Gå til innhold

Skidag på skolen igjen... Uff. Og de sier skolen er gratis.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er det skidag hos begge de store ungene, 7. og 10. klasse. Skidagen arrangeres en gang i året på begge skolene, og det er forventet at man deltar. Jeg har saumfart finn.no og Facebook på jakt etter billig brukt skiutstyr eller ski å låne, ingenting i de størrelsene som passer mine barn. Skal nå ringe til lærer og spørre hvilke alternativer man har. Er det virkelig forventet at man skal ha svindyrt utstyr hjemme for å bruke en dag i året? 

Og før folk begynner å skrike om hvor sunt det er med ski, ingen av ungene går på ski. Eldste driver med svømming ca 6 ganger i uka, yngste spiller serie i håndball og har rundt 4-5 treninger i uka. Så det er aktive barn som ikke bare sitter foran en skjerm, selv om de ikke går på ski. 

Har noen andre vært borti det samme, og hvordan løste dere det? 

Anonymkode: 0dbea...a57

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn går heller ikke på ski. Når det er skidag, kan de som ikke har ski ta med akebrett. Skolen har også noe utstyr til utlån.

Anonymkode: 1decc...308

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Låne?

Anonymkode: 0e736...09b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn går heller ikke på ski. Når det er skidag, kan de som ikke har ski ta med akebrett. Skolen har også noe utstyr til utlån.

Anonymkode: 1decc...308

Her fikk vi beskjed at de skal gå en lang skitur, så akebrett utgår. Skal spørre om eldste kan ta med fatbike istedet for. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Har kommunen utstyr til låns noen plass? Her (Oslo) finnes det en bu der man kan låne gratis for en uke om gangen. Både ski, skøyter, tenkt, alpinutstyr - alt mulig! 

Anonymkode: 54ac1...4d4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Låne?

Kjenner ikke så mange her vi bor, har spurt på Facebook, ingen respons. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere en Bua-ordning i nærheten kanskje? Mange låner der, men er jo avhengig av at det finnes i deres nærområde. Sjekk på Bua.io hvor de finnes. 

Ellers har jeg prøvd å kjøpe brukt tidlig i sesongen, skidagene kommer. Låne av andre som har vokst utav sitt. Bryr meg ikke så hardt om skiene er for korte heller, de som går veldig lite (som mine barn), får bedre opplevelse med for korte enn for lange ski. 

Håper det ordner seg for dere 🙂

Anonymkode: 4ca2a...3e4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere en Bua-ordning i nærheten kanskje? Mange låner der, men er jo avhengig av at det finnes i deres nærområde. Sjekk på Bua.io hvor de finnes. 

Ellers har jeg prøvd å kjøpe brukt tidlig i sesongen, skidagene kommer. Låne av andre som har vokst utav sitt. Bryr meg ikke så hardt om skiene er for korte heller, de som går veldig lite (som mine barn), får bedre opplevelse med for korte enn for lange ski. 

Håper det ordner seg for dere 🙂

Anonymkode: 4ca2a...3e4

Vi har prøvd, men prisene er så presset på skiutstyr, og begge har skostørrelse som voksne. Jeg er ikke fattig, men å bruke 1000 kroner for noe de bruker EN dag i året, se galskap. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Har kommunen utstyr til låns noen plass? Her (Oslo) finnes det en bu der man kan låne gratis for en uke om gangen. Både ski, skøyter, tenkt, alpinutstyr - alt mulig! 

Anonymkode: 54ac1...4d4

Har sjekket, men vår kommune har ikke det, og heller ikke skolen. Så må ta en prat med lærer og spørre etter alternativer. 

AnonymBruker
Skrevet

Skolen skal ha til utlån, om ikke så send en skriftlig klage til skolen OG kommunen på dette sånn at det kan bedre seg for mye generasjoner der

Anonymkode: 12610...8a4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? kanskje jeg kan hjelpe.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da får de bli igjen på skolen og gjøre skolearbeid. 

Anonymkode: 664a2...cb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis skolen ikke kan være imøtekommende må du bare ha de hjemme den dagen. 

Anonymkode: 98a2a...274

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det finnes BUA i nærheten, der kan du låne utstyr gratis☺️

Anonymkode: 8b84c...1f1

• Liker 3
Skrevet

Jeg husker moren min sa at min sønn står ikke på ski og har aldri gjort det. Om man må ha ski for denne dagen og ikke har andre alternativer så blir han hjemme. 

Skolen fant ikke noe annet å gjøre, så jeg var hjemme sammen med en venn den dagen. Ikke noe fravær

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Sitter selv og kvier meg til den dagen. Var nylig skøyting i gymmen til barnet. Kjøpte nye (og svindyre!) skøyter til 649kr, for at barnet ikke skulle lide for at vi har dårlig råd (alenemor på trygd) og da barnet kom hjem fra skolen, fortalte h*n at det ikke ble noe skøyting pga at det ikke var noe is. Elendig av skolen å ikke gi noen beskjed, for dette visste de da vitterlig dagen før. Kunne ha spart oss 649kr. Skolen gratis? Er noe ekstra hver uke.

I forbindelse med Internasjonal uke, måtte vi sende med barna mat og skrive hvilken rett og hvilket land osv. Jeg lagde mat, vel vitende om at der røk matbudsjettet. Barnet kom hjem og fortalte at ingen hadde forsynt seg av maten.

En annen uke ble det arrangert «hobbykurs» med betaling, hvor det var «tegnekurs». De fikk utdelt ark og tegnestifter og overlatt til seg selv. Kunne like gjerne bare ha sittet hjemme og tegnet for de lærte jo ingenting nytt... Men penger skal de ha...

Så var det karneval med inngangspenger og ekstra osv osv. 

Greit at de arrangerer hyggelige ting for barna, men å ta betalt for absolutt alt og en sløsekultur som ikke ligner noenting er smakløst.

Anonymkode: 66d7f...1a8

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Her har skolen skidag / skitrening omlag 1 gang i uka. Før jeg kjøpte utstyr lånte vi av venner og på Facebook. Alltid noen som vil låne ut.

Hvor bor dere? Jeg har ski 175) og skisko 38, om en av ungdommene vil låne. 

Anonymkode: 5c657...e17

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter selv og kvier meg til den dagen. Var nylig skøyting i gymmen til barnet. Kjøpte nye (og svindyre!) skøyter til 649kr, for at barnet ikke skulle lide for at vi har dårlig råd (alenemor på trygd) og da barnet kom hjem fra skolen, fortalte h*n at det ikke ble noe skøyting pga at det ikke var noe is. Elendig av skolen å ikke gi noen beskjed, for dette visste de da vitterlig dagen før. Kunne ha spart oss 649kr. Skolen gratis? Er noe ekstra hver uke.

I forbindelse med Internasjonal uke, måtte vi sende med barna mat og skrive hvilken rett og hvilket land osv. Jeg lagde mat, vel vitende om at der røk matbudsjettet. Barnet kom hjem og fortalte at ingen hadde forsynt seg av maten.

En annen uke ble det arrangert «hobbykurs» med betaling, hvor det var «tegnekurs». De fikk utdelt ark og tegnestifter og overlatt til seg selv. Kunne like gjerne bare ha sittet hjemme og tegnet for de lærte jo ingenting nytt... Men penger skal de ha...

Så var det karneval med inngangspenger og ekstra osv osv. 

Greit at de arrangerer hyggelige ting for barna, men å ta betalt for absolutt alt og en sløsekultur som ikke ligner noenting er smakløst.

Anonymkode: 66d7f...1a8

Samme hos oss, salg av dyre dårlige småkaker, overpriset dopapir osv til inntekt for turer, solidaritetskafe der man må kjøpe barnets kunst, kake og lodd. Har sittet i FAU i to år og prøvd å stoppe pengepresset, til ingen nytte. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her har skolen skidag / skitrening omlag 1 gang i uka. Før jeg kjøpte utstyr lånte vi av venner og på Facebook. Alltid noen som vil låne ut.

Hvor bor dere? Jeg har ski 175) og skisko 38, om en av ungdommene vil låne. 

Bor i det nordligste fylket. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i det nordligste fylket. 

Jeg også😊 Alta? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...