tommeline Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Min kjære skal i bryllup til en kamerat av ham i helgen, og vi skal spleise på presang sammen med noen andre (noe jeg syns er veldig greit, da kan vi gi en større ting). Men vi er litt uenige om fordelingen... vi er et par og så er det to single personer. Blir det riktigst at vi som par betaler dobblet opp, eller at vi betaler like mye som de to andre betaler hver for seg, eller en mellomting: at vi betaler litt mer tilsammen ennn hver av de andre. Når jeg leser det jeg har skrevet nå, ser jeg at dette er en liten bagatell egentlig. Men jeg lurer nå på hva dere andre syns.
wix Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Jeg syns dere kan gjøre som vanlig - hvert par eller single person vurderer hvor godt de kjenner brudeparet og bestemmer hvor mye de vil legge i utfra det (et par hvor begge er bestevenn med brudeparet gir kanskje dobbelt så mye som en single person, men ikke dersom bare den ene i paret kjenner dem). Så blir det ulikt på de ulike personene kanskje, men sånn hadde det jo blitt om dere ikke kjøpte sammen også. Folks forskjellige økonomi spiller jo også inn...
BergensBrud05 Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Synes det er naturlig at man tenker per pers og ikke per par/pers... Men det er min mening
helenaa Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Skal ikke du i bryllupet? I så fall synes jeg dere som par ikke skal betale dobbelt så mye som en single som skal i bryllupet. Når det er bryllup synes jeg det har mye å si om man skal / er invitert i brylluet. Når det er bursdag pleier vi å gjøre det på denne måten: Hvis han er invitert fordi han "hører til" meg, betaler jeg/vi det samme som de single venninnene. Dersom vi begge er venner med den som inviterer, betaler vi mer.
Jannibrud Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 Syns det blir riktig at dere betaler like mye som de single, dersom det bare en kameraten til en av dere. Er det like mye begges kamerat kan dere betale dobbelt. Det er nå min mening
tommeline Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2005 Takk for svar Kjekt å høre andres synspunkter på dette. Vi får se hva vi gjør. Tror kanskje det blir en mellomting vi ender opp med. Det er i utgangspunktet hans kamerat, men jeg har jo truffet dette paret mange ganger. Men jeg er ikke så nærme verken han eller henne at jeg f.eks ville besøkt dem uten min kjære.
sensommer brud Skrevet 14. juni 2005 #8 Skrevet 14. juni 2005 Hvis man skal i bryllupet synes jeg man skal betale per person. Husk at du kommer til en fest som legger ut ganske mye penger per kuvert og da bør også hver og en gi gave for "sin" del av dette. Single må ofte betale mye mer enn par, men jeg er ikke helt enig i at det bør være slik. Hvor mye man skal gi. Vel jeg synes at hvis man ikke er student eller har veldig dårlig råd bør man gi en gave som står til det man faktisk er invitert til, nemlig en stor og dyr fest. F.eks opp mot kuvert prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå