AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg vil gjerne prøve å refinansiere og få bedre rente på boliglånet mitt. Hvordan går jeg frem? Har pusset opp badet siden forrige verdivurdering. Hva kan jeg forvente? Anonymkode: 2c29e...c25
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Du må ringe en eiendomsmegler. De kommer på besøk og du får en takst du kan sende til banken. Dette pleier å være gratis. Bad øker kanskje prisen på boligen, men sannsynligvis ikke med mer enn det du har betalt for det allerede. Synes det nye badet ditt så veldig mørkt ut, stemmer det? Og du har ikke vegghengt do? Da snakker vi vedlikehold, ikke oppgradering. Anonymkode: ba52d...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Holder det med en megler? Kan jeg bruke den samme som ordnet salget, kanskje? Nå er det ikke lengre løse fliser og fukt i gulvet, men det siste visste jo ikke megler da han ga sin verdivurdering. Anonymkode: 2c29e...c25
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Holder det med en megler? Kan jeg bruke den samme som ordnet salget, kanskje? Nå er det ikke lengre løse fliser og fukt i gulvet, men det siste visste jo ikke megler da han ga sin verdivurdering. Anonymkode: 2c29e...c25 Ja, det holdt med megler for oss iaf når vi hadde bygget huset vårt... Takst fra takstmann trenger du bare om du skal selge, men er sikkert lurt å vise til oppgraderingene du har gjort på badet som ikke er synlige 😊 Anonymkode: ba52d...b8e
newman01 Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Linoleum på gulv og FiboTrespo på vegg? Har du tatt en skikkelig oppgradering med å bytte sluk, sikre membran osv?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 12 minutter siden, newman01 skrev: Linoleum på gulv og FiboTrespo på vegg? Har du tatt en skikkelig oppgradering med å bytte sluk, sikre membran osv? Det er flis, og membran er ny ja. Anonymkode: 2c29e...c25
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #7 Skrevet 10. mars 2020 Forresten, det er Berry Alloc og sluket også tatt. Anonymkode: 2c29e...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 Du får en verdivurdering fra en megler, noen tar betalt for det, andre ikke. Anonymkode: 34028...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 Du har gjort badet mørkt og trist og uten stil, vet ikke hvor mye du får igjen for det der dessverre.... Anonymkode: 73a17...9bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Skrevet 11. mars 2020 På 9.3.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev: Bad øker kanskje prisen på boligen, men sannsynligvis ikke med mer enn det du har betalt for det allerede. Synes det nye badet ditt så veldig mørkt ut, stemmer det? Og du har ikke vegghengt do? Da snakker vi vedlikehold, ikke oppgradering. Anonymkode: ba52d...b8e Tull og tøys. Selvfølgelig er dette en oppgradering fra tidligere. Å legge nye gulvfliser og vegg er virkelig ikke noe som sorterer under 'vedlikehold'. Enig i at det kan se litt mørkt ut, men det kan ha noe med bildene å gjøre. Litt ekstra lys kan ev kompensere for det. Det du har rett i er at dessverre øker ofte ikke verdien av huset mer enn det man har betalt for oppussingen. Anonymkode: b854b...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Skrevet 11. mars 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Selvfølgelig er dette en oppgradering fra tidligere. Å legge nye gulvfliser og vegg er virkelig ikke noe som sorterer under 'vedlikehold'. Enig i at det kan se litt mørkt ut, men det kan ha noe med bildene å gjøre. Litt ekstra lys kan ev kompensere for det. Det du har rett i er at dessverre øker ofte ikke verdien av huset mer enn det man har betalt for oppussingen. Anonymkode: b854b...0cb Det kan det absolutt gjøre. Det spørs på mye, pris, kvalitet, område, størrelse på leilighet, det lokale markedet etc. etc. Jeg har totaloppusset og solgt to leiligheter med god fortjeneste. Anonymkode: 34028...3ad
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Skrevet 11. mars 2020 PS, syntes badet ditt var lekkert, TS. Tidsriktig og fint, ikke hør på mobben her på KG, de aner ikke. Anonymkode: 34028...3ad 8
Neket Skrevet 11. mars 2020 #13 Skrevet 11. mars 2020 Til dere som sier det er for mørkt: Det er et bad, ikke en operasjonssal! Går sikkert an å vaske seg og hive på mascara uten å bli sveiseblind. Og spafølelse er jo så in... 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Skrevet 11. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har gjort badet mørkt og trist og uten stil, vet ikke hvor mye du får igjen for det der dessverre.... Anonymkode: 73a17...9bf For noe svada!!! Anonymkode: 5cb85...779 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Skrevet 11. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har gjort badet mørkt og trist og uten stil, vet ikke hvor mye du får igjen for det der dessverre.... Anonymkode: 73a17...9bf Ja, du synes kanskje det var bedre på før-bildet? 🤪 Har snakket med megler, e-takst var visst tingen. 4500 kr inkl kjøring. Anonymkode: 2c29e...c25 1
newman01 Skrevet 11. mars 2020 #16 Skrevet 11. mars 2020 (endret) 4500kr? Hva slags røverbedrift har du snakket med? Både DNB, Eiendomsmegler1, Privatmegleren og Norvik tilbyr slike ting gratis https://www.dinside.no/okonomi/tre-meglere-tre-forskjellige-verdivurderinger/71452891 Utdrag fra artikkelen: "Tidsbruk: Alle tre meglerne brukte kort tid på verdivurderingen. DNB Eiendom og Eiendomsmegler 1 brukte rundt ti minutter, mens Privatmegleren brukte kun fem minutter." Endret 11. mars 2020 av newman01
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Skrevet 11. mars 2020 Noen banker krever en verdivurdering som da koster penger. Meglertakster går jo ofte litt i hytt og pine siden den megleren ønsker at du skal selge det via dem Så det er ikke alle som ønsker å stole på dem. Men ta kontakt med banken du Anonymkode: e969e...01b
Gjest EmKay Skrevet 11. mars 2020 #18 Skrevet 11. mars 2020 DNB har gitt meg gratis e-takst før. Bare ta en spansk en og si du vurderer å selge, ikke si at det er for refinansiering. Med en gang det er salg i bildet, lukter de penger og servicen blir mye bedre. Synes badet ble kjempeflott, jeg liker litt mørkere bad hvor du ikke bli snøblind av å gå inn på morgenkvisten. Ellers er det ikke alltid dyre ting som bad og kjøkken gir så mye gevinst, med mindre du har gjort mye selv og slik fått gjort oppussingen rimeligere enn det fagfolk tar. Uansett får du nok en verdiøkning på rundt det oppussingen kostet deg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #19 Skrevet 11. mars 2020 Betaler ut topplånet også går jeg til banken og ber om bedre betingelser før jeg evt shopper rundt. 4% rente fikk jeg. Og det ble ikke opplyst før papirene skulle signeres. Forrige verdivurdering var 1.9, om den hadde steget er jeg enda lengre under 75% belåningsgrad når topplånet er borte. Har nettopp kjøpt den, så er vel lett å gjennomskue for megler at jeg nok neppe skal selge etter bare noen måneder? Anonymkode: 2c29e...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Skrevet 11. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, du synes kanskje det var bedre på før-bildet? 🤪 Har snakket med megler, e-takst var visst tingen. 4500 kr inkl kjøring. Anonymkode: 2c29e...c25 Du må jo snakke med banken. I beste fall sier de «åja, men da så, da oppjusterer vi» om du tar med noen bilder av før og etter. Steg 1: hør med banken hva som må til. Banker oppjusterer verdi helt på egenhånd om de får en grunn. Og gjør de ikke det så har de jo kontakt med meglere og takserere. Anonymkode: e097b...b8b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå