Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det etter at jeg fikk beskjed om å slutte.

Noen som har vært borti lignende? Synes det er ekkelt å vite at h*n har gjort søk på meg i ettertid.. 

Er på leit etter nye jobber nå, og er redd for at denne sjefen og ansatte driver å følger med på meg. Er rett livredd for at de skal ville ødelegge for meg videre..

Anonymkode: 377cf...632

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du se at noen har snoket ?

Anonymkode: 7508d...0c1

• Liker 19
Gjest theTitanic
Skrevet

Hvordan vet du at han har søkt på deg? 

Og en offentlig profil er jo offentlig. Altså for alle til å se.

Gjest Kritt
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det etter at jeg fikk beskjed om å slutte.

Noen som har vært borti lignende? Synes det er ekkelt å vite at h*n har gjort søk på meg i ettertid.. 

Er på leit etter nye jobber nå, og er redd for at denne sjefen og ansatte driver å følger med på meg. Er rett livredd for at de skal ville ødelegge for meg videre..

Om du har åpen profil kan hvem som helst søke på deg, det kalles ikke snoking. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du se at noen har snoket ?

Anonymkode: 7508d...0c1

En på jobben som varslet meg. De skal ha sittet på kontoret og gjort det..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal arbeidsgiver ødelegge for deg fremtidig? Har de noen grunn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er så smart at du har åpen profil og legger ut dritt så skjønner jeg egentlig hvorfor mange arbeidsgivere kanskje ønsker å be folk om å slutte. Men det er nok ikke en oppsigelsesgrunn, med mindre du åpenlyst shamer arbeidsplassen og de ansatte 

Anonymkode: c798d...589

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kritt skrev:

Om du har åpen profil kan hvem som helst søke på deg, det kalles ikke snoking. 

Min profil skal være «lukket». Men arbeidsgiver har likevel forsøkt å være på sporet av meg. Det er det som teller for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Ta det som en lærepenge. Altså, rydd opp i Facebooken din, og fjern gamle fyllabilder, dårlige publiseringer og republiseringer fra andre kilder, som potensielt kan skade deg. 

Facebookprofilen din er offentlig, iallefall hvis du tillater at den skal være det. Det er ikke snoking. Og skaper bilder av vedkommende. 

Anonymkode: 599ff...4b8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Lukk profilen din helt, å slett kollegaer fra vennelisten din. Har selv som regle om å aldri legge til folk fra jobb på sosiale medier, mye pga slike ting. Man veit aldri hva som kan bli brukt mot en. 

Har opplevd noe lignende i en annen situasjon, skulle se på en leilighet i et byggeprosjekt her jeg bor. Da kom det frem at han hadde søkt meg opp på nette, å klage over at facebook profilen min var så lukket. Fant så lite info om meg? Var egentlig ganske ubehagelig hele greia. 

Anonymkode: aaa90...371

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Morten1 skrev:

Hvorfor skal arbeidsgiver ødelegge for deg fremtidig? Har de noen grunn?

Kanskje de bare vil være «ekle»?

Dette er ei bygd, og her tråkker de ned personer de ikke vil skal lykkes.

Ble redd jeg når jeg startet i jobben. Så utrolig mye slarv..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min profil skal være «lukket». Men arbeidsgiver har likevel forsøkt å være på sporet av meg. Det er det som teller for min del.

Å hva var det de fant som var så grusomt? Det er ikke veldig smart å fylle facebook med dritt uansett hvor lukket du tror den er. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ville se hvordan det gikk med deg. Hvorfor "dumpa" de deg? lol

Jeg har ikke brukt facebook på 10 år. Aldri savna det.

Anonymkode: fdf8f...b0c

• Liker 3
Gjest Kritt
Skrevet

Har selv som regle om å aldri legge til folk fra jobb på sosiale medier, mye pga slike ting. Man veit aldri hva som kan bli brukt mot en. 

Jeg synes det virker ganske umodent å legge ut ting på Facebook som kolleger ikke bør se.

Når det er sagt la jeg nok ut vel mange bilder med skåling og fest i Facebooks barndom. Men ikke av en slik art at de ikke tålte å bli sett av sjef og kolleger.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å hva var det de fant som var så grusomt? Det er ikke veldig smart å fylle facebook med dritt uansett hvor lukket du tror den er. 

Jeg har ingenting å skjule, men synes det er ekkelt å bli snoket på. Er jeg først «ute» så trenger de heller ikke å følge med på meg :) Vil være i fred nå, uten å føle at noen puster meg i nakken..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva var grunnen til at du ble sparket da? De må jo ha en grunn.

Anonymkode: 46608...b29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange mennesker fra bygden er utrolig snokete og uproff. De klarer ikke skille jobb og privat... en av grunnene til at jeg flyttet fra bygden. Det er ikke så koselig som folk skal ha det til

Anonymkode: 23ee1...2c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du føler at arbeidsgiver har snoket på deg, fordi vedkommende har søkt opp navnet ditt og dermed sett et profilbilde og et navn. Stort mer ser man vel ikke om profilen er lukket.

Facebook er på godt og vondt noe offentligheten har tilgang til, og den tidligere sjef gjør absolutt ingenting galt ved å søke deg opp der - og det er IKKE noe som ligner "snoket på min facebook", som du skriver i tittelen. Det er i grunn uten relevans, men vet du hvorfor du ble søkt opp? Og hva så om du ble det?

Hvis det teller (?) for deg, så må du slutte å være på facebook. Det kan sammenlignes med å slå opp i navnet ditt i telefonkatalogen. Hvis du ikke liker den muligheten, så må du reservere deg mot det. I facebook sin verden betyr det å gå inn og slette facebooken din. Det virker som om du egentlig har et problem med hvordan facebook fungerer? 

Anonymkode: 34429...4ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kritt skrev:

Jeg synes det virker ganske umodent å legge ut ting på Facebook som kolleger ikke bør se.

Når det er sagt la jeg nok ut vel mange bilder med skåling og fest i Facebooks barndom. Men ikke av en slik art at de ikke tålte å bli sett av sjef og kolleger.

Har ikke noe med hva jeg deler, for deler fint lite. Men det skal ikke mere til enn at "feil" person har gratulert deg med dagen, eller at du har likt noe for 10+ år siden som de ikke liker. For finnes de som blar seg tilbake 10 år bak i tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til felere som ikke legger til kollegare på sosiale medier, fordi de ønsker å skille jobb og privatliv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...