Xantippe Skrevet 13. juni 2005 #1 Del Skrevet 13. juni 2005 Vi har et kjøkkenvindu som er 160cm bredt og 2 ganger 60 cm høyt. Her skulle jeg gjerne hatt persienner. Dette er vel neppe standardmål, så jeg må vel finne en spesialbutikk. Har søkt litt rundt og det eneste jeg finner er Kjells Markiser som ligger på Gjøvik. Jeg bor i Oslo uten bil, så det er litt upraktisk. Noen som vet? Og som vet noe om prisnivå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 13. juni 2005 #2 Del Skrevet 13. juni 2005 Det skal vel gå an og kjøpe noen persienner på f.eks Ikea eller Kid f.eks, som er større enn ditt behov, og så klippe/kutte dem til riktig mål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pussicat i.i. Skrevet 13. juni 2005 #3 Del Skrevet 13. juni 2005 Sånne persiennefirmaer kommer hjem til deg gratis og tar mål osv. hvis dem yter service. Kjells markiser har da kontor i Oslo også (de har kontorer rundt om i hele Norge - noe man finner ut om man søker på Gulesider.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 13. juni 2005 #4 Del Skrevet 13. juni 2005 Våre vinduer hadde heller ikke standardmål. Løsningen ble å kjøpe persiennene litt for store og klippe de i riktig bredde. Du får kjøpt en egen "saks" til det. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xantippe Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juni 2005 Sånne persiennefirmaer kommer hjem til deg gratis og tar mål osv. hvis dem yter service. Kjells markiser har da kontor i Oslo også (de har kontorer rundt om i hele Norge - noe man finner ut om man søker på Gulesider.no) Ja, det var en god ide å sjekke gule sider. Jeg sjekka bare nettsidene til Kjells markiser. Er visst blitt litt bortskjemt med gode nettsider .... :oops: Våre vinduer hadde heller ikke standardmål. Løsningen ble å kjøpe persiennene litt for store og klippe de i riktig bredde. Du får kjøpt en egen "saks" til det. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Godt forslag med saks, men nå har jeg surfet litt rundt og bredden på 160cm ser det ut til er relativt standard. Høyden på bare 60cm er det verre med. Ser ut som jeg må ta av noen lameller og noe tråd og så knytte på "bunnen" igjen hvis jeg skal få dem til å passe. Er ikke veldig handy på sånt. Noen som vet om det er vanskelig? Hvis det er en lett sak kan jeg jo kjøpe noe billige. Hvis det er vanskelig, bør jeg vel heller få et firma til å tilpasse noen. Vil gjerne at det skal bli pent. Jeg er ellers litt delt ennå om jeg skal ha persienner av tre eller metall. Det slår meg at trepersienner kanskje er vanskeligere å tilpasse på egenhånd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 13. juni 2005 #6 Del Skrevet 13. juni 2005 Høyden på bare 60cm er det verre med. Ser ut som jeg må ta av noen lameller og noe tråd og så knytte på "bunnen" igjen hvis jeg skal få dem til å passe. Er ikke veldig handy på sånt. Noen som vet om det er vanskelig? Det er kjempeenkelt. Jeg har gjort det på periennen som skulle være i det minste vinduet vårt og det var gjort på noen minutter. Du trenger ikke være spesielt handy for å få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 13. juni 2005 #7 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg fikk spesiallagde persienner i hele huset og betalte ca. 1000 kroner pr. vindu - så det er ganske kostbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #8 Del Skrevet 13. juni 2005 Har ett lite persienne spørsmål jeg også... Mine vinduer har ikke standardmål, de har en bredde på 108cm. Så 110cm er altså for stort. Ser her at noen har klippet perisiennene for å få dem til å passe. Hvordan ble resultatet? Var det vanskelig å få det jevnt (å kutte av like mye fra hver persienne) og hvordan ble skjøtene? Med fire vinduer er det jo mye penger å spare ved å gjøre det på denne måten i steden for å spesialbestille. Men så er jeg litt nøye på slike ting, så er avhengig av at resultatet blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 13. juni 2005 #9 Del Skrevet 13. juni 2005 Persiennene våre ble helt fine og jevne etter klipping og endene ble også helt fine. Men jeg var nøye på at alle ble klippet i helt lik bredde. Det tok litt tid men resultatet hos oss ble bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2005 #10 Del Skrevet 13. juni 2005 Spesialsaksene som man klipper persienner med er enkle å bruke og kantene blir fine og buede (som de er fra før). Det er heller ikke vanskelig å klippe likt på alle lamellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #11 Del Skrevet 13. juni 2005 ok. Tusen takk for raskt svar Da prøver jeg meg på dette. Disse spesialsaksene, er det noe en får kjøpt der hvor de selger persienner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 13. juni 2005 #12 Del Skrevet 13. juni 2005 ok. Tusen takk for raskt svar Da prøver jeg meg på dette. Disse spesialsaksene, er det noe en får kjøpt der hvor de selger persienner? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2005 #13 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg vil tro at alle som selger persienner også har sakser til disse. IKEA og Jysk har, så da bør vel spesialforretninger også ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 13. juni 2005 #14 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har et vindu jeg vil ha persienner til, og gjerne fra Ikea for det har jeg i resten av leiligheten. Leser her at man kan klippe endene på lamellene, men hva gjør man med den delen man fester på vinduet? Kan den gjøres smalere? (Vinduet er 110 cm bredt, persiennene fra Ikea er enten 100 cm eller 120 cm). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 14. juni 2005 #15 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, den kan gjøres smalere. Nå er det en stund siden vi satte opp våre, men jeg lurer på om vi vi brukte baufil (tror det heter det) og kappet av enden. Uansett så var ikke det heller noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 14. juni 2005 #16 Del Skrevet 14. juni 2005 Takk for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå