Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 ..Jeg skal nå endelig få etterlengtet liten fin katt, men jeg og sambo jobber og bor i by så det blir en innekatt. De förste ukene skal vi väre sammen med den, men så må den klare seg alene til 17.00 etter sommerferien. Er det ansvarlig av oss?.. :-?
sixx Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Pass på at den har nok mat og drikke...så går det helt fint. Katter er ikke avhengig av mennesker (selv om mange ønsker å tro det). Antageligvis kommer den til å regulere "døgnet" etter når dere er hjemme....sove når dere er på jobb...og være sosial når dere er hjemme. Lykke til med katt.
Malama Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Mat og drikke og kattedo (som den forhåpentligvis har lært å bruke da) og ikke tilgang til ting som kan være farlig for den, så burde det vel gå bra? Jeg har aldri hatt katt, så jeg har ikke erfaring, men katter ER tross alt ganske så uavhengige dyr som egentlig bare bryr seg om mennesker når de vil ha mat eller kos slik jeg har erfart det...
Gjest katteeier Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Det tror jeg går helt fint. Katten vår var så "heldig" at jeg var hjemme med han nesten hver dag - men vi fant vel ut at han kunne og ville sove utrolig lenge, evt underholde seg selv ved å dra utover alt han fant. Katten vår er utekatt nå, men de første månedene var han mest innendørs. Ettersom dere skal ha katten inne er det viktig at dere aktiviserer den med leking og slikt, ellers vil jeg tro den kan komme til å bli litt apatisk. men å la den være alene en del timer er ikke noe dere trenger å ha dårlig samvittighet for. (vet at en del med innekatter velger å ha to, men ettersom katter ikke er spesielt sosiale dyr vet jeg ikke om det er et "must)
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Takk for svar jenter! Da håper jeg det det går bra, og at katten blir fornöyd
Englepus Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 Det går så bra så. Katter er ikke flokkdyr som hunder og klarer seg fint alene en stund. De sover vel 16-18 timer i døgnet så den kommer nok til å ligge og snorke mens dere er borte
MiniMjau Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Det går nok fint, den bør ha tilgang til tørrfor og masse friskt vann. Den burde også ha noe å aktivisere seg med og leke seg med. Og MAaaaaaasser av kos etter kl 17. :-)
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 13. juni 2005 #8 Skrevet 13. juni 2005 hehe!! Kos skal den få iallefall!! den kommer sikkert til å bli lei meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå