Gå til innhold

Utslett av antibiotika? Bilde

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke antibiotika om det hadde vært et virus, å man skal egentlig bare få en kur om halsbetennelsen er veldig kraftig, siden man skal gå ned på bruken av antibiotika. Man blir bedre av seg selv også, det tar noe lengre tid. Har lært selv etter flere opplevelser med alvorlige bivirkninger pga medisiner, at man skal avslutte behandlingen tvert å komme seg til legen. For ting kan snu fort, spesielt om det er allergisk. 

Anonymkode: 148d7...309

Har og sykt svir nederste leppe, kan det være pga antibiotikaen? Stryker jeg over den med tunga svir det veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, iskremm skrev:

Nå ble jeg bekymret..

Skal jeg bare vente til timen hos fastlegen imorra tidlig? Har som sagt sluttet å ta medisinen nå, og er jo bare på den ene håndflata det er litt reaksjon. 

Har og helt sykt tørr/sår nederste leppe, men vet ikke hva det skyldes.

Ja du kan nok vente til i morgen dersom du har sluttet på tablettene. Men dersom du merker noe antydning til forverring, så bør du ringe legevakta

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, iskremm skrev:

Hva vil legen gjøre da?

Har sluttet å ta tablettene.

Gi hun ny antibiotika? og eventuelt allergimedisin, eller noe som jobber mot den allergiske reaskjoen

Anonymkode: 49a75...9f7

Skrevet
4 minutter siden, Tikkamasala skrev:

Ja du kan nok vente til i morgen dersom du har sluttet på tablettene. Men dersom du merker noe antydning til forverring, så bør du ringe legevakta

Bare meg eller ser det ut som den avtar litt? Tok siste medisinen 05 idag, ikke tatt noe siden.

3E5B5FD0-42C9-4E55-8E2F-A94BC83AED62.jpeg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi hun ny antibiotika? og eventuelt allergimedisin, eller noe som jobber mot den allergiske reaskjoen

Anonymkode: 49a75...9f7

Men er jo vanskelig å vite hva man nøyaktig reagerer på i antibiotikaen.

Skrevet
34 minutter siden, iskremm skrev:

Bare meg eller ser det ut som den avtar litt? Tok siste medisinen 05 idag, ikke tatt noe siden.

Tanker? Virker på meg som flekkene har gått litt bort, mulig det bare er synet mitt. Ikke tatt tablett på 12 timer.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, iskremm skrev:

Ga utslettet seg etterhvert i behandlingen?

Jeg måtte slutte tvert med behandlingen. Fikk en annen type antibiotika som jeg tålte bedre og ingen boost (dobbel dose) denne gangen.  Utslettene ble borte etterhvert.

Anonymkode: 52b5f...f4e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal det. Men hva skal legen gjøre? Gi meg ny pencilin? Fordi kan jo komme av selve betennelsen og, ikke pencilinen.

Anonymkode: 05a60...f1c

Du må jo spørre legen om dette da. Du kan ikke gjøre noe med dette alene og selvdiagnostisering er farlig.

Anonymkode: b8ebc...63b

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, iskremm skrev:

Du må ta kuren ferdig uansett.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ta kuren ferdig uansett.

Men skal jeg avslutte kuren, frem til jeg møter legen imorra? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, iskremm skrev:

Ikke meg du spør, men svarer likevel. Du burde absolutt avslutte kuren. Du får nok en annen type antibiotika av legen i morgen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spør, men svarer likevel. Du burde absolutt avslutte kuren. Du får nok en annen type antibiotika av legen i morgen.

Ok takk! 
Men er vi sikre på at den nye antibiotikaen ikke vil gi samme symptomer? Er vel samme greier på de første apocillin pencilin tablettene?

AnonymBruker
Skrevet

Du burde spørre legen om du skal slutte kuren eller ikke! 🙄

Anonymkode: cb077...707

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, iskremm skrev:

Ok takk! 
Men er vi sikre på at den nye antibiotikaen ikke vil gi samme symptomer? Er vel samme greier på de første apocillin pencilin tablettene?

Spør legen, legen vet. 

Anonymkode: cb077...707

Skrevet (endret)

Herregud, her inne var det mye rart 😅 Ikke rart folk blir engstelige av å Google eller av å lese svar de får her inne. Her er det alt fra blodkreft til Jehovas Vitner som er årsaken til utslettet. Er du usikker, spør legen din. Er du fortsatt usikker etter å ha spurt legen din, spør legen din igjen. 

Endret av Medullaoblongata
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, iskremm skrev:

Ok takk! 

Jeg får elveblest av apocillin, men tåler andre typer antibiotika :) fått beskjed om å stoppe å ta tablettene og ta kontakt med legevakt/fastlegen om jeg får elveblest av andre typer antibiotika seinere 

Anonymkode: e96a3...59e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, iskremm skrev:

Ok takk! 

Det finnes flere typer antibiotika med forskjellige virkestoffer. Det var meg som skrev over her at jeg fikk masse utslett i ansiktet og på brystet som en allergisk reaksjon på antibiotika. Fikk en annen type og den tålte jeg godt.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, iskremm skrev:

Det kan ikke vi gi råd om siden vi ikke er og har heller ikke lov til å utgi oss for helsepersonell. Dette måtte du spurt om på legekontoret da du ringte. Ikke oss på kg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, iskremm skrev:

Ok takk! 

Dersom legen beslutter at du skal ha et annet antibiotikum, vil vedkommende skrive ut et preparat som har et annet virkestoff enn penicillin. Det finnes flere grupper antibiotika, penicilliner er bare en av dem. Legen vil også vurdere utslettet, og kanskje komme frem til at det skyldes noe annet enn penicillin.

Anonymkode: 8c40d...3e1

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes flere typer antibiotika med forskjellige virkestoffer. Det var meg som skrev over her at jeg fikk masse utslett i ansiktet og på brystet som en allergisk reaksjon på antibiotika. Fikk en annen type og den tålte jeg godt.

Ligna utslettet noe på mitt? Hadde du kløe?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...