Gjest Emma_ Skrevet 13. juni 2005 #1 Del Skrevet 13. juni 2005 Jenta mi på nesten 5 mnd nå vil ikke ligge noe særlig alene å leke. Hun er veldig avhengig av at det er noen sammen med henne når hun leker. Dette til min store frustasjon, for jeg får liksom ikke gjort noe annet om dagene enn å holde henne, aktivisere henne og undreholde henne. Bare det å få vasket opp, vasket klær, legge sammen klær, lage middag er vanskelig å få gjort her i huset. Det kan være det bare er meg som ragerer på dette, men er det normalt?? Er hun uttynt?? Hva kan vi evt. gjøre for å bedre situasjonen. Har så lyst at hun skal være selvstendig og kunne aktivisere seg selv.... Jeg kan liksom ikke bare overse henne når hun sutrer og gråter etter min oppmerksomhet heller.. For hun skjønner selvfølgelig ikke hvorfor jeg ikke trøster henne da.. Hun er blid og fornøyd i armene våre og når noen sitter sammen med henne og leker. Det er kanskje for mye forlangt at hun skal leke selvstendig? Da mener jeg selvfølgellig i korte perioder, alle barn blir jo lei etter en stund, og de trenger variasjon. -Emma- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skindeep Skrevet 13. juni 2005 #2 Del Skrevet 13. juni 2005 Du må nok bare takle litt gråt innimellom. For din lille skjønner at det er gråt som må til for å få oppmerksomhet. Ta heller pauser mens du henger opp klær for å gå bort til din lille for å vise at du er i nærheten, stryk litt på håret og kos litt. Så får du prøve å gi barnet en leke som det kan holde på med mens du går vekk fra h*n igjen. Blir kanskje litt verre hvis barnet må se på at du går vekk. Det er viktig at barnet lærer seg å leke på egenhånd innimellom. Sett barnet i en vippestol med babygym over rett ved siden av der du skal jobbe, slik at du ikke er så langt unna, sånn at du kan prate til h*n , så h*n hører stemmen din. Nå var jo jeg ganske heldig med min da, for hun likte ikke være oppi armene så lenge, hun ville helst ligge på gulvet å bable, he he! Prøv litt etter litt, la det gå lengre og lengre tid mellom hver gang du går bort og sier "hei"! Men for all del, du må ikke gi opp helt å leke sammen med barnet da ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 13. juni 2005 #3 Del Skrevet 13. juni 2005 Det kan hende at babyen synes det er utrivelig på gulvet fordi det blir for kaldt. Forsøk å legg en tyn treningsmatte eller et varmere pledd under som varmer og tar vekk trekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 13. juni 2005 #4 Del Skrevet 13. juni 2005 Det kan hende at babyen synes det er utrivelig på gulvet fordi det blir for kaldt. Forsøk å legg en tynn treningsmatte eller et varmere pledd under som varmer og tar vekk trekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 13. juni 2005 #5 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg forstår ikke helt hvorfor en 5 måneder gammel baby må leke alene jeg..Kan du ikke flytte med deg barnet ettersom du holder på i huset da? Det gjorde vi med vår sønn, vi aktiviserte han ikke hele tiden - men han lå heller aldri helt alene....(når han var våken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. juni 2005 #6 Del Skrevet 13. juni 2005 Enig med Skindeep jeg. Gutten min elsker å ligge på gulvet og har egentlig alltid gjort det. Men han har aldri vært spesielt glad i fanget heller han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurseBetty Skrevet 13. juni 2005 #7 Del Skrevet 13. juni 2005 Enig med Skindeep jeg. Gutten min elsker å ligge på gulvet og har egentlig alltid gjort det. Men han har aldri vært spesielt glad i fanget heller han. du kan prøve å lære babyen å like det...la babyen ligge litt aleina,litt lenger kvar gong...eg måtte gjer da m jenta mi.tok litt tid,men gjekk til slutt men altså...da kan jo ver litt skummelt og kjedelig på golvet...aleine,m alle dei store tinga,og mamma som går inn og ut...ligge på golvet utan å komme seg nåken særlig vei e jo ikkje kjekt. ta babyen m deg rundt i huset,la babyen leike,men du jobber og kanskje synger litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 13. juni 2005 #8 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg flyttet babyen med meg når jeg skulle ordne noe i huset. Da lå babyen på gulvet eller i stolen sin i nærheten av meg. Jeg kunne prate beroligende hvis babyen ble urolig og babyen kunne se meg. Dessuten brukte jeg bæreselen mye. Da hadde jeg babyen med meg hele tiden samtidig som jeg hadde begge armene fri til å gjøre det jeg skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La Traviata i.i. Skrevet 13. juni 2005 #9 Del Skrevet 13. juni 2005 Prøv å la babyen sitte i vippestol og følge med på det du gjør i huset! Funker fint hos oss i hvert fall. Jeg syntes også det hjalp veldig når sønnen vår kunne sitte i babystol sammen ved oss ved bordet, det er veldig stas! Men det er vel litt tidlig ennå for en på bare 5 mnd. Har dere noe som er spennende å se på, et akvarium eller en vaskemaskin som går rundt, så kan det være rene underholdningen i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La Traviata i.i. Skrevet 13. juni 2005 #10 Del Skrevet 13. juni 2005 Prøv å la babyen sitte i vippestol og følge med på det du gjør i huset! Funker fint hos oss i hvert fall. Jeg syntes også det hjalp veldig når sønnen vår kunne sitte i babystol sammen ved oss ved bordet, det er veldig stas! Men det er vel litt tidlig ennå for en på bare 5 mnd. Har dere noe som er spennende å se på, et akvarium eller en vaskemaskin som går rundt, så kan det være rene underholdningen i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emma_ Skrevet 13. juni 2005 #11 Del Skrevet 13. juni 2005 Tuusen takk for mange kjempe fine svar damer! Vi har ei treningsatte, og den fungerer kjempe fint! Jeg flytter henne med meg når jeg går på badet, kjøkkenet etc. Så sånn sett så er heller ikke tulla vår alene noen gang. JEg synger og traller for henne hele tiden, og det er jo kjekt det, i starten.. Vi har uro over vippestolen, men den blir hun bare forbannet på!! Neida, hun er ei kjempe snill jente, men det kan være litt slitsomt når så snart hun ikke får oppmerksomhet så sutrer hun.. Men jeg setter kjempe stor pris på mange gode svar! Vi må teste ut litt der ja! Morsomt det med vaskemaskinen, det har vi ikke prøvd enda! Skindeep hadde også mange gode tips! :-) -Emma- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #12 Del Skrevet 13. juni 2005 Babyer må nok også lære seg at mor ikke kan komme løpende til og å fungere som aktivitetsleke for seg. Så lenge ungen er mett, tørr i bleien og alt annet er ok, så må du nok bare la henne sutre og gråte litt. Hun vil i løpet av et par dager bli flinkere til å sysselsette seg selv. Og det vil dere begge tjene på i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå