AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Del Skrevet 10. mars 2020 Lurer på litt hva andre tenker her Syns dere det er naturlig å kjøpe med noe til daten når man har vært på ferie? Ville dere blitt skuffet om dere ikke fikk det? Må innrømme at jeg ble det og det ga meg et dårlig inntrykk av han at han ikke tenker på meg eller gjør noe for meg. Jeg hadde kjøpt til han om jeg var på ferie.. Min ex og jeg kjøpte gaver til hverandre hele tiden, og de fleste av de mennene jeg har datet seriøst har også kommet med en eller annen gave eller ekstra liten oppmerksomhet som blomster osv etter noen uker. Behøver jo ikke være noe dyrt, en gang fikk jeg en pakke kinderegg fra danskebåten og syns det var søtt, andre ganger har jeg fått smykker men det er omtanken som teller og det beviset på at han har tenkt på meg og tenkt at han ville glede meg. Anonymkode: d8d6a...035 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Del Skrevet 10. mars 2020 Joda, kjøpte alltid gaver til eksen og hans unger fra ferier jeg var på med mine barn (far og barn ble ikke med da han ikke prioriterte å reise men brukte opp pengene på annet tull) men det ble alltid bare mottatt med utakknemlighet, så det var jo ikke noe gøy å gi. Anonymkode: 5f8dd...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg elsker å gi gaver til eksen. Det var ikke kjempe mye glede eller synlig takknemlighet der heller, men det syns jeg ikke er nødvendig. Det varmer på innsiden å gi og å få, og er ikke noe vits å gjøre et stort overspillende nummer ut av som om man vant tyve tusen på flax lodd. Da jeg kom med ting til eksen bare slang jeg det på sofaen eller bordet, eller sa at jeg hadde kjøpt noe til han som står i posen i gangen. Også tar han det opp og sier Åh den var fin, takk skatt Eller så kunne han si hmm jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den der, og det var også greit. Og når han kjøpte ting til meg var det noe av det samme, vi gjorde ikke noe nummer ut av det. Men for min egen del hvertfall så følte jeg meg mye mere verdsatt og begynte av den grunn å pynte meg mere, ta mere vare på han og sånn for å vise tilbake hvor mye jeg verdsatt han. Når jeg har fått gave på date gjør de eller jeg heller ikke noe nummer ut av det, de sier de har en ting til meg eller vil gi meg noe og jeg sier tusen takk også det er det. Man er jo takknemlig selvom man ikke hopper og hyler og sier woooow nå var du snill. Det gir et veldig godt inntrykk med en gave eller blomster og de øker 100 poeng minst fordi det viser at de bryr seg og unner meg godt 😊 Anonymkode: d8d6a...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Del Skrevet 10. mars 2020 Det spørs hvor tidlig det er i datingfasen. Jeg hadde ikke turt å gi gave for tidlig og det hadde vært kleint å få. Unntaket er hvis det er en gave med snert, som det ligger intern humor bak. Anonymkode: 06756...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Del Skrevet 10. mars 2020 Nå har vi alle forskjellig kjærlighetsspråk, så for noen er jo gave overhodet ikke viktig. Jeg er der, så jeg bryr meg ikke om jeg ikke får gave, og jeg gir gave sjelden selv. Anonymkode: 12383...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Del Skrevet 10. mars 2020 Gaver er heller ikke mitt kjærlighetsspråk. Om mannen min kommer hjem fra reise og har med seg noe er det bare en ting som er i veien for å gi ham en klem. Jeg vil bare ha ham, være nær, kjenne hud og si at jeg har savnet ham. Berøring er nok mitt kjærlighetsspråk, men gode ord, tid og tjenester er mye mer verdt for meg enn gaver. Om han hadde kommet med blomst den ene dagen, en kake den neste dagen og noe vakkert dagen etter, men ikke tatt på meg eller sett på meg med et langt blikk, hadde det ikke føltes som kjærlighet i det hele tatt. Det er derfor heller ikke naturlig å kjøpe gaver tilbake heller. