Gå til innhold

Blek eller Brun Brud??

[b]Brun eller Blek?[/b]  

1 stemme

1. 1. [b]Brun eller Blek?[/b]

• Fikser på hudfargen ved hjelp av spray tan
      13
    • Holder meg til min naturlige farge uansett
      15
    • Griller meg i solarium eller ute så snart jeg har muligheten
      17

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Gifter meg på lørdag, lite sol har det vært og er mere redd for å ta sol enn å ta spaytan. Prøvde for 2 uker siden, resultatet ble veldig bra, eneste som var litt klønete med det hele var at jeg ikke kunne gå med bh og ikke være i nærheten av så mye vann de første 8 timene.

Når fargen går av etter noen dager, så er det bare å skrubbe av resten med en hampvott eller pilingkrem.

Så på meg blir det spraytan på fredag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk for spraytan. Jeg har gjort det før og sett at man bør begrense seg, men med blåhvit hud og hvit kjole, så var det det eneste rette for meg. Når jeg ser hvor pen spesielt ryggen min er på bilder tatt bakfra, så er jeg helt sikker på at jeg gjorde det rette.

Hun som sprayet meg hadde sett meg et par ganger før (gjorde det der jeg går til voksing), så hun hadde blandet en ganske lys farge. Og hun tok den enda lysere i ansiktet. Det ser muligens bittelitt unaturlig ut i ansiktet, men det kan være pga foundation og at jeg ikke er vant med å se meg selv med så mye farge. Jeg kommer hjem fra Syden nesten like blek som da jeg dro, fordi jeg smører med høy solfaktor for å hindre å bli brent...

Anyway, fargen begynner å forsvinne i løpet av en uke. Jeg er blitt ganske flekkete. Skulle vi dratt på bryllupsreise hadde jeg faktisk risikert noen timer i solstudio, i stedet for selvbruning, fordi jeg vet at fargen gnis av ujevt. Jeg ser ut som en omvent leopard på magen... Ikke lekkert hvis man springer rundt i bikini...

Catzy

Skrevet

Jeg hadde tenkt å ta sol, men siden jeg er gravid kan jeg ikke det likevel. derfor har jeg bestilt time for spray-tan til torsdag, for å se om jeg blir fornøyd med det. Hvis det blir bra, bestiller jeg ny time til like før bryllupet. Hvis ikke... ja, da får jeg håpe på litt naturlig solskinn!

Skrevet

Går for naturlig, men kun om sommeren 2006 blir så bra at kroppen får farge fra solen :wink: Skal gifte meg i august, og det må jo bli noen soldager i løpet av en hel sommer får vi tro.

Dersom solen glimrer med sitt fravær blir det nok noen runder med solarium. Soler meg sjelden på vinteren, men på sommerstid føler jeg meg rett og slett ikke vel dersom huden ikke er litt gylden.

Gjest gaja ii
Skrevet

har tenkt meg på en skikkelig fjelltur uka før bryllupet sammen med noen venninner. så hvis været spiller på lag kan det være jeg stiller i bryllup rød som en tomat :hoho:

holder meg ihvertfall langt unna kunstige stoffer og kunstig sol! tør ikke slikt, jeg..

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

har mye føflekker jeg også, og fjernet endel også.

tok ansiktsolarium når jeg var gravid, og vanlig en gang.

sjokkerende at mange av dere er engstelige for solarium må jeg si!?

for spraytan er jo en tjans å ta med tanke på hvordan en kan ende opp å se ut. ¿

med solarium vet man hva skjer og hvordan man blir+ dEt smitter ikke av...

Skrevet

Jeg må absolutt få litt farge *grøss* Er brun i ansiktet (mye ute) men likblek på armer,skuldre og rygg. Litt ulekkert når jeg skal ha halterneck og bar rygg..Skal prøve Spray Tan for første gang nå på lørdag sånn at dersom jeg ikke er fornøyd er hvertfall den fargen borte til den store dag. Får heller ta litt sol og ligge ute å "grille" meg så lenge været tillater......og her nord vet man jo aldri hvor lenge dette været holder :roll:

Skrevet

Jeg hater å sole meg... Dessuten passer det med imaget mitt å være blek. ;)

Skrevet

sjokkerende at mange av dere er engstelige for solarium må jeg si!?

for spraytan er jo en tjans å ta med tanke på hvordan en kan ende opp å se ut. ¿

med solarium vet man hva skjer og hvordan man blir+ dEt smitter ikke av...

Jeg synes det er verre å få hudkreft eller føflekk-kreft enn å være skjoldete i en ukes tid. Hvis jeg ikke er fornøyd med spraytan på torsdag tar jeg det jo ikke på nytt til bryllupet.

Skrevet

Jeg hadde også tenkt på spray tan.. helt til jeg testet det på en veninne.... etter det ombestemte jeg meg :P

Så tenkte vi på solarium.... men så har vi ikke hatt tid...

Så jeg holder meg til min farge jeg...

Også sitter jeg litt i solen når jeg har tid... prøver å ikke få merker etter stroppene på singleten da... for det er ikke så lekkert når man har armløs kjole:)

Skrevet

Jeg har tatt min første soltime i dag, og kommer til å ta det fram til bryllupet. Jeg har skikkelig nordisk hud, så jeg trenger noen timer før det i det hele tatt ser ut som om jeg har tatt sol :roll: Spraytan tør jeg ikke i tilfelle det blir skjoldete

Skrevet

Vi skal gifte oss i august neste år. På den tiden av året er jeg vanligvis rimelig brun. Jeg føler meg mer vel når jeg har litt farge, men trenger ikke akkurat å være knallbrun, men jeg ligger ikke i skyfggen hele neste sommer for å være blek på brylupsdagen min.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har et tips til alle dere som plages av nupper på overarmene. Litt sol hjelper definitivt. Men i tillegg hjelper det å smøre inn huden med vaselin tilsatt 2% salicylsyre. Jeg har testet det ut i et par uker nå, og selv om jeg stadig vekk har glemt å smøre meg, så ser jeg en merkbar forskjell.

Skrevet
Jeg har et tips til alle dere som plages av nupper på overarmene. Litt sol hjelper definitivt. Men i tillegg hjelper det å smøre inn huden med vaselin tilsatt 2% salicylsyre. Jeg har testet det ut i et par uker nå, og selv om jeg stadig vekk har glemt å smøre meg, så ser jeg en merkbar forskjell.

Tuuuusen tusen takk Iselin22!! Er dette noe du blander selv, eller kjøper du det ferdig på apoteket? Nå som sola endelig titter innom Trondheim har jeg fått litt farge, og det hjelper definitivt, men...

Skrevet

Jeg tror nok at jeg kommer til å satse på å bli naturlig brun om solen stikker fram tidlig neste sommer. Hvis ikke er det muligheter for at jeg prøver Spraytan siden vi ikke skal til Syden etterpå.

Solarium ville jeg nok tatt garantert for et år siden, men jeg har sluttet med det etter at min søster fikk føflekkreft i fjor - hun har så å si aldri solet seg..

Da fant jeg ut at jeg vil heller være lys i huden enn å få det, det er tross alt snakk om kun en dag av ens liv. Heller litt blek på bryllupsdagen min enn å få føflekkreft og risikere å dø..

(Er sikkert litt overhysterisk, men det blir man når man har fått det så tett innpå seg..)

Skrevet
Jeg tror nok at jeg kommer til å satse på å bli naturlig brun om solen stikker fram tidlig neste sommer. Hvis ikke er det muligheter for at jeg prøver Spraytan siden vi ikke skal til Syden etterpå.

Solarium ville jeg nok tatt garantert for et år siden, men jeg har sluttet med det etter at min søster fikk føflekkreft i fjor - hun har så å si aldri solet seg..

Da fant jeg ut at jeg vil heller være lys i huden enn å få det, det er tross alt snakk om kun en dag av ens liv. Heller litt blek på bryllupsdagen min enn å få føflekkreft og risikere å dø..

(Er sikkert litt overhysterisk, men det blir man når man har fått det så tett innpå seg..)

Syns overhodet ikke du er overhysterisk. Både min forlover og svoger har hatt føflekkkreft, og ingen av dem har vært flinke med bruk av solkrem...Soler meg selv, men forsiktig og med faktor. Så får det bli som det blir!

Skrevet

Kjøper en ferdig tube på apoteket. Spør etter den! Der jeg var måtte hun hente den på bakrommet......... :roll:

En tube koster ca 70 kr.

Det var her jeg fant dette tipset. :wink:

Skrevet

Sola kom endelig her nord, nå holder vi på å smelte bort. Så jeg blir vel litt brun til bryllupet...om litt over en uke, bare!!!! :o Men jeg har og forsøkt denne nye fuktighetskremen med selvbruner fra natusan, og den er kjempefin om du ikke vil bli kjempebrun eller få skjolder av spray-tan, og i tillegg ikke liker solarium. Et godt lite tips fra meg....som begynner kjenne sommerfuglene.... :-)

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Jeg tok spary brun før bryllupet.

Men jeg skulle i bryllup til onkelen min 1 mnd før det, så da tok jeg spray brun for å se hvordan fargen ble.

Siden jeg må bruke lang tid for å bli brun i solen, og her på vestlandet er det ikke alltid en fin sommer, så syns jeg det var best med spray brun.

Og det ble faktisk en kjempe fin farge! :wink:

Mannen min blir fortere brun en meg så han tok solarium 1 gang og vi var like gyllne og fine begge to. Ikke gule, ikke flekkete men gyllne.

Jeg hadde en krem/gull farget brudekjole, som ikke hadde vært fin med en kritthvit hud :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...