Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg jobber annenhver lørdag på tiltak så er det logisk for meg å føre opp timer på lørdag. Men husker hun på nav sa at de dekker kun mandag-fredag🙈🙈. Fører jeg lørdag vil de da trekke meg i arb l trygden??

Det er laga så firkanta og det får så store konsekvenser for meg økonomisk hvis jeg gjør en feil. 

En annen ting jeg skal iflg tiltak jobbe 37,5 t per uke ... i den jobben jeg er nå er det 75 t på 2 uker. Nesten 42 t en uke og 33 den andre. Skal jeg melde d sånn? Eller bør jeg justere til 37,5 t hver uke og kutte ut lørdager? Summen blir jo riktig uansett i timer

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er firkantet, nettopp fordi du skal gjøre det riktig. Når du fyller ut et meldekort så står det godt forklart hva du skal gjøre. Når du krysser av på arbeidstimer får du også opp lørdag og søndag som valg - det er det en grunn til.

Bare fyll ut nøyaktig hva du har jobbet, i feltene som er laget for det.

Anonymkode: 60785...6d7

Skrevet

Ok takk for svar. 

Skrevet

Men Når jeg passerer 37,5 t en uke hvordan blir d da? 

Skrevet

De trekker ikke om jeg passerer 37,5 t en uke? Får jo garantert ikke noe ekstra for å jobbe litt mindre andre uka. Hvis du skjønner eller ser de to uker sammen

Skrevet

D jeg syns er dumt at en ikke kan jobbe ekstra uten at de trekker i arb l trygden da blir jo vitsen borte

AnonymBruker
Skrevet

Er du i tiltak 37,5 time pr uke? Altså ikke lønnet arbeid i den perioden? Tiltaket er vel bare rene dager og ikke timer? Det er vel kun lønnet arbeid du skal registrere timene.

Du skal jo ikke få lønn + dagpenger når du faktisk har jobbet, det blir jo feil.

Anonymkode: a03fc...199

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i praksis plass dvs jobber 100% ... i tillegg kunne jeg ha jobbet mye mer og fått betalt for ekstra arbeid. D går ikke med praksis plass. Jo i flg min veileder skal jeg krysse av for tiltak og skrive antall timer og beholder arb l trygden som før som da er 60% av vanlig lønn. Selvsagt frister d å jobbe litt ekstra for å fått noen ekstra kroner men gjør jeg det må jeg føre timer jeg jobber og da trekker de i arb l trygden og da får jeg ikke noe ekstra inntekt. I såfall ikke at d er verd å prøve på en gang. Arb g vil ikke ansette meg på vanlig lønn jeg må bevise at jeg duger først. Noe som er helt greit egentlig. Men de sliter med å skaffe folk enkelte timer og dager der jeg kunne jobbet lengre dager. Flere helger etc. Men gidder ikke slite meg ut hvis jeg ikke får noe igjen for det da venter jeg heller til jeg kommer i vanlig jobb.

Skrevet

Burde vel fått betaling ekstra utenom praksis plassen hvis man ønsker selv å jobbe mener jeg ..

Skrevet

De fleste får ekstra betalt for å jobbe ekstra i en vanlig jobb 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk nå litt langsiktig... Tror ikke du at det vil stille deg i et bedre lys om du står på det du kan? Enten får du jo fast jobb der du er nå, eller så kan du tenke på hvilken referanse du får.

Anonymkode: fe149...1d4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er du bare i praksis og ikke får utbetalt noen lønn, skal du bare krysse av for de dagene du er i tiltak.Husk, du er ikke der som en ekstra ansatt eller vikar.  Jobber du lørdag i praksis, setter du opp lørdag.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet

Har du lest det som står på NAVs nettsider? De er som regel mer rett enn en veileder. Du kan også ringe til NAV, da får du vel noen andre enn veilederen din.

Skrevet

Jeg jobber som vanlig er bare at jeg har hatt pause i 1,5 år så jobber egentlig for å få en bedre referanse. Slik at d forhåpentligvis blir enklere etterpå. Nei ikke garantert noe jobb der etterpå. Men var eneste vei inn i bransjen igjen 

Skrevet

mottar ingen lønn. Jeg ønsker ikke å bruke 10-15 min i arbeidstida mi å vente på svar på nav... derfor spurte jeg her. Vil bare gi ett best mulig inntrykk til arb giver

AnonymBruker
Skrevet

Du er i arbeidstrening? Da jobber du ikke, du er i tiltak. Da skal du krysse av på tiltak på meldekortet. Du skal ikke krysse av på arbeid. Du kan fint jobbe utenfor tiden du er i arbeidstrening og få lønn for det. Da må du skrive opp timene på meldekortet, de timene blir du trukket for. 

Anonymkode: a03fc...199

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg krysset av for tiltaksnivå antall timer når jeg var syk en dag og var sikker på at nå ble d riktig. Har jeg fått noe penger? Nei. De skulle vært på konto på tirsdag for de siste 14 dager. Det jeg fryktet skjedde men ikke pga at jeg fyllte ut noe feil. Den 17 mars var jeg inne på nav og der sto d at alle på arbeidstrening skulle holdt seg hjemme fra 12-26 mars... allerede der har jeg feilet big deal da jeg ikke visste. Er d derfor pengene ikke kommer? I går ringte Nav arbeidsgiver og sa jeg kunne jobbe dagen ut og så bli hjemme .. jeg ble så lei meg. Jeg er frisk og trivdes godt. Skulle jeg ha blitt lengre tilbød nav seg å betale 40% av lønna men der sa Regionsjefen blankt nei. Jeg tenkte jeg må prøve å ringe men jeg kom ikke igjennom. Jeg prøvde å sende sosialhjelp/nødhjelp online. Det hadde ikke denne byen... oppmøte er man, ons, fredag 11-13 ... burde ikke nav holde mer åpent sånn at folk kunnet fått hjelp i disse tider?? Hvor lang kø er d der i morgen da tru. 2 t er lite i en kommune med 15000 innbyggere. 
Jeg har sendt mange meldinger til min veileder men de svarer ikke. Jeg vet ikke er alene i denne dritten d er vi nok mange. Men nav burde pøse på med folk for å hjelpe folk. 

AnonymBruker
Skrevet

NAV-kontorene må jo får skjermet seg de også for virus. Jeg er sikker på at kommunene har løsninger på sosialhjelp. Har du sjekket hva som står på kommunens hjemmesider? Kanskje der er et nummer du kan ringe?

Anonymkode: 8b8fc...873

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NAV-kontorene må jo får skjermet seg de også for virus. Jeg er sikker på at kommunene har løsninger på sosialhjelp. Har du sjekket hva som står på kommunens hjemmesider? Kanskje der er et nummer du kan ringe?

Anonymkode: 8b8fc...873

Tviler jeg på gitt da hadde jeg vel funnet ut d for lenge siden ...Men takk for ideen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...