AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Går indøk på NTNU og har en sterk C i snitt (nesten B). Ønsker å jobbe innen finans men fikk dessverre E på 2 av finansemnene og såvidt bestått på et finansemne jeg tok i utlandet (ikke samme karakterskala). Jeg gjorde ikke mer enn obligatoriske innleveringer (var ikke i noen forelesninger) og begynte å lese til eksamen 3-4 dager før eksamen nå i høst så egentlig var det bra å bestå. Har vært svært lite motivert det siste året så klarte ikke mer enn et minimum for å prøve å bestå. Vil det være umulig å få jobb innen finans med dette? Anonymkode: a3117...36a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Skrevet 10. mars 2020 Når du skriver "jobbe innen finans" så er det litt for upresist. Hvis du sikter til de mest prestisjetunge stillingene innen feks investment banking (equity research, corporate finance...) eller forvaltning, så vil jeg si du er bortimot sjanseløs. Her er det ikke først og fremst finansfagene som trekker deg ned, men snittet ditt og den manglende motivasjonen din. Skal du kunne konkurrere idag bør du kunne vise til hvertfall sterk B, kanskje svak A i snitt, samt være topp motivert til å yte minst 60 timer i uka eller mer. Finans bør være mer eller mindre livet ditt. Hvis du derimot vil jobbe mer teknisk, f.eks som utvikler eller "data scientist", er nok mulighetene dine vesentlig bedre, for ikke å si bra, hvis du har gode karakterer innen programmeringsfagene og/eller mattefagene. Anonymkode: e0477...cbd
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Går indøk på NTNU og har en sterk C i snitt (nesten B). Ønsker å jobbe innen finans men fikk dessverre E på 2 av finansemnene og såvidt bestått på et finansemne jeg tok i utlandet (ikke samme karakterskala). Jeg gjorde ikke mer enn obligatoriske innleveringer (var ikke i noen forelesninger) og begynte å lese til eksamen 3-4 dager før eksamen nå i høst så egentlig var det bra å bestå. Har vært svært lite motivert det siste året så klarte ikke mer enn et minimum for å prøve å bestå. Vil det være umulig å få jobb innen finans med dette? Anonymkode: a3117...36a Kan du ikke konte? Om du har 2 E'er i akkurat det du vil jobbe med ville jeg gjort det. Men siden motivasjonen var såpass lav, er du sikker på at du vil jobbe med dette, eller er det fordi det har status/høy lønn? Anonymkode: 5f054...203
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver "jobbe innen finans" så er det litt for upresist. Hvis du sikter til de mest prestisjetunge stillingene innen feks investment banking (equity research, corporate finance...) eller forvaltning, så vil jeg si du er bortimot sjanseløs. Her er det ikke først og fremst finansfagene som trekker deg ned, men snittet ditt og den manglende motivasjonen din. Skal du kunne konkurrere idag bør du kunne vise til hvertfall sterk B, kanskje svak A i snitt, samt være topp motivert til å yte minst 60 timer i uka eller mer. Finans bør være mer eller mindre livet ditt. Hvis du derimot vil jobbe mer teknisk, f.eks som utvikler eller "data scientist", er nok mulighetene dine vesentlig bedre, for ikke å si bra, hvis du har gode karakterer innen programmeringsfagene og/eller mattefagene. Anonymkode: e0477...cbd Jeg tenker en vanlig jobb i finans, ikke utvikler etc. Tror du ikke de skjønner at folk kan ha perioder og livssituasjoner der motivasjonen svikter? Jeg har jo noen Aer og en del Ber så jeg har jo bevist at jeg kan gjøre det bra. Må det virkelig være absolutt alle karakterene som er toppkarakterer? Selv om jeg er umotivert til studiene trenger det ikke være det samme for jobb. Anonymkode: a3117...36a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke konte? Om du har 2 E'er i akkurat det du vil jobbe med ville jeg gjort det. Men siden motivasjonen var såpass lav, er du sikker på at du vil jobbe med dette, eller er det fordi det har status/høy lønn? Anonymkode: 5f054...203 Kan ikke konte når jeg har bestått. Men kan ta eksamen igjen men da må jeg ta den sammen med andre eksamener/skriving av masteroppgave. Har lav motivasjon for alt, alle fag, men er ikke noe annet studie jeg heller vil ta. Så må jo få jobb et sted selvom jeg er inne i en periode med lav motivasjon. Anonymkode: a3117...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå