iskremm Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 (endret) Hei, starter på antibiotika igår pga en halsbetennelse, Apocillin heter den. Men merket at begge hendene mine har noen røde flekker? Klør ikke og gjør ikke vondt, ingen andre plasser, har og helt sykt sprukne lepper. De flekkene varierer, de forsvinner utpå dagen litt, så tilbake. Hva kan det skyldes? Endret 10. mars 2020 av iskremm
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Skrevet 10. mars 2020 Kontakt fastlegen. Anonymkode: abe47...716 1
Bolthorn Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, iskremm said: Hei, starter på antibiotika igår pga en halsbetennelse, Apocillin heter den. Men merket at begge hendene mine har noen røde flekker? Klør ikke og gjør ikke vondt, ingen andre plasser, har og helt sykt sprukne lepper. De flekkene varierer, de forsvinner utpå dagen litt, så tilbake. Hva kan det skyldes? Les gjennom denne https://nhi.no/sykdommer/allergi/hudallergi/medikamentelle-utslett/ og ta en prat med legen.
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, Bolthorn skrev: Les gjennom denne https://nhi.no/sykdommer/allergi/hudallergi/medikamentelle-utslett/ og ta en prat med legen. Ok. Så jeg burde bytte medisin?
Bolthorn Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Just now, iskremm said: Ok. Så jeg burde bytte medisin? Det må legen avgjøre, kan ta en blodprøve for å sjekke om du er allergisk mot medisinen du nå tar eller noen av virkestoffene. Igjen, kontakt lege. Er ikke mye mer kvinneguiden kan hjelpe med bortsett fra spekulasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 Jeg fikk masse utslett i ansiktet og på brystet av antibiotika en gang. Tror det var fordi jeg fikk beskjed om å starte med dobbel dose for å gi behandlingen en boost. Har ellers aldri reagert på antibiotika. Anonymkode: 52b5f...f4e
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk masse utslett i ansiktet og på brystet av antibiotika en gang. Tror det var fordi jeg fikk beskjed om å starte med dobbel dose for å gi behandlingen en boost. Har ellers aldri reagert på antibiotika. Anonymkode: 52b5f...f4e Ga utslettet seg etterhvert i behandlingen?
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, Bolthorn skrev: Det må legen avgjøre, kan ta en blodprøve for å sjekke om du er allergisk mot medisinen du nå tar eller noen av virkestoffene. Igjen, kontakt lege. Er ikke mye mer kvinneguiden kan hjelpe med bortsett fra spekulasjon. Men jeg må til legen med andre ord? Fordi jeg finner det ikke ille, verken vondt eller syns noe vondt med mindre jeg tar på blitz.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 Legevakten! Og det raskt. Ikke legg deg og sov. Du er mest sannsynlig allergisk mot antibiotika og må få sprøyte. Jeg så lik ut for noen år siden, og alt jeg ville var å sove, moren min kom innom på besøk og overbeviste om legevakten. Fikk beskjed der at jeg kunne ha dødd om jeg hadde lagt meg for å sove. Anonymkode: 6458c...4a9 1
Bolthorn Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, iskremm said: Men jeg må til legen med andre ord? Fordi jeg finner det ikke ille, verken vondt eller syns noe vondt med mindre jeg tar på blitz. Kan være greit for å få bekreftet om du må på annen medisin eller ikke. Kan være ufarlig, kan bli verre. Har ingen annen fasit enn snakk med legen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Legevakten! Og det raskt. Ikke legg deg og sov. Du er mest sannsynlig allergisk mot antibiotika og må få sprøyte. Jeg så lik ut for noen år siden, og alt jeg ville var å sove, moren min kom innom på besøk og overbeviste om legevakten. Fikk beskjed der at jeg kunne ha dødd om jeg hadde lagt meg for å sove. Anonymkode: 6458c...4a9 Det startet sånn med meg. Noen timer senere var jeg sånn på innsiden av håndleddene og lårene og magen. Det ser likt ut. Så få det sjekket. Anonymkode: 6458c...4a9
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legevakten! Og det raskt. Ikke legg deg og sov. Du er mest sannsynlig allergisk mot antibiotika og må få sprøyte. Jeg så lik ut for noen år siden, og alt jeg ville var å sove, moren min kom innom på besøk og overbeviste om legevakten. Fikk beskjed der at jeg kunne ha dødd om jeg hadde lagt meg for å sove. Anonymkode: 6458c...4a9 Wow, er det så ille? Spurte om time hos fastlegen nå.
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det startet sånn med meg. Noen timer senere var jeg sånn på innsiden av håndleddene og lårene og magen. Det ser likt ut. Så få det sjekket. Anonymkode: 6458c...4a9 Er ikke slik hos meg. Bare hånda. Resten av kroppen er fin.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 Datteren min fikk et lignende utslett da hun startet på en penicilinkur en gang. Jeg ringte legevakta, fikk beskjed om at det sannsynligvis var allergi og ble bedt om å avslutte behandlingen umiddelbart. Måtte også si fra til fastlegen om dette sa de. Hun har aldri blitt testet, men det er nå lagt inn penicilinallergi i journalen hennes 🤔 Anonymkode: e4285...320 1
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #15 Skrevet 10. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min fikk et lignende utslett da hun startet på en penicilinkur en gang. Jeg ringte legevakta, fikk beskjed om at det sannsynligvis var allergi og ble bedt om å avslutte behandlingen umiddelbart. Måtte også si fra til fastlegen om dette sa de. Hun har aldri blitt testet, men det er nå lagt inn penicilinallergi i journalen hennes 🤔 Anonymkode: e4285...320 Da avslutter jeg behandlingen! Skal jeg da vente på ny time hos fastlegen? Får det mest sannsynlig idag/imorra. Men hvilken pencilin skal jeg nå bruke mot halsbetennelsen da? Endret 10. mars 2020 av iskremm
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #16 Skrevet 10. mars 2020 (endret) Men føler det ikke syns så bra? Hva tenker dere? Endret 10. mars 2020 av iskremm
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #17 Skrevet 10. mars 2020 Blodprøver hos fastlege. Nå. Kjenner en med uoppdaget blodkreft som ble oppdaget ved utslett grunnet antibiotika. Helt likt utslett. Kan være mye, men feil er det. Anonymkode: e3515...973
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #18 Skrevet 10. mars 2020 5 minutter siden, iskremm skrev: Da avslutter jeg behandlingen! Skal jeg da vente på ny time hos fastlegen? Får det mest sannsynlig idag/imorra. Men hvilken pencilin skal jeg nå bruke mot halsbetennelsen da? Best å avslutte for å være på den sikre siden ja. De skriver sikkert ut en annen type antibiotika til deg som ikke er penicilin. Hvis du ikke får tak i fastlegen i dag ville jeg ringt legevakta for råd. Anonymkode: e4285...320 1
iskremm Skrevet 10. mars 2020 Forfatter #19 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blodprøver hos fastlege. Nå. Kjenner en med uoppdaget blodkreft som ble oppdaget ved utslett grunnet antibiotika. Helt likt utslett. Kan være mye, men feil er det. Anonymkode: e3515...973 Er ikke slapp/sliten, og fikk det med engang etter Antibiotikaen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #20 Skrevet 10. mars 2020 28 minutter siden, iskremm skrev: Wow, er det så ille? Spurte om time hos fastlegen nå. Nei. Slapp av. Ring fastlegen og få ny type. Anonymkode: 6ec84...aeb 4
Fremhevede innlegg