anonymkode: abae3...2c0 Det forstår jeg veldig veldig godt. Håper det går bra med deg og barnet og at hun ikke blir smittet. Jeg har det som deg: ikke redd for å bli syk selv, men jeg er redd noen som ikke tåler det skal bli smittet og jeg er redd for at jeg skal kunne smitte noen som ikke tåler det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #35 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sier seg jo selv at man heller redder livet til en på 40 enn en på 80... Det er jo sunn fornuft. Anonymkode: 36a5c...6de Så kald du er... Dette hadde ikke vært nødvendig hadde ikke Norge latt det gå så langt som det har gjort. Og verre kommer det til å bli! Anonymkode: 41a55...f6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #36 Del Skrevet 11. mars 2020 23 minutter siden, ludden skrev: Fordi da måtte de stengt skoler,barnehager mm. resultatet da,ville vært at samfunnet ble totalt lammet.....folk som jobber innen helse måtte vært hjemme da barna ikke er på skole barnehage osv. enorme ringvirkninger. Helsepersonell, og andre i samfunnskritiske yrker, kan bli nødt til å overlate barna til familie, venner eller frivillige i en periode. Anonymkode: 2cf6d...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #37 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helsepersonell, og andre i samfunnskritiske yrker, kan bli nødt til å overlate barna til familie, venner eller frivillige i en periode. Anonymkode: 2cf6d...402 Jeg tenkte på det under debatten. Hva om barna av helsepersonell må passes f.eks av besteforeldre som er pensjonerte - og de igjen smitter eldre med redusert immunforsvar? Det kan jo gå svært galt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #38 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så kald du er... Dette hadde ikke vært nødvendig hadde ikke Norge latt det gå så langt som det har gjort. Og verre kommer det til å bli! Anonymkode: 41a55...f6b Jeg er ikke kald, jeg er realistisk. Det er snakk om hvem som har mest liv foran seg, da vil de yngste gå foran. Det sier seg jo selv at man redder 10 åringen foran 40 åringen...det er slik det er. Noe annet ville vært meningsløst. Anonymkode: 36a5c...6de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #39 Del Skrevet 11. mars 2020 Er ganske stressa over det her nå. Er syk fra før av, er så redd for at jeg reagerer mer på sykdommen pga det selvom jeg ikke har noen av de som står at er i risikosonen. Er redd for besteforeldrene mine og faren min og. Jeg håper vi slipper så mange dødsfall her i landet, det er knusende å tenke på at vi kommer til å miste folk man er glade i. Anonymkode: ea1fd...21e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #40 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kald, jeg er realistisk. Det er snakk om hvem som har mest liv foran seg, da vil de yngste gå foran. Det sier seg jo selv at man redder 10 åringen foran 40 åringen...det er slik det er. Noe annet ville vært meningsløst. Anonymkode: 36a5c...6de Poenget er at alt dette hadde ikke vært nødvendig dersom Norge hadde ikke hadde latt det gå så langt som det nå har gjort. Svart på hvitt hvor mye Norge og nordmenn bryr seg om de eldre og svake i samfunnet. Det er jo så mye uførehets så perfekt måte å bli kvitt belastning eller hva? ... Anonymkode: 41a55...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg