AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jente 24 her. Jeg har blitt såret så sykt hardt en gang før og etter det sleit jeg virkelig mye med å slippe noen så tett inn på meg, altså åpne meg helt osv. Jeg er redd for å bli såret igjen og har satt opp et slags skjold, men det er det jeg selv som velger :) Hatt en pulevenn i noen måneder nå, i går sa han til meg at han har fått følelser og jeg følte meg nødt til å avslutte det. Det var så klart kjedelig det endte sånn, men livet går videre :) Men saken er den at nå har han blitt helt anderledes. Klengete og masete, tar ikke et nei for et nei. Kom plutselig bort i familie middagen jeg var i, følte meg så dum, fordi jeg har ikke fortalt dem om han, ble ganske sur over at han kom dit, og jeg forstår ikke hvordan han visste hvor jeg var, jeg har spurt men fikk et merkelig svar. Jeg er lei han nå og blir ikke kvitt han, føles som at noe skjedde med han da jeg avviste han. Begynner å tenke at jeg kanskje ikke kjenner han så godt og at han er gæren. noen her som har vært i lignende situasjon? Synspunkter? Råd? Tusen takk!!!!! Anonymkode: 87cfb...f58
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Bare avslutt det og svar vennelig at du tror det er best at dere ikke beholder kontakten. Ikke slipp han inn, ikke gi han rom til å snakke etc. Men hver respektfull. Anonymkode: c095a...22f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 Vet han at du har blitt såret før og at du da setter opp et skjold? Kan være det som gjør at han er klengete. At han liksom tror du vil ha han, men at du dytter han unna for å ikke bli såret. Anonymkode: 193c4...a7c
Gjest Paramount Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 Ikke alle takler det smått kyniske konseptet pulevenn. De klarer rett og slett ikke skille mellom sex og følelser. At du vil bryte forbindelsen, nettopp når han har et ønske om å trappe opp, må være en skikkelig blow for han. Gi han en ærlig forklaring, hold fast ved den, og vis omtanke for han. Du sier at du har selv hatt dårlige opplevelser av lignende sort, da vet du hva det handler om.
tangent Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Skift passord på alle sosiale medier og eposter i alle fall. Det at han dukker opp på en familiemiddag du ikke vet hvordan han visste om er bekymringsverdig. Det å ville avslutte et forhold er din fulle rett. Si veldig tydelig fra på melding at du ikke likte at han dukket opp og at forholdet er slutt så ikke gjør noe sånt igjen. Ikke slett meldingen etter den er sendt, i alle fall ikke før du vet han har roet seg og virker som han lar deg være. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare avslutt det og svar vennelig at du tror det er best at dere ikke beholder kontakten. Ikke slipp han inn, ikke gi han rom til å snakke etc. Men hver respektfull. Anonymkode: c095a...22f Høres ikke ut som at det hjelper å være vennlig med denne gutten! Han staller henne og tar ikke nei for et nei og klenger og oppfører seg skummelt og ubehagelig. Han respekterer ikke henne. Ts du må være streng å si til han at sånn han holder på nå er helt galt og at han må respektere deg og backe unna! Du avsluttet sex relasjonen for begges beste og vil ikke ha kontakt med han mere!!! må du si Anonymkode: ffc89...5d9 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #7 Skrevet 10. mars 2020 Jeg hadde tatt en hvit løgn og sagt at jeg har fått følelser for en annen fyr, større sannsynlighet for at han trekker seg om en annen er i bildet. Anonymkode: d50b1...369 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Skrevet 10. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tatt en hvit løgn og sagt at jeg har fått følelser for en annen fyr, større sannsynlighet for at han trekker seg om en annen er i bildet. Anonymkode: d50b1...369 Ja desverre ligger det mye i dette... Vi har lang vei igjen med at menn må lære seg å respektere kvinners nei, når det veldig ofte må en annen mann til for at han skal trekke seg unna. Menn respekterer andre menns makt over kvinner, mer enn de respekterer kvinnens makt over seg selv og kvinnens egne grenser. Enda en god grunn til å være feminist. Anonymkode: ffc89...5d9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 Det å ha sex med noen gjør ikke at man har krav på forhold med vedkommende. Eller krav på noen forklaring om man ikke vil mer etter å hatt sex. Det er lov å bare fade ut, ghoste. Til pass for han Anonymkode: 3f331...c11
MuffinStud Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 Høres ut som noe man skal avslutte. Jeg ser ikke koblingen med at du har blitt selv såret før annet enn at du kanskje får dårlig samvittighet på at du nå sårer hans følelser. Problemet er kanskje ikke følelsene, men adferden og grensesettinger. Når en pulevenn gir seg til kjenne for din bekjentskapskrets med kroppspråket og adferden til en kjæreste, og sørger for at du får spørsmålene og "oppfølgingen" dertil, samt at din sosiale sirkel må ta han inn og kanskje gi rom til han også når du skal bli med på noe og ikke minst få spørsmålet "har ikke du kjæreste, da?" når du flørter i andre sammenhenger, så er vel poenget borte. Selv om du kunne presisere at han bare er en pulevenn, så er det allikevel et tema og forklaringsproblem som han har pushet på deg. Plutselig skal du måtte høre hva alle de rundt deg mener om "pulevenn" konseptet osv osv.
Gjest Vegansucks Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 Det er nok best å avslutte alt og ikke ha kontakt med han om Han oppfører seg sånn
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Er det ingen her som kan se at han kanskje vil overbevise henne at hun ikke trenger å være redd for å bli såret i all fremtid? At hun ikke trenger å se på alle menn som en som potensielt vil såre henne? Anonymkode: d0e14...02b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ingen her som kan se at han kanskje vil overbevise henne at hun ikke trenger å være redd for å bli såret i all fremtid? At hun ikke trenger å se på alle menn som en som potensielt vil såre henne? Anonymkode: d0e14...02b Siden innlegget er tre år gammelt håper jeg virkelig hun har ryddet opp i dette fwb-forholdet på egen hånd nå. Anonymkode: 4eda9...cfa
Maskinfører Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Rart det at folk ligger sammen uten å ha følelser for hverandre ett merkelig samfunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå