Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis som jeg har hatt i flere år, vi er begge hetero, men det har aldri vært noe mellom oss. Jeg har derimot flere venninner som mener at menn og kvinner ikke kan være kun venner og at han hadde villet ha meg om jeg tilbød. Jeg føler det ikke sånn, og mener oppriktig at vi kun er venner. 

hva mener dere? 

Anonymkode: 10632...8f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan de.

• Liker 3
Skrevet

Ja, man kan ha platonisk vennskap med motsatt kjønn.

• Liker 5
Skrevet

Ja jeg har flere venninner. Er ikke noe mellom oss, men vi lufter spørsmål om sex hvis vi lurer litt på hvordan ting henger sammen. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, I teorien. 

Jeg mener det helhjerta, men samtidig er jeg og vennegjengen min verdens dårligste eksempel. Jeg og han skulle bare være venner, det var ingenting mer, alt avklart og greit. Så ble jeg singel og da ble ha plutselig singel også og nå er vi forlovet 🤣 flere har vært innom tanken, og prøvd, men blitt enige om å være venner. 

Men det største problemet føler jeg er at folk bare antar at det er noe mer når en dame og en mann er venner. Det er ingne som antar noe når jeg henger med mine bestevenner, selv om jeg og en av dem er bifile. Men da jeg hang med kompisen min fikk vi blikk, kommentarer og spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittlig nei, men det fins unntak

Anonymkode: 784d1...a8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for meg hvertfall

Anonymkode: 86287...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt en kompis som ikke på ett eller annet tidspunkt har prøvd seg på meg, så min erfaring tilsier at svaret er nei. 

Anonymkode: 0e670...f46

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Velger ikke venner etter utseende så er ikke fysisk tiltrukket av de

Anonymkode: 1e851...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et samboerforhold der jeg betrakter ham mer som en venn enn kjæreste. 

Anonymkode: 103fd...a45

AnonymBruker
Skrevet

Har selv flere venner av det motsatte kjønn. Jeg har aldri vært interessert i dem, og de har såvidt jeg vet aldri vært interessert i meg heller. De har iallefall ikke prøvd seg, verken når jeg har vært i forhold eller singel. Er kjempeglad for å ha de, er et litt annet vennskap enn jeg har med andre jenter. Mer kødding, latter og mye lettere å prate med. To av mine nærmeste er faktisk menn. Så ja, jeg vil si det går an. 

Anonymkode: 7e608...32c

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Skrevet

I de aller fleste tilfeller nei. Kanskje damer føler at de kun har vennskap, men for de fleste menn vil sex være aktuelt hvis sjansen bry seg. Altså, man har i alle fall tenkt tanken. Det går selvfølgelig an å bare gjøre venneting, men den seksuelle spenningen vil alltid være der, i hvertfall fra mannens side. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort noen forsøk på å få noen menn til å bli en kamerat over tid, men felles for nesten alle så har de sagt at "ok, men vi skal nok få ombestemt deg". Det syns jeg er trist. Mannevennskap har noe ved seg som ikke venninnevennskap har og jeg får ikke tak i det. :sukk: Tror jeg gir opp. 

Anonymkode: 567d3...887

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan de det!

Skrevet

Selvfølgelig.

Skrevet

Jeg trodde det før, men jo eldre jeg blir jo mer mister jeg troen på det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men kun hvis jeg ikke er seksuelt tiltrukket av han eller interessert overhodet.

Det har ikke funket så bra til nå, for hver eneste mannlige venn jeg har hatt har til slutt prøvd seg på meg eller hintet til noe mer, og så har vennskapet vårt naturlig "avsluttet" når jeg ikke ville det samme😕

Anonymkode: dd9c3...323

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i utgangspunktet så tror jeg det, men jeg tror at mange vennskap er basert på at mannen ofte enten er forelsket og ikke får henne eller tiltrukket og sier ikke nei til sex om det blir til det.

Så det virker som mange går inn i et vennskap på feil premisser. Å være venner skal tross alt ikke handle om at man går og venter på at hun ombestemmer seg eller venter på å få tilgang til sex.

Mine erfaringer med det er ikke særlig god så ville vært skeptisk til en mann med masse venninner.

Anonymkode: 05ee2...60a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...