Gå til innhold

Droppe bryllup på grunn av korona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er invitert i bryllup helgen om 2 uker. Det skal være rundt 50 gjester, så vidt jeg har skjønt. Nå begynner mannen og jeg å bli usikker på å dra i bryllupet. En ting er at vi må reise med tog i 1,5 time for å komme dit, kanskje med smittede passasjerer på toget, og så selve festen hvor man skal sitte tett med 50 andre, danse, mingle osv. Kanskje noen som nylig har vært på ferie i utlandet, og så har man det gående...

Egentlig kjenner jeg meg irritert fordi ikke brudeparet selv har vett nok til å avlyse/utsette bryllupet når situasjonen er som den er. Mannen vurderer å ringe dem i kveld og gi beskjed om at vi ikke kommer, og råde dem til å tenke på flere enn seg selv akkurat nå. 

Dere andre som er invitert i selskap/sammenkomst framover, hvordan løser dere det?

Anonymkode: 36174...f5b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå må vi roe litt ned her.

Det er 227 smittede i Norge, ingen døde. 

Influensa tar livet av fler.

Dropp gjerne bryllupet dere, men ikke tving brudeparret til å avlyse den viktigste dagen i deres liv.

De som er i potensielt smittefarlige burde ha vett nok i hue til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 34ba6...47e

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Jeg hadde nok ikke dratt om jeg måtte ta tog eller fly, mest fordi jeg ikke ønsker å være en smittebærer i verste fall. Og skulle jeg reist, hadde jeg heller holdt avstand så godt jeg kunne. 

Men at dere skal bli irriterte på brudeparet og irettesette dem, den er drøy. De kan jo gifte seg for det, så kan de som ønsker det , bli hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må vi roe litt ned her.

Det er 227 smittede i Norge, ingen døde. 

Influensa tar livet av fler.

Dropp gjerne bryllupet dere, men ikke tving brudeparret til å avlyse den viktigste dagen i deres liv.

De som er i potensielt smittefarlige burde ha vett nok i hue til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 34ba6...47e

Du har ikke skjønt så mye. Du vet at dødeligheten er mye høyere ved corona enn vanlig influensa? Og at corona smitter mye lettere? Og at ingen er immune? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er invitert i bryllup helgen om 2 uker. Det skal være rundt 50 gjester, så vidt jeg har skjønt. Nå begynner mannen og jeg å bli usikker på å dra i bryllupet. En ting er at vi må reise med tog i 1,5 time for å komme dit, kanskje med smittede passasjerer på toget, og så selve festen hvor man skal sitte tett med 50 andre, danse, mingle osv. Kanskje noen som nylig har vært på ferie i utlandet, og så har man det gående...

Egentlig kjenner jeg meg irritert fordi ikke brudeparet selv har vett nok til å avlyse/utsette bryllupet når situasjonen er som den er. Mannen vurderer å ringe dem i kveld og gi beskjed om at vi ikke kommer, og råde dem til å tenke på flere enn seg selv akkurat nå. 

Dere andre som er invitert i selskap/sammenkomst framover, hvordan løser dere det?

Jeg håper du tuller. 

Anonymkode: 6c22c...1d7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lager panfløyter i Nordre Viken. Langt fra folk. Trolig vil jeg ha nok materiale til å lage en panfløyte-butikk når det hele er over. Har skutt en kanin og har krydder. Ser for meg 60 fine og rolige dager. En dum elg maser men jeg er i ferd med å psyke den ut. Pga teite parabolantenner på hodet hans. Han skjønner det snart. Slike gevir et ganske meningsløst i en tett skog.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Livet går videre ingen grunn til å bure seg inne grunnet et virus. Om du ikke er i karantene, vel å merke.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes vi bør være forsiktige og unngå store folkemengder nå. 227 smittede er ikke «bare», og at det ikke er noen dødsfall enda er helt som forventet, de fleste dødsfallene kommer 1-2 uker etter smitte. Sykehusinnleggelsene har nettopp begynt, det stopper ikke opp av seg selv, smitte må begrenses. Jeg ville nok sett an situasjonen litt til siden det er om to uker, men det kan godt hende at den riktige avgjørelsen er å bli hjemme.

Anonymkode: b47dd...144

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bør også tenke på hva slags jobber du og mannen din har. Helsepersonell og andre som kan smitte mange eller hvor det kan forårsake problemer med mange i karantene bør etter min mening være ekstra varsomme.

Anonymkode: b47dd...144

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har invitert til konfirmasjon og har tenkt tanken om at de vennene vi inviterte fra Oslo kanskje ikke kommer. Vi er 30 stykker i nærmeste familie (konfirmantens besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, foreldre og søsken), og vi er jo sammen hele tiden likevel, men to faddere pluss et vennepar fra Oslo er litt ekstra, og de fra Oslo må jo reise. Vi kommer uansett til å gjennomføre, da, og hadde ikke tenkt tanken på å utsette festen for noen andre. Om noen av oss havner i karantene, får de heller være med på videooverføring eller se filmer i etterkant. Siden dette ikke er folk dere treffer hele tiden likevel, kan dere jo vurdere å bli hjemme, men jeg ville sett utviklingen litt an. Og gi beskjed om at dere kanskje ikke kommer og spør om når de trenger endelig beskjed. Men jeg ville ikke krevd at de burde utsette uten at det er anbefalt av helsemyndighetene. Bryllup er noe ganske annet enn en økt på treningsstudio. 

Anonymkode: 103ba...9a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet går videre. 

Nå er det slik at mange kommer til å få det, det er så ultrasmittsomt at det ikke er til å stoppe. For så godt som alle kommer det til å gå fint. 

Så det eneste vi bør gjøre er små grep her og der, hygiene, noe mindre kontakt med andre. Ikke for egen del. Men for at sykehusene ikke skal få sprengt kapasitet. For at vi skal få en lang bølge med smittede. 

Det å droppe et bryllup er i så måte spinnvilt. Og det å kreve at brudeparet avlyser er jo bare hinsides. 

Anonymkode: 15774...9c3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden kan ikke stoppe opp fordi du er hysterisk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dei en tjeneste og ikke gå. Hadde ikke ønsket å hatt dere i mitt bryllup.. men "å råde dem til å tenke på flere enn seg selv.." Kva faen? 😂 Høres ut som dere 2 er en bra match i alle fall. 

Anonymkode: 45269...764

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er helt kurant jeg. Har droppet bryllup for mindre enn det (hadde ikke lyst). Husk at bryllup er en invitasjon. Man er ikke pliktig å møte opp. Å slippe smitten, hadde vært langt viktigere enn brylluppet.

Anonymkode: 592cf...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dess flere som må sitte i karantene dess mer går dette utover samfunnet/infrastrukturen. Skoler/bhg/sykehusavd må stenge/arrangement må avlyses/kollektiv transport stopper å gå/butikker stenges. Hva hvis de som dyrker/produserer maten vår eller frakter maten ut til butikkene må sitte i karantene/er syke? Hva hvis økonomien i samfunnet går på dunken? 

Anonymkode: 5d2b8...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Dævendøtte skrev:

Du har ikke skjønt så mye. Du vet at dødeligheten er mye høyere ved corona enn vanlig influensa? Og at corona smitter mye lettere? Og at ingen er immune? 

Vel sannsynligvis er det motsatt, da det antagligvis er stor underrapportering på coronatilfeller.

Hysteriet rundt blir fort et langt større problem enn selve viruset.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen vurderer å ringe dem i kveld og gi beskjed om at vi ikke kommer, og råde dem til å tenke på flere enn seg selv akkurat nå. 

Atte hææææ?

Mannen din skal lekse opp for brudeparet pga korona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, Kjetil E skrev:

Vel sannsynligvis er det motsatt, da det antagligvis er stor underrapportering på coronatilfeller.

Hysteriet rundt blir fort et langt større problem enn selve viruset.

Vil ikke kalle det hysteri, vil kalle det fornuftig. Viktig å ta dette på alvor og enda viktigere å unngå at man blir smittebærere og kanskje ubevisst setter andres liv i fare. Dette kommer til å få svært alvorlige ringvirkninger for hele verden, enten man kaller det hysteri eller ikke. Vi er kun i startfasen og spør du meg, så har vi ikke vært på langt nær så hysteriske som vi kanskje burde vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er vanskelig å si hva som er et godt råd om to uker. Hvis vi fremdeles er i fase 1 av smitteforløpet, og folk som har kommet fra utlandet er i karantene, så synes jeg ikke det er grunn til å frykte en såpass liten forsamling. Men mye kan skje på to uker. Hvis smitten har begynt å spre seg lokalt, og myndighetene kommer med restriksjoner på mindre og mindre forsamlinger, så kan jo bildet se ganske annerledes ut. Er det mulig å kjøre selv i stedet for å ta tog?

Anonymkode: 235fb...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...