AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 Hei! Jeg driver å tar opp fag som privatist. Jeg tar nå opp engelsk og naturfag og sliter noe forferdelig med de to faga, spesielt naturfag. Jeg er kjempe da det er stor sjanse for at jeg kan stryke ihvertfall i engelsk. Og i naturfag egentlig. Jeg tar naturfag på nett og engelsk i klasserom. Jeg har som sagt mistet helt motivasjon og sliter litt med andre ting i tillegg. Og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Nå er jeg meldt opp til eksamen og må bare gjennomføre det uansett, men jeg ønsker motivasjonen tilbake! Hva gjør man for å få motivasjonen tilbake? Anonymkode: 024df...ee1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Hei, det er kjipt når motivasjonen svikter, men det er derfor en sier at en ikke skal bry seg om motivasjon, men jobbe med å være disipliner. Du må inngå en avtale med deg selv om at du skal jobbe med skolen så mange timer du realistisk tror du klarer, til fastsatt tid hver dag. Selv om du ikke klarer å jobbe med fagene i de timene, så sitter du å stirrer på bøkene til tiden er ute. Etterhvert vil du faktisk begynne å jobbe med fagene fordi "du har ikke noe bedre å gjøre" siden du må uansett sitte der å stirre på bøkene til tiden er ute. Det andre tipset er å si til seg selv at du skal lese i kun 10 minutter for i dag. Har du ikke lyst til å lese mer enn det, så stopper du. Da vil du se at 90% av tiden så klarer du mye lengre enn de 10 minuttene. Jeg pleide også å lese på universitetets lesesal/ biblioteket. Det hjalp meg veldig med å komme i riktig arbeidsmodus. Lykke til! Anonymkode: bebf3...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå