Gå til innhold

Hva hvis han ikke kommer seg hjem igjen? (Corona)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min reiser til Australia på lørdag, på en ukes jobbtur. Jeg er stressa, fordi jeg ikke klarer å stole på at han kommer seg tilbake som planlagt, hva hvis de stenger flyplasser og sånn? Jeg er alene med to barn i bhg alder når han reiser, og nå spinner jeg litt på krisescenarioene her..

Fly som kanselleres, grenser som stenges, at han blir syk i Australia, eller at vi blir syke mens han er borte. 

Han har ikke noe valg ang jobbturen, han må dra. Eller miste jobben da. Selv er han ikke det spor bekymret, sier at firmaet henter ham hjem uansett. Men jeg synes det er nok å skulle være alene med ungene i en uke, hva hvis han blir stuck der som de som er i Vietnam nå? Han må jo reise via Malaysia for å komme dit. 😱

Noen tanker eller råd? :(

Anonymkode: 0e5f7...08b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Australia har mindre smitte enn Norge. Vi skulle dit på ferie og tenker det slett ikke er sikkert vi kommer inn dit. 

Mitt råd er å handle inn og forbedre mat og hus før han drar slik det blir enklere å holde hus. Husk at det er mange aleneforeldre i dette landet, de klarer det og det skal du klare en periode også.

Anonymkode: 13e7f...163

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer vel å være alene en stund med 2 småbarn? Alenemødre og alenefedre gjør det hele tiden

Anonymkode: cc643...c9e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du klarer vel å være alene en stund med 2 småbarn? Alenemødre og alenefedre gjør det hele tiden

Anonymkode: cc643...c9e

Jeg føler du sliter litt med å ekstrahere essensen i innlegget mitt..

Anonymkode: 0e5f7...08b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia er ikke med på lista over land som er frarådet som reisemål, så jeg ser virkelig ikke problemet.

Anonymkode: 69190...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du kan få sånne tanker, men det høres ikke ut som det er noe du kan gjøre noe med. Da kan du enten velge å la disse tankene slite deg ut før han reiser eller du kan kjempe dem vekk og tro at det går bra. Om det ikke går bra er du i det minste mindre sliten fordi du ikke har brukt krefter på å bekymre deg. 

Du kan evt tenke litt på om det er løsninger som kan gjøre hverdagen enklere den uka dere er alene. 

Anonymkode: db774...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Australia er ikke med på lista over land som er frarådet som reisemål, så jeg ser virkelig ikke problemet.

Det var ikke Italia heller for ei uke siden.

Anonymkode: 3f59b...533

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo ikke bare om selve landet man reiser til. Man skal jo innom flere flyplasser og sitte på fly sammen med mange andre mennesker.

Synes det er helt uhørt om han mister jobben ved å ikke reise utenlands i disse tider, selv om det selvfølgelig er veldig viktig for bedriften. Skjønner bekymringen din oppi alt dette! 

Anonymkode: aff10...8f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress ned. 

Livet fortsetter. 

Sannsynligheten for at han blir smittet er fortsatt forsvinnende lav, det er fortsatt millioner av mennesker som tar fly hver dag. 

Sannsynligheten for at det blir karantene og flyforbud er forsvinnende lav. Det lander fortsatt fly fra Nord Italia daglig. 

Og om han blir smittet - han er relativt ung og alt det der, han vil få en helt normal forkjølelse/influensa. Og syk blir han først når han kommer hjem, da det tar 14 dager. Og blir han syk der nede (noe som alltid kan skje når man reiser) må jeg si jeg heller ville vært syk med helseforsikring og privatsykehus i Australia, enn i det offentlige helsevesenet i Norge. 

Anonymkode: f637b...ac4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hjem fra Spania i morgen . Lurer også på om jeg kommer meg hjem 😳

Anonymkode: 6bd83...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal hjem fra Spania i morgen . Lurer også på om jeg kommer meg hjem 😳

Anonymkode: 6bd83...e7e

Er flyet ditt kansellert da? Hvis ikke så går det nok bra! Husk karantenen i to uker da!

Anonymkode: 81b58...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er flyet ditt kansellert da? Hvis ikke så går det nok bra! Husk karantenen i to uker da!

Anonymkode: 81b58...96d

Det er ikke karantene fra Spania ;)

Anonymkode: f637b...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...