Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #41 Skrevet 10. mars 2020 2 timer siden, iskremm skrev: Hei, starter på antibiotika igår pga en halsbetennelse, Apocillin heter den. Men merket at begge hendene mine har noen røde flekker? Klør ikke og gjør ikke vondt, ingen andre plasser, har og helt sykt sprukne lepper. De flekkene varierer, de forsvinner utpå dagen litt, så tilbake. Hva kan det skyldes? Elveblest. Du burde slutte på dem, er allergisk reaksjon
Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #42 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, iskremm skrev: Slutte med kuren? Da får jeg jo ikke fikset halsbetennelsen. Men du mener kanskje slutte som at slutte med den pencillinen jeg nå bruker? Du kan bytte over til en annen antibiotika med ett annet virkestoff
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #43 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Tikkamasala skrev: Elveblest. Du burde slutte på dem, er allergisk reaksjon Men klør ikke. Har itilegg helt sykt sår/tørr nederste leppe.
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #44 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Tikkamasala skrev: Du kan bytte over til en annen antibiotika med ett annet virkestoff Men elveblest gir vel massiv kløe?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #45 Skrevet 10. mars 2020 Man kan bli frisk fra en halsbetennelse uten penicillin også, tar bare lengre tid. Er det en allergisk reaksjon, kan det rask utvikle seg til noe alvorlig. Kom deg til legen, istedenfor å sitte her å være vanskelig. Anonymkode: 148d7...309 4
Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #46 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, iskremm skrev: Men elveblest gir vel massiv kløe? Ikke alltid. Har hatt elveblest som gir massiv kløe. Men da jeg gikk på antibiotika en gang, så fikk jeg elveblest som allergisk reaksjon, og da klødde det ikke, men ble ikke bedre. Men ja somregel klør det mye, så kan være noe annet ts har
Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #47 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan bli frisk fra en halsbetennelse uten penicillin også, tar bare lengre tid. Er det en allergisk reaksjon, kan det rask utvikle seg til noe alvorlig. Kom deg til legen, istedenfor å sitte her å være vanskelig. Anonymkode: 148d7...309 Ja! Jeg ble mye mye mye værre da jeg fikk allergisk reaksjon.
Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #48 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, iskremm skrev: Men klør ikke. Har itilegg helt sykt sår/tørr nederste leppe. Hm, hva heter antibiotikaen du går på? se på bivirkninger og allergisk reaksjoner
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #49 Skrevet 10. mars 2020 7 minutter siden, iskremm skrev: Slutte med kuren? Da får jeg jo ikke fikset halsbetennelsen. Men du mener kanskje slutte som at slutte med den pencillinen jeg nå bruker? Alle typer halsbetennelse går over, også helt uten behandling. Max 6 uker på det verste, men som regel mye kortere. Anbefaler deg å kontakte legevakten med en gang, du må bli sjekket hvis du er allergisk. Anonymkode: 0e0f9...d7b 1
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #50 Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan bli frisk fra en halsbetennelse uten penicillin også, tar bare lengre tid. Er det en allergisk reaksjon, kan det rask utvikle seg til noe alvorlig. Kom deg til legen, istedenfor å sitte her å være vanskelig. Anonymkode: 148d7...309 Men legen tok en test på meg igår, så er nok en bakteriell da? Ja, skal til legen imorra tidlig. Slutta med kuren.
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #51 Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, Tikkamasala skrev: Ja! Jeg ble mye mye mye værre da jeg fikk allergisk reaksjon. Hvor mye verre ble du? Etter noen timer?
Jajajane Skrevet 10. mars 2020 #52 Skrevet 10. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Slapp av. Ring fastlegen og få ny type. Anonymkode: 6ec84...aeb Jo, det er så ille. Har hatt slike utslag selv og fikk beskjed om og avslutte øyeblikkelig og komme meg til legevakten. Der sa legen at det først går en allergisk reaksjon i huden, så går det inn i kroppen. Hva tror du skjer med halsen din da, sa legen. Den tettes! Dette skal man ikke spøke med! Og husk at d skal registreres slik at du ikke får denne type medisinen igjen, neste gang kan d går verre enn nå.
Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #53 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, iskremm skrev: Hvor mye verre ble du? Etter noen timer? Gikk til legen mandag morgen og fikk antibiotika, crp var middels høy da. Ut over dagen ble jeg verre og verre. Til slutt slet jeg med å puste, da jeg hovnet opp i halsen. (Jepp, mulig å få elveblest i hals, tunge og munn! og det er svært farlig). Tirsdags morgen gikk jeg til legen igjen. Da var jeg så syk at jeg nesten ikke greide å stå, og crpen var skikkelig høy. Jeg hadde en allergisk reaksjon. Og hadde elveblest utslett. Man kan bli skikkelig satt ut av å ha de utslettene
Tikkamasala Skrevet 10. mars 2020 #54 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Jajajane skrev: Jo, det er så ille. Har hatt slike utslag selv og fikk beskjed om og avslutte øyeblikkelig og komme meg til legevakten. Der sa legen at det først går en allergisk reaksjon i huden, så går det inn i kroppen. Hva tror du skjer med halsen din da, sa legen. Den tettes! Dette skal man ikke spøke med! Og husk at d skal registreres slik at du ikke får denne type medisinen igjen, neste gang kan d går verre enn nå. JA! Jeg slet med å puste, halsen var helt tett. Måtte få epipen (adrenalin sprøyte)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #55 Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, iskremm skrev: Tusen takk for svar! Men har du elveblest på håndflata? Jeg har ellers ingen reaksjoner på resten av kroppen. Ja, har det i håndflata, mellom fingre, og på alle plasser du kan tenke deg.. Anonymkode: 49a75...9f7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #56 Skrevet 10. mars 2020 Jeg ber deg virkelig om å slutte på de tablettene og ringe legen/legevakten. Dersom du i natt legger deg, og halsen tettes mens du sover, så er det stor sjanse for at du kveles Anonymkode: 49a75...9f7
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #57 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Tikkamasala skrev: Gikk til legen mandag morgen og fikk antibiotika, crp var middels høy da. Ut over dagen ble jeg verre og verre. Til slutt slet jeg med å puste, da jeg hovnet opp i halsen. (Jepp, mulig å få elveblest i hals, tunge og munn! og det er svært farlig). Tirsdags morgen gikk jeg til legen igjen. Da var jeg så syk at jeg nesten ikke greide å stå, og crpen var skikkelig høy. Jeg hadde en allergisk reaksjon. Og hadde elveblest utslett. Man kan bli skikkelig satt ut av å ha de utslettene Nå ble jeg bekymret.. Skal jeg bare vente til timen hos fastlegen imorra tidlig? Har som sagt sluttet å ta medisinen nå, og er jo bare på den ene håndflata det er litt reaksjon. Har og helt sykt tørr/sår nederste leppe, men vet ikke hva det skyldes.
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #58 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ber deg virkelig om å slutte på de tablettene og ringe legen/legevakten. Dersom du i natt legger deg, og halsen tettes mens du sover, så er det stor sjanse for at du kveles Anonymkode: 49a75...9f7 Hva vil legen gjøre da? Har sluttet å ta tablettene.
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #59 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, har det i håndflata, mellom fingre, og på alle plasser du kan tenke deg.. Anonymkode: 49a75...9f7 Og du fikk reaksjon av Apocillin og? Til hvilken annen pencillin byttet du da?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #60 Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, iskremm skrev: Men legen tok en test på meg igår, så er nok en bakteriell da? Ja, skal til legen imorra tidlig. Slutta med kuren. Får ikke antibiotika om det hadde vært et virus, å man skal egentlig bare få en kur om halsbetennelsen er veldig kraftig, siden man skal gå ned på bruken av antibiotika. Man blir bedre av seg selv også, det tar noe lengre tid. Har lært selv etter flere opplevelser med alvorlige bivirkninger pga medisiner, at man skal avslutte behandlingen tvert å komme seg til legen. For ting kan snu fort, spesielt om det er allergisk. Anonymkode: 148d7...309
Fremhevede innlegg