Gå til innhold

Blek eller Brun Brud??

[b]Brun eller Blek?[/b]  

1 stemme

1. 1. [b]Brun eller Blek?[/b]

• Fikser på hudfargen ved hjelp av spray tan
      13
    • Holder meg til min naturlige farge uansett
      15
    • Griller meg i solarium eller ute så snart jeg har muligheten
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dilemma:

Jeg hadde tenkt å ta spraytan til bryllupet. Ikke for å bli knæsj-brun men for å få litt 'glød'... (hadde også tenkt å ikke ha strømper ... skal ha leggkort kjole).

Men:

Var hos sminkedamen på lørdag for prøvetime, og hun mente at jeg ikke burde være brun, men heller ha en litt Marilyn-hudfarge .. Men hva da med leggene (og armene, skuldrene, ruggen osv). De er jo ikke like fine som hvite (heller surmelksfarget...)...

Så:

Brun eller blek brud? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Svimle
Skrevet

Heisann!

Jeg holder meg til min hudtone, uansett. Min mening er at jeg kler akkurat den best!

Om du skulle ønske å korrigere litt på armer og bein, så kan du jo gå til innkjøp av den type fuktighetskrem som gir lett skimmer. På den måten får huden en glød, men du beholder din egen "farge".

Men meg om det, synes hver enkelt må gjøre det en har lyst til og mener selv :Nikke:

Skrevet

Jeg er også skummetmelkfarget (i utgangspunktet), har begynt å ta sol, ettersom denne er fraværende i Trøndelag...

Jeg skal ha bare armer, og mine overarmer er store, rødnuppete og i det hele tatt...

Vurderte også spray-tan, men har fått det frarådet fra mange hold, så da uteblir den!

Gjør det du føler deg mest bekvem med :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk litt naturlig sol på kroppen før bryllupsdagen. Ble ikke kjempebrun men litt farge.

En av våre gjester hadde tatt spray-tan og det så IKKE pent ut. Alt for unaturlig. Husk på at du skal stå litt i stil til brudgommen også da. Hvis ikke an er spesielt brun så vil det se veldig rart ut på bildene om du er kjempebrun mens han er blek :wink:

Skrevet

Jeg er vanligvis superblek, men ikke sånn delikat melkehvit, dessverre. Har eksem og rødlige utslett og litt nupper og... og... :P

Tok sol et par-tre ganger i uken de siste ukene før bryllupet, hovedsakelig for å bli kvitt eksem og den verste 'likblekheten'.

Ble absolutt ikke brun, men fikk en litt friskere farge.

Er ellers stor tilhenger av blek hud, gjerne med sorte klær til, så jeg kan ikke anbefale spraytan eller ekstrem soling... :wink:

Skrevet

Jeg skal jo ha bunad, og det er ikke så mye hud som synes, så det blir det jeg kan få av sol på naturlig måte.

Men... bare et tips til alle dere som skal ha strapless, utringete kjoler etc; vær forsiktig med solen som titter fra. Jeg ble skikkelig solbrent for et par uker siden, med skikkelig skille på brystet etter toppen jeg hadde på meg. Hadde ikke vært spesielt vakkert til en straplesskjole. Så bruk solkrem! :wink:

Skrevet

Jeg tok spray brun dagen før bryllupet og det ble kjempebra.Hadde absolutt gjort det om igjen.Kan ikke si at jeg kan se at jeg er brunere i ansiktet enn mannen min,men så sprayet hun ikke så mye i ansiktet mitt heller.

Jeg så ikke ut når brunfargen begynte gå bort.Jeg var skikkelig flekkete,men hva gjør vel det så lenge det var perfekt på bryllupsdagen. :sjarmor:

Skrevet
Jeg så ikke ut når brunfargen begynte gå bort.Jeg var skikkelig flekkete

:hår:

Foruroligende... Vi skal jo rett på bryllupsreise! Ikke kult å være flekkete da :-?

Skrevet

Jeg og gommen har begynnt å ta litt sol. Ikke grilling, men nok til å bli kvitt den værste vinterblekheten. Vil ikke bli kjempemørk, men greit å ikke være likblek også da.

Skrevet

:hår:

Foruroligende... Vi skal jo rett på bryllupsreise! Ikke kult å være flekkete da :-?

Vet ikke om det gjelder alle,men jeg ble iallefall det etter 3-4 dager.

Gjest Gjesten
Skrevet

Vet ikke om det gjelder alle,men jeg ble iallefall det etter 3-4 dager.

Man blir ikke det om man tar "brun uten sol" på et skikkelig sted. Jeg har tatt det ved 2 anledninger, den første var til mitt eget bryllup. Nydelig farge som ikke ble gul og som kun smittet av første dagen, andre gangen nå til bryllupet til søsteren min som var i helgen. Forferdelig farge, skjoldete, og det smitter av enda!

(Tok det på torsdag som var..) Dette var da på 2 forskjellige steder, med 2 forskjellige produkter.

Skal man ta "brun uten sol" bær man ha testet det ut på forhånd. Og blir det gjort riktig ser det ikke unaturlig ut som en påpekte her...

Gjest lol75
Skrevet

Både jeg og sambo kommer til å sole oss litt, enten ute eller i solarium. Jeg har normalt bra farve, men blir blekere i ansiktet på vinteren så jeg ønsker å friske opp litt..

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg tar solarium året rundt, så om jeg hadde vert "blek" på bryllupsdagen hadde ingen kjent meg igjen... :hoho:

Skrevet
jeg tar solarium året rundt, så om jeg hadde vert "blek" på bryllupsdagen hadde ingen kjent meg igjen

Tør du? Jeg er redd for hudkreft, jeg :-? Faktor 30 og solhatt hele året (nesten) :)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

nei, men tenker jo på det nå som jeg er runda 30 år... tatt sol siden jeg var 13 år jeg, vi hadde hjemme.

tar ca 2 ganger i uka hele året rundt... aldri brukt solkrem... jeg har ikke en eneste rynke! men vi har bra hud på pappas side i familien, fort brune etc...

Skrevet

Jeg har egentlig hele tiden vært fast bestemt på å ikke ta hverken solarium eller spraytan. Ble nesten overtalt av en hudpleier til å prøve spraytan ifm bryllupet, men sambo var helt i mot det, så min egen naturlige hudfarge får være bra nok. Dessuten er jeg skeptisk når jeg også her i dette forumet leser om dårlige erfaringer med skjolder etc. Får heller være blek enn å risikere krise på bryllupsdagen! Solarium er ikke aktuelt, da jeg lett får kviser når jeg soler meg (har vanligvis meget god hud).

Heldigvis er jeg ikke helt "surmelkshvit", siden vi var på solferie så sent som i desember.

Skrevet

Jeg føler veldig for å ta solarium et par ganger om ikke annet... Er ikke altfor lys i huden til vanlig, men føler meg noe mer vel dersom fargen er litt friskere enn hva den er nå! Og med den sommeren vi er spådd i år så kan jeg vel ikke akkurat håpe på for mange timers solslikking ute i fri natur! :roll:

Gjest dark ang.
Skrevet

Tror jeg skal ta både spraytan og sol :)

Gjest Brud2005
Skrevet

Jeg tar litt sol frem til den store dagen, men ikke mye. Vil bare ha en liten glød ettersom kjolen min krever det (den er light gold).

Skrevet

Aner ikke hva jeg skal,jeg....Noen sier jeg burde ta spray-tan..er ganske lys i huden. Men har hørt litt mye mindre positivt om det. Sol er jeg forsiktig med, kanskje noen minutter i solarium hadde hjulpet...Er litt redd for føflekkreft, har noen litt store som jeg får sjekket en gang i året. Men så vil jeg jo egentlig være som meg selv den dagen, med sminke og oppsatt hår selvsagt, men med naturlig hud.... Og solen ser ut til å holde seg borte... Ja, ja. Får se hvordan det går. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...