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på personen, men at jeg heller gleder meg til å komme hjem og kose, og etter jeg har kommet hjem, tar jeg på ham hver gang jeg går forbi, og flørter litt med blikket om vi sitter rundt bordet. Men jeg tror min mann har tjenester som sitt kjærlighetsspråk, så jeg anstrenger meg også for å gjøre ting i huset slik at det skal se fint ut for ham. Da føler han seg verdsatt. Min mor har derimot gaver som sitt kjærlighetsspråk, så jeg gir henne litt gaver bare av plikt. Min søster har tid som sitt kjærlighetsspråk, så hun setter veldig pris på å bli prioritert, bare prate om løst og fast i telefonen osv. I helt nye forhold overøser man ofte sin utkårede med alle kjærlighetsspråk, og man føler seg dermed elsket. Etter en stund dabber det litt av og man konsentrerer seg først og fremst om det språket man kjenner selv. Om det ikke er det samme som sin kjæres, vil det kunne oppstå misforståelser, og partene vil ikke føle seg elsket. Kanskje du skal finne ut hva som er din kjærestes kjærlighetsspråk, og så kan du ta opp dette med gaver etterpå. Anonymkode: 24350...7a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor P Skrevet 10. mars 2020 #7 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gaver er heller ikke mitt kjærlighetsspråk. Om mannen min kommer hjem fra reise og har med seg noe er det bare en ting som er i veien for å gi ham en klem. Jeg vil bare ha ham, være nær, kjenne hud og si at jeg har savnet ham. Berøring er nok mitt kjærlighetsspråk, men gode ord, tid og tjenester er mye mer verdt for meg enn gaver. Om han hadde kommet med blomst den ene dagen, en kake den neste dagen og noe vakkert dagen etter, men ikke tatt på meg eller sett på meg med et langt blikk, hadde det ikke føltes som kjærlighet i det hele tatt. Det er derfor heller ikke naturlig å kjøpe gaver tilbake heller. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på personen, men at jeg heller gleder meg til å komme hjem og kose, og etter jeg har kommet hjem, tar jeg på ham hver gang jeg går forbi, og flørter litt med blikket om vi sitter rundt bordet. Men jeg tror min mann har tjenester som sitt kjærlighetsspråk, så jeg anstrenger meg også for å gjøre ting i huset slik at det skal se fint ut for ham. Da føler han seg verdsatt. Min mor har derimot gaver som sitt kjærlighetsspråk, så jeg gir henne litt gaver bare av plikt. Min søster har tid som sitt kjærlighetsspråk, så hun setter veldig pris på å bli prioritert, bare prate om løst og fast i telefonen osv. I helt nye forhold overøser man ofte sin utkårede med alle kjærlighetsspråk, og man føler seg dermed elsket. Etter en stund dabber det litt av og man konsentrerer seg først og fremst om det språket man kjenner selv. Om det ikke er det samme som sin kjæres, vil det kunne oppstå misforståelser, og partene vil ikke føle seg elsket. Kanskje du skal finne ut hva som er din kjærestes kjærlighetsspråk, og så kan du ta opp dette med gaver etterpå. Anonymkode: 24350...7a7 Veldig godt oppsummert! Finner mer på https://www.5lovelanguages.com/ Tror mye skuffelse og andre vonde følelser kan forebygges ved å forstå både hvor en selv og ens partner er ifht foretrukne "kjærlighetsspråk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. mars 2020 #8 Del Skrevet 10. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min ex og jeg kjøpte gaver til hverandre hele tiden, og de fleste av de mennene jeg har datet seriøst har også kommet med en eller annen gave eller ekstra liten oppmerksomhet som blomster osv etter noen uker. Selv har jeg aldri gitt noe til mine dater eller kjærester, og aldri ønsket eller forventet noe tilbake. For meg er det ikke naturlig å kjøpe noe som helst til noen om jeg har vært på tur. Heller en hyggelig sms underveis eller en skikkelig velkomst når jeg er tilbake. Som i en god klem, kyss og "jeg har savna deg såååå mye" sex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå