AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 Er en gjeng som skal på ferie om 2 uker. Vi ble enig om å bestille feriehus eller stor leilighet/ to mindre hvor alle kunne bo. Vi er 9 stk. 3 par og 3 single. Det var en som tok seg av bestilling. Sa hun hadde funnet et bra hus som var moderne og hadde både beliggenhet osv som vi tenkte oss. Hun bestilte, men det er mulig å avbestille inntil 1 uke før. Etter det sendte hun oss link og jeg ser da at det kun er 3 soverom. 2stk med dobbeltseng, 1 med to køyesenger og en sovesofa i stuen. Altså nok plass, men ikke rom. Mulig det er jeg som er teit. Men er det ikke normalt at par har egne rom? Synes også det er kjipt for den som må sove på sofaen. Den er midt i stuen og man får lite fred. Jeg ga beskjed om at jeg synes det var for få soverom. Og at jeg tenkte det var nok soverom da jeg faktisk antok at alle tenkte likt, eller ville spurt om det var ok å dele før bestilling. Nå er venninnen min sur. Jeg vet også at de andre parene kunne tenke seg eget rom. Synes jo også de som er singel kan få eget rom om de vil, men tror de synes det er ok å dele. Jeg spurte om vi ikke kunne avbestille og feks bestille to mindre leiligheter (Jeg fant flere alternativ med nok soverom). Men venninnen min forstår ikke dette og sier "bestilt er bestilt". Hva tenker dere? Bør jeg stå på mitt om å avbestille? Kan jeg si jeg nekter bo i huset også tar heller jeg og min kjæreste inn på hotell like ved? Det er min vennegjeng og min kjæreste er ikke like sosial som meg, så tror det blir slitsomt for han å bo slik. Hadde jeg vært singel hadde jeg kanskje tenkt annerledes, men synes vi bør få ha litt tid alene feks på natten. Skal tross alt være der 10 dager. Anonymkode: 1dd6f...264 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Skrevet 10. mars 2020 Det er vanvittig slitsomt å være den som må arrangere slikt. Særlig når de som skal være med først kommer med ønsker og krav etter at boligen er bestilt. Som du skriver, kriteriet var jo "alle kunne bo". Det du gjør er å finne et godt alternativ til denne boligen, og foreslå det. Ikke bare fortsette å kreve at hun skal fikse alt. Og velger dere hotell så betaler dere selvfølgelig dette + deres andel av huset. Anonymkode: 2b1e6...899 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 Med 10 dager heter det ikke "bestilt er bestilt" Hvem vil sove på sofaen med null privatliv i 10 dager? Det er fellesferie, hun har ikke enerett. Anonymkode: be26b...eb4 31
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er vanvittig slitsomt å være den som må arrangere slikt. Særlig når de som skal være med først kommer med ønsker og krav etter at boligen er bestilt. Som du skriver, kriteriet var jo "alle kunne bo". Det du gjør er å finne et godt alternativ til denne boligen, og foreslå det. Ikke bare fortsette å kreve at hun skal fikse alt. Og velger dere hotell så betaler dere selvfølgelig dette + deres andel av huset. Anonymkode: 2b1e6...899 Hvis det er så veldig slitsomt, så kunne noen andre tatt seg av det. Ett vanlig menneske tåler sitte i sofaen og trykke seg gjennom feriehus og vise alternativer ganske enkelt. Er man så lite bereist, tar man ikke oppgaven. Anonymkode: be26b...eb4 8
Leo Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Nå er vel dette snakk om ferie og ikke førstegangstjeneste eller soning, så da vil jeg si at det er for lite plass selv om antallet senger er tilstrekkelig. Det ville jeg også ha gitt beskjed om. 25
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 Jeg er litt av den lettvinte typen og så lenge jeg får seng å sove i er jeg fornøyd. På ferie er man uansett stort sett ute hele dagen og kun 'hjemme' for å sove. Anonymkode: e43e7...5f0 7
The Kitten Skrevet 10. mars 2020 #7 Skrevet 10. mars 2020 Hvem tenker hun eventuelt skal sove i stuen? 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Skrevet 10. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er så veldig slitsomt, så kunne noen andre tatt seg av det. Ett vanlig menneske tåler sitte i sofaen og trykke seg gjennom feriehus og vise alternativer ganske enkelt. Er man så lite bereist, tar man ikke oppgaven. Anonymkode: be26b...eb4 Og som jeg skriver - hvis dette ikke er bra nok for TS, så kan TS finne et godt alternativ? Ikke bare si "ikke godt nok" til den som har prøvd å fikse. Anonymkode: 2b1e6...899 4
Leo Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt av den lettvinte typen og så lenge jeg får seng å sove i er jeg fornøyd. På ferie er man uansett stort sett ute hele dagen og kun 'hjemme' for å sove. Anonymkode: e43e7...5f0 Også hvis du er en del av et par som må ligge i køyeseng og dele rom med to andre i ferien? 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og som jeg skriver - hvis dette ikke er bra nok for TS, så kan TS finne et godt alternativ? Ikke bare si "ikke godt nok" til den som har prøvd å fikse. Anonymkode: 2b1e6...899 Leser du hele innlegget, står det at TS kom med alternativ. Anonymkode: be26b...eb4 14
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Leo skrev: Også hvis du er en del av et par som må ligge i køyeseng og dele rom med to andre i ferien? Null stress. Jeg har vært på leirskole før👍😊 Anonymkode: e43e7...5f0 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #12 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leser du hele innlegget, står det at TS kom med alternativ. Anonymkode: be26b...eb4 Ok, sorry, tar den, leste for fort. I så tilfelle må TS gjerne avbestille. Noe jeg ville gjort uansett, ser ikke ut til at dette er en veldig harmonisk gjeng å reise på ferie med. Par + single, og ikke minst så mange, blir fort kluss og konflikter uansett. Anonymkode: 2b1e6...899
Leo Skrevet 10. mars 2020 #13 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Null stress. Jeg har vært på leirskole før👍😊 Anonymkode: e43e7...5f0 Da vet du at det er en viss forskjell på leirskole og ferie sammen med en partner. Med mindre du synes det er greit å ha sex i underkøya mens noen forsøker å sove i overkøya. Evt. omvendt. De fleste synes ikke det. 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 Hadde ikke orket en tur på 10 dager uten eget soverom, å jeg er singel. Må kunne ha litt privatliv og egentid, kan lett bli for mye i løpet av oppholdet uten å kunne være for seg selv. Anonymkode: efd0f...08c 22
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #15 Skrevet 10. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanvittig slitsomt å være den som må arrangere slikt. Særlig når de som skal være med først kommer med ønsker og krav etter at boligen er bestilt. Som du skriver, kriteriet var jo "alle kunne bo". Det du gjør er å finne et godt alternativ til denne boligen, og foreslå det. Ikke bare fortsette å kreve at hun skal fikse alt. Og velger dere hotell så betaler dere selvfølgelig dette + deres andel av huset. Anonymkode: 2b1e6...899 Forsåvidt enig her. Hvorfor er det forresten en selvfølge at parene skal ha eget rom mens de single må dele? Alle bare tar det for gitt at de synes det er greit... Og hvem av de single skal forvises til sofaen - og skal hun i tilfelle betale like mye? Slike ting bør man diskutere før man bestiller. Anonymkode: 7887d...b2b 14
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Skrevet 10. mars 2020 Så lenge hun som har bestilt og mannen hennes tar sovesofaen får de to andre parene hvert stt dobbeltrom og de tre single deler køyeseng-rommet. Det går sikkert for de single å dele? Vet ikke om de er av ulike kjønn, men sånn i en vennegjeng tåler man vel å dele rom. Dersom man trenger litt tid for seg selv er det vel ingenting i veien for å gå seg en tur på egenhånd. Man er jo ikke nødt til å tilbringe hele døgnet sammen med vennegjengen. Anonymkode: 654c3...b25 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #17 Skrevet 10. mars 2020 8 minutter siden, Leo skrev: Da vet du at det er en viss forskjell på leirskole og ferie sammen med en partner. Med mindre du synes det er greit å ha sex i underkøya mens noen forsøker å sove i overkøya. Evt. omvendt. De fleste synes ikke det. Jeg er godt over 40 år og klarer fint å avstå fra sex i noen dager. Jeg er også gammel nok til å si fra om andre i rommet tar cowboydansen når jeg skal sove. Ser virkelig ikke problemet. Enten man må dele rom med egne barn eller med andre. Anonymkode: e43e7...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #18 Skrevet 10. mars 2020 Det er ikke verre enn at dere deler på rommene? F.eks det ene paret har rommet fra kl 00.00 til 6.00, mens et annet par overtar fra 6.00 til 12.00. Anonymkode: 7448f...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #19 Skrevet 10. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er en gjeng som skal på ferie om 2 uker. Vi ble enig om å bestille feriehus eller stor leilighet/ to mindre hvor alle kunne bo. Vi er 9 stk. 3 par og 3 single. Det var en som tok seg av bestilling. Sa hun hadde funnet et bra hus som var moderne og hadde både beliggenhet osv som vi tenkte oss. Hun bestilte, men det er mulig å avbestille inntil 1 uke før. Etter det sendte hun oss link og jeg ser da at det kun er 3 soverom. 2stk med dobbeltseng, 1 med to køyesenger og en sovesofa i stuen. Altså nok plass, men ikke rom. Mulig det er jeg som er teit. Men er det ikke normalt at par har egne rom? Synes også det er kjipt for den som må sove på sofaen. Den er midt i stuen og man får lite fred. Jeg ga beskjed om at jeg synes det var for få soverom. Og at jeg tenkte det var nok soverom da jeg faktisk antok at alle tenkte likt, eller ville spurt om det var ok å dele før bestilling. Nå er venninnen min sur. Jeg vet også at de andre parene kunne tenke seg eget rom. Synes jo også de som er singel kan få eget rom om de vil, men tror de synes det er ok å dele. Jeg spurte om vi ikke kunne avbestille og feks bestille to mindre leiligheter (Jeg fant flere alternativ med nok soverom). Men venninnen min forstår ikke dette og sier "bestilt er bestilt". Hva tenker dere? Bør jeg stå på mitt om å avbestille? Kan jeg si jeg nekter bo i huset også tar heller jeg og min kjæreste inn på hotell like ved? Det er min vennegjeng og min kjæreste er ikke like sosial som meg, så tror det blir slitsomt for han å bo slik. Hadde jeg vært singel hadde jeg kanskje tenkt annerledes, men synes vi bør få ha litt tid alene feks på natten. Skal tross alt være der 10 dager. Anonymkode: 1dd6f...264 Hvorfor, Ts, avtalte dere ikke premissene før dere bestilte? Som du helt riktig påpeker så er dere nemlig helt sikkert ikke enige. Et par må ha eget rom, et annet synes stuen er helt topp bare det er billig, den ene single sover gjerne på luftmadrasser i bakhagen bare det er nært stranden, mens den andre krever enerom med eget do og dobbeltseng. Poenget mitt er at dette er premisser dere må inngå kompromiss på. Antall senger. Hvem krever enerom er det aktuelt med to hus? Vil noen ha egen leilighet? Hva er makspris per person? Når dette er settlet kan dere bestille. Eller - når dette er setlet kan dere drøye bestillingen til prisen faller. For falle vil den. Anonymkode: 6beab...7c0 7
Leo Skrevet 10. mars 2020 #20 Skrevet 10. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er godt over 40 år og klarer fint å avstå fra sex i noen dager. Jeg er også gammel nok til å si fra om andre i rommet tar cowboydansen når jeg skal sove. Ser virkelig ikke problemet. Enten man må dele rom med egne barn eller med andre. Anonymkode: e43e7...5f0 Dette var vel så vidt jeg forsto snakk om ferie og ferie for meg er i hvert fall ikke å ligge stuet sammen med andre, som man kanskje ikke en gang kjenner særlig godt på et rom. Men det er godt vi er forskjellige! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå