Gå til innhold

Teit/trist å sende inn bursdagshilsen i avisa til seg selv på vegne av mann og barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det flere som gjør dette? 

Anonymkode: e2969...de7

AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt stusslig ut 🤦‍♀️😮

Anonymkode: 5e392...f13

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å ha bursdagshilsen i avisen at man må sende den inn selv?

Anonymkode: 6d399...465

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Mest rart, syns jeg. Hvilken glede gir det deg? Kan du ikke be mannen ordne det da? Det er kanskje litt trist, at hvis du har et stort ønske om dette, så gidder han ikke? 

Anonymkode: 9f09b...987

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Veldig kleint.. 

Anonymkode: 6fcba...996

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så viktig å ha bursdagshilsen i avisen at man må sende den inn selv?

Anonymkode: 6d399...465

På bygda er det fremdeles ganske normalt å sende inn bursdagshilsninger til avisa og jeg fikk vite av moren min at ei hun kjenner sender inn bursdagshilsen til seg selv på denne måten. Da begynner jeg jo å lure på om den Valentineshilsningen jeg så i avisa også var fra henne til seg selv 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men HVORFOR?

Anonymkode: 6a06c...fb1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bursdagshilsen i seg selv er litt kleint. 

Sender du det inn selv er det ekstremt kleint. 

Det er da bare småbarn og eldre jubilanter som har dette, selv på bygda? 

Anonymkode: 38137...46d

• Liker 10
Gjest Truly
Skrevet

Nei nei 😛

Ikke gjør det.

Nå er det på tide med en ny hobby.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bursdagshilsen i seg selv er litt kleint. 

Sender du det inn selv er det ekstremt kleint. 

Det er da bare småbarn og eldre jubilanter som har dette, selv på bygda? 

På bygda er det ikke måte på hvor mange mammaer som et supermammaer på morsdag, og utrulig mange som er superduperkjærester på valentines, med bilde og alt 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg faktisk heller hvert uten hilsen, om jeg måtte sende den selv 😛

Anonymkode: 61acc...dfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På bygda er det fremdeles ganske normalt å sende inn bursdagshilsninger til avisa og jeg fikk vite av moren min at ei hun kjenner sender inn bursdagshilsen til seg selv på denne måten. Da begynner jeg jo å lure på om den Valentineshilsningen jeg så i avisa også var fra henne til seg selv 😂

Greit at du bor på bygda. 

Men du trenger da ikke å være stereotypien på bygdekjerring for det (hørte atte, fettern til søstern til venninna, så da må jo hun være slik, og det er venninna mi helt enig i)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Veldig kleint. Er selv fra bygda, aldri hørt at det er vanlig praksis. 

Anonymkode: 271b7...e5a

Skrevet

Nei, du det hørtes litt patetisk ut, ikke vondt meint altså....

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke noe jeg bryr meg veldig om. Det er vel for å «offentliggjøre» at noen har bursdag.

Men når man først tar dette opp - hva er forskjellen med å legge ut på avis og et Facebook-innlegg om det?

Jeg har sett veldig veldig mange som legger ut et Facebook-innlegg «I dag har mitt barn (xx år) bursdag. Vi er stolte av av deg!» osv... I mine øyne er akkurat det samme som å legge ut et avisinnlegg..? 

Edit:
Ah, leste nå på nytt. Det er altså til seg selv, ja.... Da er saken noe helt annet :) 

Endret av matrobot
  • Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ehh hvorfor må det kringkastet i avisa at du har bursdag om det ikke kommer som en overraskelse??

Anonymkode: 3bdd9...913

• Liker 1
Skrevet

Er fra bygda og har jobbet i lokalavis. Laget nettopp disse annonsene det er snakk om. For barn var det vanlig med hilsen, men for voksne var det kun ved runde tall. Og mtp hvor mange innbyggere det var kontra hvor mange annonser det kom, er også det sjeldent.

Vet om de som har gjort det til voksne mennesker, også utenom runde dager for å avsløre en gave i teksten osv. Blir noe annet.

Så trøst deg med at folk flest ikke får hilsen i det hele tatt i avisa!

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle for deg om hun sender inn valentineshilsner til seg selv eller ikke?

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det høres mildt sagt patetisk ut.

Skrevet

Å nå fikk jeg gode minner opp i hukommelsen. Det var alltid like spennende og stas å se kjente i avisen da de hadde bursdag. Det var en sånn lokal greie hos oss, vi hadde en hel spalte med et drøss av innlegg fra folk som hadde bursdag. 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...