AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 Jeg har sagt opp mitt abonnement på barberblader hos Zentio.no. Jeg får tilsendt blader hvert femte måned (man velger intervall selv) . Da jeg nå sa opp fikk jeg beskjed om at det ihht vilkårene vil sendes ut en pakke til før abo avsluttes, fordi oppsigelsesfrist er 10 dager før forfall på sist tilsendte faktura. Min forrige faktura hadde forfall i februar og derfor har de selvsagt helt rett i at fristen er gått ut, men: -min neste pakke kommer ikke før om tre måneder -jeg sa fra om at bladene knekker og jeg anser derfor oppsigelsen som reklamasjon på produktet. -jeg anser vilkårene som urimelige. Har jeg noe som helst å komme med her, eller bør jeg bare godta å måtte betale for en pakke til? Hsr funnet følgende info på FT sine sider, det gjelder digitale tjenester, men kan det også gjelde varer kjøpt som abonnement over nett? https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-avtalevilkar-digitale-tjenester#chapter-5-3 "Forbrukeren bør enkelt kunne si opp avtalen dersom han ønsker det. Vilkår som gjør dette unødvendig vanskelig eller dyrt kan være urimelig." Anonymkode: 7d09f...d62
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 du har neppe en sak Anonymkode: bdf5a...e55
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Takk for svar! 50-50 der, altså 😂 Vil dere utdype? Anonymkode: 7d09f...d62
petterm Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Så vidt jeg forstår er det enkelt å si opp. Problemet er at det er lang oppsigelsestid. Dermed kan det hende at Zentio har sitt på det tørre. Det de derimot ikke kommer unna er reklamasjonsretten. Gi beskjed om at hvis de sender deg varene og de er like dårlige som tidligere så vil de få en reklamasjon. Mulig du burde sende en reklamasjon på det du har mottatt allerede. Mulig forbrukerrådet(?) kan si om avbestilligsvilkårene er akseptable.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Takk for svar. Jeg fortalte dem at oppsigelsen bør anses som en reklamasjon fordi varene jeg har fått er jeg ikke fornøyd med. Det eneste de vil gjøre for meg er å la meg bytte til en billigere pakke og gi meg gratis nytt skaft til bladene. Jeg burde vel takke ja, men samtidig vil jeg ikke gi meg, jeg synes virkelig at dette vilkåret deres er urimelig. Anonymkode: 7d09f...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå