Gå til innhold

Sykemeldt pga stress:utbrenthet men kollega maser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er sykemeldt i 2 uker pga stress og utbrenthet, var så sliten at jeg knakk sammen på legekontoret. Har lovet å bestilte inn antibac til jobb og det er kommet på postkontoret, og får meldinger fra kollega om jeg har fått det og om noen kan komme å hente det. Hva kan jeg svare? Jeg er så sliten at jeg orker ikke ordne meg og vertfall ikke møte kollegaer hvor jeg ser helt ... ut. I tillegg må jeg kjøre ett stykke for å komme til postkontoret. Har bare sovet de siste 4 dagene. Syns det er irriterende at de maser om dette når jeg har sagt jeg er syk 

Anonymkode: 50320...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har blitt sykmeldt, og er dessverre ikke i form til å gå ut, så jeg får ikke hentet pakken. Mvh Anonymbruker

(og ærlig talt, skal man plage folk når de er sykmeldte, bør det være for noe viktigere enn en pakke som sikkert hvem som helst fra bedriften kan hente)

• Liker 28
Skrevet

Hvis du har fått hentemelding på SMS eller mail så kan du bare videresende til den som skal hente. Evt. kan du ta et bilde av hentemeldingen du har fått i postkassen. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg har fått hentemelding men den står i mitt navn og de er veldig strenge på det her, man må ha fullmakt fra personen som pakken står på. Skal jeg gi fullmakt må jeg sende bilde av passet mitt og ønsker ikke gjøre det til denne kollegaen da jeg ikke kjenner han så godt. I tillegg står personnummer der

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre på jobb du stoler på?

Evt ta kontakt med postkontoret og hør om de har noen annen løsning. Forstår jo at de vil ha pakken og forstår også din situasjon.

Anonymkode: b2bba...961

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Hva er verst, hente pakken eller holde ut maset i to uker?

AnonymBruker
Skrevet

Du klarte å skrive denne posten her på KG...

Da klarer du å legge legitimasjonen din og en skriftlig lapp til postkontoret om at din kollega henter pakken for deg slik at din kollega kan stikke innom deg før hun drar på postkontoret for å hente pakken og tilbake til deg med legitimasjonen din.

Anonymkode: 87633...fef

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre på jobb du stoler på?

Evt ta kontakt med postkontoret og hør om de har noen annen løsning. Forstår jo at de vil ha pakken og forstår også din situasjon.

Anonymkode: b2bba...961

Ja har en som jeg er god veninne med men hun er også sykemeldt så vil ikke mase på hun. Jeg forstår også de vil ha den men syns det er spesielt å mase om det da det ikke akuratt er noe livsnødvendig hvor jobben stopper opp om ikke de får det. I tillegg er det dumt når jeg er sykemeldt for stress og utbrenthet, har ikke energi til å ringe rundt og styre med ting da jeg ikke har energi til å lage meg mat engang 😔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da klarer du å legge legitimasjonen din og en skriftlig lapp til postkontoret om at din kollega henter pakken for deg slik at din kollega kan stikke innom deg før hun drar på postkontoret for å hente pakken og tilbake til deg med legitimasjonen din.

Herregud det er forskjell på å ligge i senga å skrive på telefonen enn at jeg må ordne meg, gå inn i bilen og kjøre et godt stykke til ett postkontor.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

*legge ut.

Altså at du skriver en lapp og legger ved legitimasjonen din ut på trappa slik at du ikke trenger å hilse på din kollega.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg har fått hentemelding men den står i mitt navn og de er veldig strenge på det her, man må ha fullmakt fra personen som pakken står på. Skal jeg gi fullmakt må jeg sende bilde av passet mitt og ønsker ikke gjøre det til denne kollegaen da jeg ikke kjenner han så godt. I tillegg står personnummer der

Er du sikker på det? Både samboeren min, moren min og naboen henter ofte pakker for meg og normalt er det ikke noe krav til legitimasjon/fullmakt så lenge de har hentemelding og signerer. Dette gjelder da vanlige pakker og ikke verdipost eller pakker/brev som er sendt rekommandert. 

Uansett finner du alle regler som gjelder dette her og da må du, også for din egen del, finne ut hvordan du enklest og raskest kan løse dette. Du trenger heller ikke å ordne deg eller noe som helst for å hente en pakke på posten. Evt. kan du bare sende den videre fra det postkontoret du henter den på og til arbeidsplassen din. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja har en som jeg er god veninne med men hun er også sykemeldt så vil ikke mase på hun. Jeg forstår også de vil ha den men syns det er spesielt å mase om det da det ikke akuratt er noe livsnødvendig hvor jobben stopper opp om ikke de får det. I tillegg er det dumt når jeg er sykemeldt for stress og utbrenthet, har ikke energi til å ringe rundt og styre med ting da jeg ikke har energi til å lage meg mat engang 😔

Du har energi til å skrive her. Da klarer du også å smøre deg mat. Slutt å klag og gjør noe med situasjonen istedenfor.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

*legge ut.

Altså at du skriver en lapp og legger ved legitimasjonen din ut på trappa slik at du ikke trenger å hilse på din kollega.

Jeg ønsker ikke å gi legitimasjon med personnummer til en kollega jeg såvidt kjenner 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du har energi til å skrive her. Da klarer du også å smøre deg mat. Slutt å klag og gjør noe med situasjonen istedenfor.

Gjør noe med situasjonen? Jeg knakk sammen på legekontoret pga jeg er syk av stress, men det er vell bare å ta seg sammen? Idiotisk 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ønsker ikke å gi legitimasjon med personnummer til en kollega jeg såvidt kjenner 

Får være måte på paranoia og å gjøre seg vanskelig.

Det er ikke så mye man får gjort med kun personnummer lengre uansett. Du får det til å høres ut som om du må gi fra deg BankID-en din. 

Anonymkode: 57ed4...fb3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Gjør noe med situasjonen? Jeg knakk sammen på legekontoret pga jeg er syk av stress, men det er vell bare å ta seg sammen? Idiotisk 

Jeg mente at du klarer å smøre deg mat når du klarer å skrive her. Ikke bare klag for at du ikke får spist. Det klarer du, åpenbart!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja. Ta deg sammen litt. 

Anonymkode: 57ed4...fb3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.......... Da får du slutte å klage. Snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Er du sikker på det? Både samboeren min, moren min og naboen henter ofte pakker for meg og normalt er det ikke noe krav til legitimasjon/fullmakt så lenge de har hentemelding og signerer. Dette gjelder da vanlige pakker og ikke verdipost eller pakker/brev som er sendt rekommandert. 

Uansett finner du alle regler som gjelder dette her og da må du, også for din egen del, finne ut hvordan du enklest og raskest kan løse dette. Du trenger heller ikke å ordne deg eller noe som helst for å hente en pakke på posten. Evt. kan du bare sende den videre fra det postkontoret du henter den på og til arbeidsplassen din. 

Ja det har vært slik før da samboeren min skulle hente noe for meg, og i tillegg skulle jeg hente pakke for en veninne engang og da var det samme beskjeden. Tror heller ikke man kan sende den videre uten å legitimere siden da kan man jo videresende til hvor som helst så lenge man får tak i hentekode, uten at man trenge legitimere. Skal skjekke opp i det:) 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver på et A4 ark: fullmakt gis xxx, født xx.xx.xx. Så legger du førerkortet ditt på arket, legger tommelen over siste del av personnummeret, tar et bilde, og sender det. 

Anonymkode: 44986...0e9

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...