petterm Skrevet 10. mars 2020 #1 Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg bruker Mivropore sårtape etter en operasjon. Jeg skjønner at det skal gjøre at det blir penere arr. Kan noen forklare meg hva tapen gjør? Skal den hindre lys på såret? Skal den holde på fuktighet? Skal den avlaste strekk? Jeg spør fordi deler av såret er der jeg har skjegg, og da sitter ikke tapen så godt, dvs den løsner litt etter litt. Jeg fjerner det som er løst, men hvis jeg visste litt mer om hva som er hensikten med tapen så er det lettere å vurdere når jeg må bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Del Skrevet 10. mars 2020 Man kan også smøre arret med honning, om du ikke liker tapen. Gjør det samme. Går fint å kjøpe honning på butikken, enn å kjøpe den dyre på apoteket. Et tips jeg fikk av kirurgen etter at jeg reagerte slik på sårtapen. Anonymkode: fe430...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Tapen har ingen innvirkning på hvordan arret blir. Det den hjelper mot er at arret blir fortere borte. Får bort rød fargen på arret f,ek. Du kan kjøpe deg en krem som heter kelo-cote på apoteket. Den gjør arret fint og bleker det fort 😉 Anonymkode: de5a3...31a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tapen har ingen innvirkning på hvordan arret blir. Det den hjelper mot er at arret blir fortere borte. Får bort rød fargen på arret f,ek. Du kan kjøpe deg en krem som heter kelo-cote på apoteket. Den gjør arret fint og bleker det fort 😉 Anonymkode: de5a3...31a De som har operert meg har sagt at tapen også hjelper til med å holde sårkantene sammen, slik at det kan gro smalere. Jeg bruker alltid micropore på mine arr. Har derimot ingen skjegg - men skjønner problemet ditt. Anonymkode: bc9a7...1a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå