Gå til innhold

barnesete eller pute?

Anbefalte innlegg

Gjest snufsa ikke logget på
Skrevet

hei er det noen som har noen gode råd?

vi har kjøpt en bil til å siden den ene kjører å den andre henter i barne hage så tenkte vi å kjøpe ett sete til.

vi har et barnesete nå som er slik di sitter motsatt kjørerettningen(husker ikke akuratt navnet)men så lurte vi på om vi kansje skulle kjøpe pute i stedet.men sitter di trykt der? han er 2.5 år. for meg er det viktig at han sitter trykt uansett hvor langt man kjører. Har flere venninder som har godt over til pute, men er litt usikker på det her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi skulle kjøpe pute til vår datter,en gang det var en kampanje på det i butikken. Da var en mann der som jobba med trafikk sikkerhet. Han annbefalte ikke pute før i 4 års alderen, eller over 15 kg.. Så det ble stol på oss!

Gjest snufsa ikke pålogget
Skrevet

ja det er det min magefølelse har sagt å. tusen takk for svaret.

Gjest Gjesten
Skrevet

Er det lov med pute når barnet er 2,5 år?

Skrevet

fem punkt sele er vel å anbefale så lenge som mulig! har ikke tenkt tanken på å ha bare pute til min gutt som blir 4, har akkuratt kjøpt nytt 5 punktssete til han får å ha i min mors bil (vi har 6 fempunktsseter nå, men sikkerhet kommer alltid først). Pute blir vel ikke aktuelt før om 3-4 år. Men 2 av setene vi har kan bli pute etterhvert da...

Vi har også integertsete i den ene bilen og det kan bli 3 forskjellige seter i 1. (og jeg som har lært at 3 ting på en gang ikke går...)

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg ville ikke brukt pute til et barn på 2,5 år. Vent til han er ca 4 før dere går over til det. Det finnes mange typer seter på markedet. Spør om råd og bruk noe som passer til ditt barn. Barna er det mest dyrebare vi har og vi bør sikre de så godt vi kan.

Skrevet
Jeg ville ikke brukt pute til et barn på 2,5 år. Vent til han er ca 4 før dere går over til det. Det finnes mange typer seter på markedet. Spør om råd og bruk noe som passer til ditt barn. Barna er det mest dyrebare vi har og vi bør sikre de så godt vi kan.

har nett kjøpt nytt sete t dattera mi på 4,sikrare m sete.-e ikkje samme sort sete so du må ha,men m støtte på sidene og for hodet :)

Gjest snufsa ikke innlogget
Skrevet

ja sikkerheten kommer først. godt at det er flere som er imot pute.Har fått høre at jeg er litt hysterisk (ikke at jeg bryr meg om hva andre mener) men det er godt å vite at det er flere som tenker slik som meg. takk for svarene. skal ned å kjøpe ett sikkert å trykt sete senere i dag.

Gjest Gjestehest
Skrevet

Pute når han er 2,5 år er for tidlig.

Men jeg synes det er greit å følge Trygg Trafikk som sier at fra cirka 4 år eller 15 kilo så kan man bruke godkjent pute.

Enkelte barn bruker jo sete helt til de er 10 år - så man får vurdere selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...