Gå til innhold

Swingers vanlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det enda poppis med swingers? Hvordan foregår det egentlig?
Venner/bekjente par som treffest i et hus og alle hooker opp i sammen, deler partner? Eller ukjente? Ser på hverandre når sex? Hvem er med hvem? Mange par sammen som treffest?
Hvordan finner disse folkene hverandre? 
Er dere åpne om det til andre? Eller foregår det i skjul? 

Treffest utenom «klubben»? Er det lov? 
Alder da, er det ofte de som har vært gift lenge og har voksne barn? 
Ikke det samme som sexklubb? 
Hvor ofte treffest? Har dere regler?

Er det ikke kleint å dele sex med noen en kjenner og omgås ved andre anledninger, og gjerne sammen med barn og felles venner. 
Tenker det fort kan oppstå sjalusi, selv om det bare er sex. 

Mange spørsmål, men lurer veldig på dette 🙈

Anonymkode: 7e0f4...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666

Partner og jeg har diskutert dette over tid, og har kommet til at vi vil besøke en klubb i et annet land. Gitt Korona går det nok en god stund før vi iverksetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Trondheim er det en sex / swingers klubb med eget lokale (club4). Dette gjør nok terskelen lavere enn om du må finne noen på privaten. Men du vet jo ikke hvem du treffer der da, kan jo være naboen eller mora di 😁 Så fordeler og ulemper. Vet ikke om det er flere slike klubber i Norge, tror kanskje ikke det

Anonymkode: 33b5c...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært på ett par, tre klubber... aldri med venner og bekjente... vi har våres spilleregler og så lenge man følger dem og snakker om det i forkant og etterkant er vi «good to go».

jeg er(var) en meget sjalu person, men når vi begynte å snakke om det og tok skrittet fikk vi en helt annen tillit til hverandre❤️

Anonymkode: 62704...68e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si meg, er du den samme som opprettet tråden om hvorvidt analsex er vondt første gangen? Du stiller altså så mange spørsmål at det føles som en eksamensoppgave å skulle svare deg. Men jeg skal prøve å svare deg på hvert enkelt spørsmål på et generelt grunnlag.

Er det enda poppis med swingers?

- Vet ikke om det er mer eller mindre «poppis» nå enn før, men det finnes mange som driver med dette ja.

Hvordan foregår det egentlig?

- Det varierer nok fra par til par.

Venner/bekjente par som treffest i et hus og alle hooker opp i sammen, deler partner?

- Ja, det kan jo skje, men er ikke tilfelle for vår del.

Eller ukjente?

- Ja, det kan være man velger å møte ukjente.

Ser på hverandre når sex?

- Ja, noen liker å se på/bli sett. Andre ikke. 

Hvem er med hvem? 

- Det varierer fra par til par. Noen bare ser på andre, noen får med en tredje (mann/kvinne), noen er to par sammen, noen er flere par sammen.

Mange par sammen som treffest?

- Det kan være mange par eller bare to.

- På nett, på byen, på swingers-fester, på swingersklubber. Mange muligheter.

- Dette varierer nok fra par til par.

Treffest utenom «klubben»?

- Noen gjør sikker det.

Er det lov? 

- Det bestemmer vel parene selv.

- Alder varierer nok fra rundt 20 år og opp til gamle folk i 70-80-årene.

- Man kan bedrive swinging på sexklubb, eller man kan bare se på, eller bare ha sex med egen partner.

Hvor ofte treffest?

- Dette varierer vel fra par til par. Noen gjør kanskje dette ofte, mens andre gjør det sjelden.

Har dere regler?

- Dette varierer fra par til par. Mange har regler, andre ikke.

Er det ikke kleint å dele sex med noen en kjenner og omgås ved andre anledninger, og gjerne sammen med barn og felles venner. 

- Det kommer vel an på om de du har sex med er bekjente eller ikke.

Et generelt tips til senere poster: Still heller noen færre, men åpne spørsmål. Legg til litt om deg selv/egen situasjon/dine tanker. Ikke bare pøs på med alle spørsmål du kan klare å komme på. Da blir det mye lettere å svare deg.

Anonymkode: 48457...b37

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen hadde vært sammen i 15 år da vi startet med et besøk på klubben i Oslo som er borte nå. Vi hadde våre regler, og det var ganske gøy. Jeg merket at sex er mye bedre med en man kjenner, så for meg er greia at det er mer enn en til en, altså ikke nok å bytte partner uten å bry seg om de andre. Det var også spennende å bli sett på. 

Vi var etterhvert innom Tucan i Danmark og to ganger snakket vi med folk på lystclub om å treffes et sted før vi dro på klubben i Oslo, men det endte med ingen tur på klubb. Jeg har skjønt at vi må være litt kresne på hvem vi treffer for at det skal bli veldig godt, og da i hovedsak når det gjelder hva de vi treffer ønsker, men det har alltid vært gøy.

Jeg er usikker på hvordan jeg hadde taklet å treffe samme folk flere ganger når det gjelder sjalusi, men det å treffe én gang er jo risikabelt. Det er derfor vi har likt klubb ganske bra, for der er det mer å velge mellom.

For oss passer det med noen ganger i løpet av noen måneder og så en lengre pause.

Barna våre er ikke veldig store, men vi er helt ferdige med å få barn.

Vi sier det ikke til noen, men de ville uansett ikke trodd oss😅

Anonymkode: e84f4...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og her kommer det svaret jeg ville gitt deg hvis du bare hadde stilt noen få, åpne spørsmål i første post:

Hvordan folk praktiserer swinging varierer nok veldig fra par til par. Jeg kan derfor bare svare deg på hvordan akkurat vi gjør det.

Vi har kun gjort dette på swingersklubb i utlandet. Der er sjansen for å møte på kjentfolk veldig liten. I forkant snakket vi masse om dette. Lekte med tanken, veide for og imot. Vi snakket faktisk om det i rundt 5-7 år før vi gjennomførte i praksis. I forkant hadde vi gjort mye research på stedet vi planla å besøke, så vi visste mest mulig om hva som ventet oss. Vi hadde også en grundig forventningsavklaring i forkant, slik at begge var forberedt på at det var lov å backe ut hvis man ikke trivdes. Vi satte også klare regler for hva vi syntes var greit, både for en selv og for den andre.

Selve stedet vi har vært på er en klubb med bar, matservering, dansegulv, spaområde, og flere «erotiske rom» hvor man både kan låse døra og være alene, være «på utstilling» for andre, og være mange sammen. Stedet er kun åpent for par og single kvinner. Så ingen single menn der. Aldersspennet har vært fra rundt 25 til rundt 60. Stedet har også mange regler å forholde seg til, og et nei respekteres alltid.

Av de som kommer dit så er det nok noen som bare ser på andre, men ikke gjør noe seksuelt selv. Noen har bare sex (eller varianter av kosing) med sin egen partner, mens andre har sex med en eller flere andre som er der. Noen liker å se/bli sett, mens andre liker å være mer private. Noen kommer i prat med andre og avtaler å gå sammen til et egnet rom, andre bare «finner sammen» uten prat.

For vår del så er vi kun interessert i en ekstra mann (til henne, han er ikke interessert i menn selv, men liker å se henne med andre), så vi har som regel bare inkludert andre menn i vår aktivitet. Men som oftest har han en dame i nærheten, og det er ingen krise om hun også tafser litt på henne. Men vi har klare regler om at han ikke skal drive med (eller bli drevet på med) av andre kvinner. Vi har også en klar regel om ingen sex uten kondom (dette er omtrent en selvskreven regel i hele klubben, ingen prøver seg på fremmede uten kondom).

Vi er ikke åpne til andre om dette. Dette er vår greie, som bare vi to vet om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi var etterhvert innom Tucan i Danmark

Hvordan var Tucan? Jeg har kikket på hjemmesiden deres, og den virker OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Hvordan var Tucan? Jeg har kikket på hjemmesiden deres, og den virker OK.

Det virket mye proffer enn i Oslo, og stort, men vi var der en kveld for unge, og det angrer vi litt på fordi det var mange uerfarne og mange som var der mest for jentekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virket mye proffer enn i Oslo, og stort, men vi var der en kveld for unge, og det angrer vi litt på fordi det var mange uerfarne og mange som var der mest for jentekos.

Sååå.....rent og delikat, og hyggelig klientell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tucan ser så lekkert og sexy ut på hjemmesiden - er det det irl også? Og mannen og jeg har vært en gang på Fantasy i Tønsberg, men savna den "sexye og flørtete" stemningen. Følte det var mer slik "vi tar et glass vin og så går vi opp og puler". Skulle ha ønska meg litt mer blikk, tafs, flørt, klinings ; det var liksom ingen opphissende atmosfære før folk plutselig lå i klynge og knulla, eller hadde seg i et av de andre rommene.

Anonymkode: 6bb97...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det enda poppis med swingers? Hvordan foregår det egentlig?
Venner/bekjente par som treffest i et hus og alle hooker opp i sammen, deler partner? Eller ukjente? Ser på hverandre når sex? Hvem er med hvem? Mange par sammen som treffest?

Treffest utenom «klubben»? Er det lov? 
Hvor ofte treffest? Har dere regler?

Tenker det fort kan oppstå sjalusi, selv om det bare er sex. 

Mange spørsmål, men lurer veldig på dette 🙈

Når man leser Dagbladet, kan man få inntrykk av at det er vanlig. I virkeligheten er det definitivt ikke det.

Anonymkode: 2ee1e...c94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg datet en person som hjernevasket meg til å tro det ville være en positiv opplevelse for meg. Tok på meg sexy undertøy under kjolen og så gikk vi til et sted som lå i Oslo. Det er vel det kleineste og mest harry jeg har opplevd i hele mitt liv. Gamle og feite og stygge, både damer og menn. Utrolig uappetittelig og krenkende at sånne folk kunne se meg i bare undertøyet. Eget boblebad hvor de satt og tafset på hverandre, og eget pulerom hvor de lå på rekke og rad og hadde misjonær med den personen de kom med. Ingen gang bang, kanskje de hadde det etter vi gikk. Jeg ble kvalm og ville spy, og så gikk vi hjem. Ikke noe mer dating på oss for å si det sånn. 

Anonymkode: 2fc9b...227

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, Alterego666 skrev:

Sååå.....rent og delikat, og hyggelig klientell?

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tucan ser så lekkert og sexy ut på hjemmesiden - er det det irl også? Og mannen og jeg har vært en gang på Fantasy i Tønsberg, men savna den "sexye og flørtete" stemningen. Følte det var mer slik "vi tar et glass vin og så går vi opp og puler". Skulle ha ønska meg litt mer blikk, tafs, flørt, klinings ; det var liksom ingen opphissende atmosfære før folk plutselig lå i klynge og knulla, eller hadde seg i et av de andre rommene.

Anonymkode: 6bb97...951

Ja, det jeg husker er rent og hyggelig. Kanskje litt mer filterfølelse og vidvinkel på nettside enn når du er der med ekte folk, men jeg kunne dratt dit igjen. Noen spanderte champagne på oss også før det ble noe mer, men andre var nok mer rett på sak. Det avhenger veldig av hvem som er der den kvelden du er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det jeg husker er rent og hyggelig. Kanskje litt mer filterfølelse og vidvinkel på nettside enn når du er der med ekte folk, men jeg kunne dratt dit igjen. Noen spanderte champagne på oss også før det ble noe mer, men andre var nok mer rett på sak. Det avhenger veldig av hvem som er der den kvelden du er. 

Det er veldig lovende. Partner og jeg er veldig på å prøve sammen. Vi sjekker ut fleresteder og venter på at Corona-faren skal legge seg. Takk for tips! Forsøkt noen av klubbene i København også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.3.2020 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Si meg, er du den samme som opprettet tråden om hvorvidt analsex er vondt første gangen? Du stiller altså så mange spørsmål at det føles som en eksamensoppgave å skulle svare deg. Men jeg skal prøve å svare deg på hvert enkelt spørsmål på et generelt grunnlag.

Er det enda poppis med swingers?

- Vet ikke om det er mer eller mindre «poppis» nå enn før, men det finnes mange som driver med dette ja.

Hvordan foregår det egentlig?

- Det varierer nok fra par til par.

Venner/bekjente par som treffest i et hus og alle hooker opp i sammen, deler partner?

- Ja, det kan jo skje, men er ikke tilfelle for vår del.

Eller ukjente?

- Ja, det kan være man velger å møte ukjente.

Ser på hverandre når sex?

- Ja, noen liker å se på/bli sett. Andre ikke. 

Hvem er med hvem? 

- Det varierer fra par til par. Noen bare ser på andre, noen får med en tredje (mann/kvinne), noen er to par sammen, noen er flere par sammen.

Mange par sammen som treffest?

- Det kan være mange par eller bare to.

- På nett, på byen, på swingers-fester, på swingersklubber. Mange muligheter.

- Dette varierer nok fra par til par.

Treffest utenom «klubben»?

- Noen gjør sikker det.

Er det lov? 

- Det bestemmer vel parene selv.

- Alder varierer nok fra rundt 20 år og opp til gamle folk i 70-80-årene.

- Man kan bedrive swinging på sexklubb, eller man kan bare se på, eller bare ha sex med egen partner.

Hvor ofte treffest?

- Dette varierer vel fra par til par. Noen gjør kanskje dette ofte, mens andre gjør det sjelden.

Har dere regler?

- Dette varierer fra par til par. Mange har regler, andre ikke.

- Det kommer vel an på om de du har sex med er bekjente eller ikke.

Et generelt tips til senere poster: Still heller noen færre, men åpne spørsmål. Legg til litt om deg selv/egen situasjon/dine tanker. Ikke bare pøs på med alle spørsmål du kan klare å komme på. Da blir det mye lettere å svare deg.

Takk for tips 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Med tanke på hvor mange som finnes i slike miljø, og hvilke tanker «folk flest» har om dette, er det ikke så vanlig: altså er det en veldig liten prosent av befolkningen i Norge som driver på med dette. Men om du er nysgjerrig på dette og har ønsker om å utforske det, er det fortsatt mange muligheter for dette, for å finne andre mennesker med slike preferanser må du oppsøke disse miljøene, det er ikke noe du f.eks burde gå på byen å lete etter, da vil du sannsynligvis få en del negative reaksjoner....

Det finnes forum på nettet for dette, som nakenprat.no

Anonymkode: 676d8...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på hvor mange som finnes i slike miljø, og hvilke tanker «folk flest» har om dette, er det ikke så vanlig: altså er det en veldig liten prosent av befolkningen i Norge som driver på med dette.

Det er nok en del som praktiserer «husvenner» iten å være en del av miljøet.

Likevel er jeg enig i at idealet om monogami fremdeles lever sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://forskning.no/seksualitet-homoseksualitet-samliv/norske-sexvaner/1072949

I følge denne artikkelen har 13% av nordmenn hatt gruppesex. Antar at swingers havner i denne kategorien, slik at en viss andel av denne prosenten er swingers. Isåfall er dette en heller uvanlig ting få mennesker driver med, dette stemmer forøvrig med mine egne erfaringer. Jeg syns tanken er spennende, men når jeg har snakket om temaet ( hva syns du om de som driver med dette, vet du om noen som gjør det osv.) med venner og bekjente - i festelig lag, har de for det aller meste ikke likt det og noen ganger hatt en del fordommer mot de som driver med dette.

Anonymkode: 676d8...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et par på 40 og 46år, og har praktisert swingers i ca 12-13år, litt klubber i utlandet, mange treff hjemme, og noen borte, var nok mer aktive før men det skyldes litt at vi er mer kresne osv, masse trekanter, senest i starten av mars med en norsk eldre mann 50+ på Gran Canaria, før Corona da, det var en deilig opplevelse for alle 3😊 så nei swingers forgår enda😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...