Gå til innhold

Mot normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung, var jeg fornuftig. Jeg tenkte lite på damer, og så nærmest på forelskelse og sex som mindreverdige gleder. Jeg takket nei til supersexy kvinner som maste om å få v ære med meg hjem. I voksen alder gremmes jeg over dette, og synes kvinnen er vakker og at sex er av de store gaver i livet. Jeg begriper ikke hvorfor jeg takket nei til disse gledene før, da de var mye lettere tilgjengelig enn nå. Noen som har hatt det slik, og noen ideer om hvorfor du eventuelt hadde det slik? 

Anonymkode: 68a19...e88

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

«Youth is wasted on the young».

-George Bernhard Shaw

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var supersta da jeg var ung (jente) og hadde ekstremt tydelige grenser på hva som var ok eller ikke. Jeg kyssa ikke noen engang før jeg var over 18 f.eks. Det var ok med klinedansing og at de tok meg litt på rumpa, men ikke noe mer 😡 og gav aldri bort tlf nr mitt. 🤷‍♀️var forelska i noen da, men de turte jeg jo ikke snakke med uansett. 

Anonymkode: 30f6c...e3f

Gjest Memento mori
Skrevet

Men som du antyder på slutten, var det fordi du var redd nærhet at du satte grenser? For min del lurer jeg på om det var skam knyttet til nærhet, selv om jeg ikke har noen religiøs bakgrunn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nok litt bekymra for meg selv. Hadde sett veldig mye Oprah og Ricki Lake i oppveksten 😅 og tenkte at jeg måtte være smart og ha kontroll, så ingen kunne snakke meg til noe som helst. 

Tror man prøver hardt å finne en slags identitet i oppveksten. Kanskje sex og forhold ikke helt passa inn der for din del. Eller at det var vanskelig å være sårbar med noen? 

Anonymkode: 30f6c...e3f

• Liker 1
Gjest Memento mori
Skrevet

Du er sikkert inne på noe, jeg hadde jo et aktivt sexliv med meg selv, så det var ikke det det stod på. Kanskje med økende trygghet og identitet kunne jeg tørre nærhet. En gir jo tross alt slipp på mye kontroll ved å knytte seg til andre, og spesielt sex gjør en sårbar. Det sier vel litt om hvor utrygg jeg har vært når jeg sa nei til slike goder. Nei, dette kjennes ut som en bedre forklaring enn skam. Var det trygghet som gjorde at du «tok steget»?

AnonymBruker
Skrevet

Var sånn da jeg var ung jeg også og angrer endel på det. Tror grunnen var usikkerhet og utrygghet på meg selv. Hadde noen dårlige erfaringer som helt ung og styrte unna menn i flere år etter det. Var så redd for å bli sårbar igjen at jeg holdt meg helt unna. Når jeg ble mer voksen ble jeg mer trygg og fikk nye erfaringer. Har fått tatt igjen endel som godt voksen også. Vet ikke om jeg måtte være sånn som ung for å beskytte meg eller om jeg heller burde kastet meg uti det før.

Anonymkode: 78de3...f35

Gjest Memento mori
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var sånn da jeg var ung jeg også og angrer endel på det. Tror grunnen var usikkerhet og utrygghet på meg selv. Hadde noen dårlige erfaringer som helt ung og styrte unna menn i flere år etter det. Var så redd for å bli sårbar igjen at jeg holdt meg helt unna. Når jeg ble mer voksen ble jeg mer trygg og fikk nye erfaringer. Har fått tatt igjen endel som godt voksen også. Vet ikke om jeg måtte være sånn som ung for å beskytte meg eller om jeg heller burde kastet meg uti det før.

Anonymkode: 78de3...f35

Takk for svar. Problemet mitt er at jeg som gift ikke får tatt igjen «det tapte». Det er frustrerende å erkjenne gleden ved kvinner, og samtidig ikke kunne ta del i det. Men savnet av erotikk er såpass at jeg kanskje sier ja hvis jeg skulle få et tilbud (utenfor ekteskapet). Mitt inntrykk er at menn i større grad enn kvinner kan isolere sex fra relasjon, slik at det er mindre sperrer i forhold utroskap. Det siste er bare min påstand, og vel også på vei over i en annen tråd.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok få personer på dødsleie som tenker "Fanken! Jeg skulle hatt MYE MINDRE sex......"

Anonymkode: 3e6a9...34a

• Liker 1
Gjest Memento mori
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok få personer på dødsleie som tenker "Fanken! Jeg skulle hatt MYE MINDRE sex......"

Anonymkode: 3e6a9...34a

Hahaha, godt poeng

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...