Gå til innhold

Er dritlei av coronavirus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er selvsagt alvorlig, men føler det er masse hysteri

Menneskeheten har overlevd verre 

Anonymkode: 6410e...598

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal ta seg av de smittede som trenger legehjelp når alle sitter i karantene? 🤔  Tenk på det du som er så lei Corona... 

Anonymkode: 746e1...3c2

• Liker 9
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Drittlei korona !   Det er du nok ikkje alene om, men har du noe valg ?

Gjest Sirisiri10
Skrevet

Men likevel oppretter du nok en tråd om coronaviruset? Tviler på at du er så drittlei når du faktisk ønsker enda en diskusjonstråd om coronaviruset. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sirisiri10 skrev:

Men likevel oppretter du nok en tråd om coronaviruset? Tviler på at du er så drittlei når du faktisk ønsker enda en diskusjonstråd om coronaviruset. 

Ser dette poenget, men ser også poenget til trådstarter. Er inmari lei selv, er som om hele jækla samfunnet bare har stoppa opp og annen hvert ord som sies er corona. Jada, folk er syke, jada, folk kommer til å dø, men er det liksom noe nytt for folk? Folk dør av sult og vold og fattigdom og annet jævelskap hver eneste dag i andre land, men vi har da klart å leve som vanlig for det. Bare fordi det rammer oss nå så skal alt bli satt på vent. 

Anonymkode: b0988...9d8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er drit lei kinesere. Hvorfor skal vi sitte her og late som dette er en tilfeldighet? Folk er så redde for å være politisk ukorrekte, og det er liksom ikke greit å være ærlige om hvem som er roten til denne skitten. Akkurat som med SARS.

Dette påvirker verdensøkonomien, kun fordi noen idioter tenkte at de kan handle med flaggermus på marked. Som forresten også var roten til SARS.

Anonymkode: d98fb...22c

• Liker 14
Skrevet

Dette er en potensiell pandemi som kan ta hundretusenvis om ikke millioner av menneskeliv på sikt. Selvsagt blir det tatt seriøst. Det er noe som vil ramme hele verden, og konsekvensene kan bli massive. Bedre å være føre vár enn etter snar. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

menneskeheten, ja. 

hva som skjer med en jeg er glad i, eller meg selv, om vi blir smitter er ikke så godt å si. 

spanskesyken tok i 1918 livet av 50-100 MILLiONER mennesker på litt over 1 år. jeg så en amerikansk dokumentar, der var det 700 000. 

jeg ønsker ikke å dø, jeg ønsker ikke at mine barn skal miste en forelder, jeg ønsker ikke å miste mine foreldre, eller andre i nær familie. jeg ønsker ikke at noen av oss ikke skal få livsreddende helsehjelp fordi systemet er sprengt, de ikke har flere respiratorer. og når jeg ikke ønsker dette for meg og mine, vil jeg få legge til at jeg ikke ønsker det for deg og dine heller. 

nå har de i italia måtte intubere en ung mann på 20. mine barn er heldigvis yngre, og barn og ungdom blir ofte spart, men nå har de landet på at de bærer smitten fordi om de ikke blir så syke selv. 

det er faktisk helt krise, det er ikke hysteri, om noe er det for laid-back.

Anonymkode: 16953...998

• Liker 6
Gjest Sirisiri10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dette poenget, men ser også poenget til trådstarter. Er inmari lei selv, er som om hele jækla samfunnet bare har stoppa opp og annen hvert ord som sies er corona. Jada, folk er syke, jada, folk kommer til å dø, men er det liksom noe nytt for folk? Folk dør av sult og vold og fattigdom og annet jævelskap hver eneste dag i andre land, men vi har da klart å leve som vanlig for det. Bare fordi det rammer oss nå så skal alt bli satt på vent. 

Og likevel har du ikke fått med deg alvoret når det kommer til viruset selv om det er info om det overalt. 

Hvis viruset kommer til land med mye fattigdom, sult osv....... Hvordan tenker du at det blir når ingen andre land kan hjelpe dem fordi man selv er opptatt viruset i sitt eget land? Kan du tenke det hva som skjer hvis vi lar viruset spre seg uten tiltak?

Senariet at vi ikke setter inn tiltak: Hvordan skal vi kunne leve normalt hvis 1/3, halvparten eller flere av Norges befolkning blir syke? Tusener/hundretusener trenger innleggelse på sykehus. Tusener dør. Vi vil ikke ha hverken nok helsepersonell, medisiner, apparater, sengeplasser etc til å behandle alle. Vi må prioritere hvem som får hjelp. 

Videre, du havner i en bilulykke og skader deg. Det er ikke snakk om liv og død, så du får ingen legehjelp pga prioriteringer og kapasitet mangel. Pga skadene ikke ble tatt hånd om med engang får du varig mén og vil ikke kunne fungere i jobb fremover. Og der vil veldig mange havne med ulike skader og sykdommer, og mange vil dø i hjemmet sitt pga manglende behandling, i tillegg til det jeg forklarte over. 

Scenariet ved å ikke sette inn tiltak som gjøres nå er LANGT verre enn at samfunnet stopper litt opp nå. Jeg skjønner ikke at det er mulig å ta så lett på dette med all den infoen vi har nå. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk dør av sult og vold og fattigdom og annet jævelskap hver eneste dag i andre land, men vi har da klart å leve som vanlig for det. Bare fordi det rammer oss nå så skal alt bli satt på vent. 

Ja, veldig merkelig at noen mennesker synes det er skumlere at de selv eller deres nærmeste kan dø enn at noen langt borte som de ikke kjenner dør. Eller kanskje ikke...

Anonymkode: 70d10...9a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada var de som overlevde svartedauden og, men det gjør ikke situasjonen enklere for de som smittes.

Mener at det helsepersonellet som har gått på jobb når de har vært i risikosoner, samt de som har godkjent det burde mistet sine lisenser.

Anonymkode: e0b03...39d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sirisiri10 skrev:

Og likevel har du ikke fått med deg alvoret når det kommer til viruset selv om det er info om det overalt. 

Hvis viruset kommer til land med mye fattigdom, sult osv....... Hvordan tenker du at det blir når ingen andre land kan hjelpe dem fordi man selv er opptatt viruset i sitt eget land? Kan du tenke det hva som skjer hvis vi lar viruset spre seg uten tiltak?

Senariet at vi ikke setter inn tiltak: Hvordan skal vi kunne leve normalt hvis 1/3, halvparten eller flere av Norges befolkning blir syke? Tusener/hundretusener trenger innleggelse på sykehus. Tusener dør. Vi vil ikke ha hverken nok helsepersonell, medisiner, apparater, sengeplasser etc til å behandle alle. Vi må prioritere hvem som får hjelp. 

Videre, du havner i en bilulykke og skader deg. Det er ikke snakk om liv og død, så du får ingen legehjelp pga prioriteringer og kapasitet mangel. Pga skadene ikke ble tatt hånd om med engang får du varig mén og vil ikke kunne fungere i jobb fremover. Og der vil veldig mange havne med ulike skader og sykdommer, og mange vil dø i hjemmet sitt pga manglende behandling, i tillegg til det jeg forklarte over. 

Scenariet ved å ikke sette inn tiltak som gjøres nå er LANGT verre enn at samfunnet stopper litt opp nå. Jeg skjønner ikke at det er mulig å ta så lett på dette med all den infoen vi har nå. 

Snakk om å krisemaksimere ... Og jeg skjønner ikke hvordan så mange mennesker ikke skjønner når de blir hjernevaska av media. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å krisemaksimere ... Og jeg skjønner ikke hvordan så mange mennesker ikke skjønner når de blir hjernevaska av media. 

Hjernevasket når hundrevis er smittet på én eneste dag? 
Tenk konsekvensene om én uke, én måned - for å ikke snakke om ett år? 

• Liker 8
Skrevet

Litt over 100K har coronavirus og verden er utsolgt for munnbind. Ca 80 mill har HIV/Aids, men ingen bryr seg om kondomer... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Overdramatisert til di grader! Til syvende og sist er det penger det her handler om 🤫

Anonymkode: 414c1...c2f

• Liker 3
Gjest Sirisiri10
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjernevasket? Eller basert på statistikk og hva vi ser i andre land, samt vårt eget land nå? Hva slags konspirasjonsteori er det du tenker ligger bak dette? Tror du Kina finner opp tall for å få det til å høres verre ut? Tror du de setter inn skuespillere rundt i Wuhan og på sykehusene for å få det til å se verre ut? Hva med Italia? Samme der også da? Du tenker at legene i Italia og Wuhan som roper etter hjelp, kun er skuespill? At land sperre grenser, setter folk i karantene for morro skyld? Da er du passe naiv og kunnskapsløs. 

Statistikken og mulig utfall kunne man se lenge før Norske medier skrev noe særlig om det og flere advarte Norge om faren. Det har faktisk vært lite mediedekning av viruset før i går. Da havnet flere på sykehuset, børsen gikk betraktelig ned. I dag har antall smittet økt veldig og de finner ikke ut hvor smitten kommer fra, altså en ny situasjon for Norge. Dog testes kun noen få i Norge. 

Hadde flere tatt viruset på alvor hadde situasjonen vært en annen i dag. Slike som deg gjør at dette kommer ut av kontroll fordi du i ser ikke alvoret. 

Skrevet

Enten vet myndighetene noe de nekter å fortelle oss, eller så er dette hysteri! Er ikke så mye mer dødelig enn vanlig influensa...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Telegrafen skrev:

Enten vet myndighetene noe de nekter å fortelle oss, eller så er dette hysteri! Er ikke så mye mer dødelig enn vanlig influensa...

Det sprer seg som ild i tørt gress, så dette kan potensielt bli svært alvorlig, jo. Det smitter mye fortere enn vanlig influensa, dermed er dødeligheten også en del høyere. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Gorilla skrev:

Det sprer seg som ild i tørt gress, så dette kan potensielt bli svært alvorlig, jo. Det smitter mye fortere enn vanlig influensa, dermed er dødeligheten også en del høyere. 

Er da sjukt mange flere med influensa i verden...

• Liker 1
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Akkurat nå, Telegrafen skrev:

Er da sjukt mange flere med influensa i verden...

Coronaviruset er 2 måneder gammelt.....vi har hverken fullverdig statistikk på antall smittede eller sett toppen enda. Influensa er generelt mindre farlig enn coronaviruset. 

• Opprett ny...