Gå til innhold

Megakvise i anmarsj...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det måtte vel komme. Har stressa litt i det siste da jeg gifter meg lørdag. Nå føler jeg imidlertid at den kvisa holder på å komme på haka. Har i utgangspunktet fin hud, men nå måtte det selvfølgelig komme en. Skal også snart ha menstruasjon, men har fått tak i piller som kan utsette dette. Er ikke så veldig regelmessig ellers, og venter dermed på de helt vanlige varsler og i det lengste på at den er i anmarsj før jeg tar dem. Har hørt at disse kan medføre en del bivirkninger som oppblåsthet, o.l. Og håper dermed jeg slipper å ta dem. Uansett, er det noen som har noen tips mot den kvisa?? Det er jo ikke verdens undergang, men det er jo litt forbaska også da!

Hilsen Lille meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruke MD formulation på kvise slik at den tørker ut. Etter at jeg begynnte med dette merket har jeg aldri hatt noen ekle kviser.... :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Min bestevenninne fikk en slik enorm kvise en gang, den lignet mest på en stor verkebyll og var illrød og forferdelig. Løsningen var å ringe en hudpleier som punkterte den med en kanyle, tømte den for talg og hadde bakteriedrepende middel på. Neste dag var den så liten at den lett kunne skjules med litt sminke.

Mitt råd; ha hudpleieren din ta seg av den. Kjempekvise på bryllupsdagen er ikke noe gøy, tenk på brudebildene som du skal ha resten av livet?

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig i at du bør la en hudpleier ta seg av det.

En annen (litt utypisk norsk) variant som jeg tror modeller gjør er å injisere botox el. i kvisen. Da skal den visst bli borte til dagen etterpå.

Ring den mest avanserte hudpleieklinikken du vet om...... Eller tørk ut (tannkrem funker også? og dekk til. Meget viktig å ikke ende opp med en "tørr, brun" kvise! Da er det bedre å la den være seg selv :o)

Gjest Anonymous
Skrevet

hei du

Jeg fikk også en stor kvise tirsdagen før jeg giftet meg. Jeg gikk til en hudpleier som satte "støt" i den og den ble mer eller mindre borte på bryllupsdagen.

Jeg spurte om jeg skulle bruke tannkrem ol. en hun frarådet meg dette på det sterkeste da dette også ofte irriterer huden.

Jeg råder deg til å gå til en som kan dette så slipper du å uroe deg for slike ting før den store dagen deres.

Lykke til, den går helt sikkert ned/bort innen lørdag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke gjort noe med kvisa ennå, det ser ut til at den går tilbake... Den ligger der bare og ulmer. Den synes ikke, men jeg kjenner at det litt ømt der. Den var verst på mandag, da jeg stresset en del, men har nå roa seg når jeg har roa meg. Hva er forresten MD formula og hvor kan det kjøpes. Er ikke så mange hudpleiere i området. Har hatt noe lignende før som bare ligger under huden, uten å komme frem. Kanksje jeg bare skal la den være i ro, det har iverfall funka før. Tror det bare blir verre hvis jeg gjør noe med den nå.

Hilsen lille meg :-?

Skrevet

Bruk IKKE tannkrem!

Jeg fikk en tilsvarende rett under nesa (!) to uker før bryllupet. Hadde det fryktelig travelt, og ikke tid til å gå til noen hupleier. Tenkte at gamledagers tenårinsgtriks med tannkrem som "tørker ut" ville gjøre susen. Og joda, sus ble det, i form av et digert sår, ikke noe tørke ute der nei. Så ta kontakt med hupleier og ikke bruk dårlige fjortistriks som meg.

Ja, kvisa forsvant og jeg kan ikke huske at jeg tenkte på den en gang jeg, da dagen endelig kom - så det endte godt, men hvorfor ta sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...