iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #81 Skrevet 10. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får elveblest av apocillin, men tåler andre typer antibiotika fått beskjed om å stoppe å ta tablettene og ta kontakt med legevakt/fastlegen om jeg får elveblest av andre typer antibiotika seinere Anonymkode: e96a3...59e Klør du mye av elveblesten?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #82 Skrevet 10. mars 2020 Jeg er helsepersonell og prosedyren er spør legen! Anonymkode: cb077...707
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #83 Skrevet 10. mars 2020 Hvor mange må si til deg gå til lege før du forstår det? 200? Anonymkode: cb710...87c 3
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #84 Skrevet 10. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange må si til deg gå til lege før du forstår det? 200? Anonymkode: cb710...87c Skal til lege imorra tidlig! Så spør jeg vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #85 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, iskremm skrev: Skal til lege imorra tidlig! Så spør jeg vedkommende. Du burde spørre lege i dag om du skal slutte og ta tablettene eller ikke. Det er fare for resistens mot bakterier når en avbryter en kur så du må spørre en lege. Anonymkode: cb077...707
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #86 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du burde spørre lege i dag om du skal slutte og ta tablettene eller ikke. Det er fare for resistens mot bakterier når en avbryter en kur så du må spørre en lege. Anonymkode: cb077...707 Legen jeg går til er stengt nå da, stengte kl 15.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #87 Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, iskremm skrev: Legen jeg går til er stengt nå da, stengte kl 15. Da ringer du til legevakten Anonymkode: e96a3...59e
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #88 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ringer du til legevakten Anonymkode: e96a3...59e Hva skal jeg si da?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #89 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, iskremm skrev: Hva skal jeg si da? At du har fått utslett av antibiotikaen du går på om lurer på hva du skal gjøre! Anonymkode: e96a3...59e 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #90 Skrevet 10. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du har fått utslett av antibiotikaen du går på om lurer på hva du skal gjøre! Anonymkode: e96a3...59e Herregud da. Hun kan vente til i morra! Anonymkode: 6ec84...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #91 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud da. Hun kan vente til i morra! Anonymkode: 6ec84...aeb Nei fprdi hun burde ikke slutte å ta tablettene uten å ha spurt legen 😊 Anonymkode: cb077...707 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #92 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei fprdi hun burde ikke slutte å ta tablettene uten å ha spurt legen 😊 Anonymkode: cb077...707 På grunn av antibiotikaresistens. Anonymkode: cb077...707
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #93 Skrevet 10. mars 2020 https://www.google.no/amp/s/www.thesun.co.uk/fabulous/8952767/woman-21-too-embarrassed-to-look-in-the-mirror-after-mystery-allergy-causes-all-over-body-rash-daily-hives-and-facial-swelling/amp/ En dame med kronisk elveblest. Etter å ha sett på hånda hennes, så er det jo prikk likt min egen? Akkurat slik det ser ut som hos meg?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #94 Skrevet 10. mars 2020 Jeg fikk elveblest på ulike deler på kroppen første gang jeg merket jeg var allergisk mot apocillin. Blant annet inni hendene og under brystene. Tenkte ikke over det i forbindelse med antibiotikaen, siden det var noen dager siden jeg hadde startet kuren. Neste gang reagerte jeg ikke. Så kom den siste gangen, med forhøyning av dose (over 1000 mg per dose). En morgen ca 4 dager etter oppstart av høyere dose våknet jeg av at jeg klødde i området der bhen sitter, under armene og som et bånd rundt livet. Fikk helt sjokk da jeg så meg i speilet, for ørene mine var hovne og illrøde, øyelokkene var så hovne at jeg nesten ikke kunne se og jeg var også hoven nedentil. Ringte legevakta tvert og fikk beskjed om å ta allergimedisin og de ringte meg to ganger for å høre hvordan det gikk. Gikk over med zyrtec. Det ble skrevet i journalen min at jeg aldri mer skulle få apocillin pga allergisk reaksjon. Jeg ble fortalt fra lege at man ofte blir mer og mer allergisk mot slikt. Så de var redde for luftveiene mine dersom de skulle påvirkes neste gang. Jeg bruker EriMax nå, hardt for magen, men funker. Anonymkode: 7cdb2...66d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #95 Skrevet 10. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På grunn av antibiotikaresistens. Anonymkode: cb077...707 Det går helt fint. Anonymkode: 6ec84...aeb 1
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #96 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk elveblest på ulike deler på kroppen første gang jeg merket jeg var allergisk mot apocillin. Blant annet inni hendene og under brystene. Tenkte ikke over det i forbindelse med antibiotikaen, siden det var noen dager siden jeg hadde startet kuren. Neste gang reagerte jeg ikke. Så kom den siste gangen, med forhøyning av dose (over 1000 mg per dose). En morgen ca 4 dager etter oppstart av høyere dose våknet jeg av at jeg klødde i området der bhen sitter, under armene og som et bånd rundt livet. Fikk helt sjokk da jeg så meg i speilet, for ørene mine var hovne og illrøde, øyelokkene var så hovne at jeg nesten ikke kunne se og jeg var også hoven nedentil. Ringte legevakta tvert og fikk beskjed om å ta allergimedisin og de ringte meg to ganger for å høre hvordan det gikk. Gikk over med zyrtec. Det ble skrevet i journalen min at jeg aldri mer skulle få apocillin pga allergisk reaksjon. Jeg ble fortalt fra lege at man ofte blir mer og mer allergisk mot slikt. Så de var redde for luftveiene mine dersom de skulle påvirkes neste gang. Jeg bruker EriMax nå, hardt for magen, men funker. Anonymkode: 7cdb2...66d Hvilken medisin bytta du til istendefor apocillin, når du fant ut at du var allergisk?
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #97 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det går helt fint. Anonymkode: 6ec84...aeb Skal jeg dra til legen nå, eller? Som sagt slutta å ta tablettene, da det ser mer og mer ut som elveblest. Leppa mi er sykt varm og svir voldsomt. Og små røde flekker på hånda, ellers ikke noe.
Unika Skrevet 10. mars 2020 #98 Skrevet 10. mars 2020 (endret) Fikk også elveblest av apocillin, var visst ikke uvanlig i følge legen min. De finner et alternativ til deg. Hvis du har (reseptfrie) allergitabletter liggende, er det ikke skadelig å ta det. Det kan hjelpe noe på utslettet inntil du kommer deg til lege. Men til lege må du! Endret 10. mars 2020 av Unika
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #99 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, Unika skrev: Fikk også elveblest av apocillin, var visst ikke uvanlig i følge legen min. De finner et alternativ til deg. Hvis du har (reseptfrie) allergitabletter liggende, er det ikke skadelig å ta det. Det kan hjelpe noe på utslettet inntil du kommer deg til lege. Men til lege må du! Må jeg ringe ambulansen asap liksom? Har time imorra tidlig
Unika Skrevet 10. mars 2020 #100 Skrevet 10. mars 2020 8 minutter siden, iskremm skrev: Må jeg ringe ambulansen asap liksom? Har time imorra tidlig Med mindre du er i akutt livsfare, så skal man ikke ringe ambulansen nei. De hadde ikke hentet deg uansett. Du må dra på legevakta hvis du er engstelig.
Fremhevede innlegg