Gå til innhold

Dere som bor (og kanskje også jobber) i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere litt ekstra på koronaviruset? 

Jeg tar det egentlig veldig rolig, men synes der er litt skummelt når de begynner å stenge skoler bare noen timer unna her. Og så har jeg litt ekstra ank for ene barnet vårt, som er i en risikogruppe. 

Har jo litt mindre nettverk her enn i Norge, selv om jeg har fine folk rundt meg. Nå håper jeg bare at det ikke blir innreiseforbud, da mannen min snart skal komme hjem fra jobb (olja). 

Anonymkode: ad9e1...d8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor og jobber i Asia. Bekymrer meg ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 9e4d7...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tenker jeg ikke på. 

Anonymkode: b25d1...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kan ikke si det.

Anonymkode: 3fc39...18f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bekymret meg nevneverdig nei, for det har ikke vært veldig mange tilfeller lokalt hvor jeg bor. Men i og med at det er en europeisk storby, med masse turisme, og mange utenlandske fastboende, så er det jo en fare for at noen tar det med seg hit. Jeg har også vært syk i over ett år, og legene finner ikke ut hvorfor, så jeg har jo begynt å tenke litt på om jeg er mere utsatt fordi at jeg har en eller annen mystisk sykdom fra før, men så langt så har jeg ikke latt meg påvirke. Men jeg merker jo at hysteriet i media begynner å påvirke meg de siste 24 timene, når formen min nå har blitt dårligere igjen, så jeg har sluttet å følge norske nyheter nå. Er litt mere "lystige" nyheter om jeg holder meg litt mere lokalt.

Anonymkode: 4cea2...8c7

AnonymBruker
Skrevet

For så vidt enig. Men har kjent litt på det siste døgnet, da det virker som alle rundt oss har begynt å hamstre. Og i tillegg sitter noen av våre nærmeste i karantene, og venter på testresultater.

Prøver å være hjelpsom og grei, så er forhåpentligvis folk hjelpsomme tilbake. Om vi trenger det.

Anonymkode: ad9e1...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke spesielt. Er mye mindre corona her enn i Norge nå, og jeg jobber hjemmefra. Kjæresten min jobber med folkemengder, så han er litt utsatt, men vi er begge unge og friske og skal greie karantere fint om vi må. Har ingen reiseplaner før i mai heller. Da skal vi til Sør-Amerika, men vi får se hvordan ting er da.

Anonymkode: a9e3f...765

AnonymBruker
Skrevet

Det er værre i Norge for øyeblikket enn det det har blitt her. Bor i Storbritannia, men det er ikke mange tilfeller i området. Er snakk om å stenge ned kontoret jeg jobber på og gi oss mulighet til å jobbe hjemmefra, så får se hva som skjer. Er glad jeg ikke er i Norge 😛 

Anonymkode: 27f5e...784

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er værre i Norge for øyeblikket enn det det har blitt her. Bor i Storbritannia, men det er ikke mange tilfeller i området. Er snakk om å stenge ned kontoret jeg jobber på og gi oss mulighet til å jobbe hjemmefra, så får se hva som skjer. Er glad jeg ikke er i Norge 😛 

Anonymkode: 27f5e...784

Samme her. Bor i en by på størrelse med Oslo, men det er under ti tilfeller her. Men føler ikke at de har begynt med noe særlig alvorlige tiltak her ennå, og det gjør de jo i mange andre land med færre smittede enn i UK.

Jeg jobber hjemmefra, og de fleste jeg kjenner har mulighet til det, men typen min er musiker, så han blir det nok lite jobb på fremover.

Anonymkode: a9e3f...765

• Opprett ny...