AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg fikk dette bordet, liker designet på det. Men vet noen hva slags tre det er, og hva jeg kan behandle det med? Har ikke lyst til å male det, men pusse og olje? Anonymkode: 7b0dc...026
Ullvott Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Det var et stilig bord! Bordet er laget av teak og kan vedlikeholdes med teakolje. https://www.vg.no/forbruker/i/mAjgg/puss-opp-det-gamle-teakbordet 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Teak som nevnt her over. For Guds skyld, ikke mal det. Legger du inn et par timer med arbeid på det kan du lett få noen tusenlapper for det på finn. Anonymkode: eec4f...443 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teak som nevnt her over. For Guds skyld, ikke mal det. Legger du inn et par timer med arbeid på det kan du lett få noen tusenlapper for det på finn. Anonymkode: eec4f...443 Nei er du gal, jeg blir irritert over folk som maler fine skjenker og sånn! Jeg tenkte å beholde det selv, har sett etter sofabord i lange tider, men enten er de så dyre, eller så lave at man bare snubler i dem Bør kanskje pusse det litt med sandpapir på beina, de har en del hakk og riper? Anonymkode: 7b0dc...026 1
Emmelise Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Det er teak, men i finer. Her kan du pusse forsiktig med 180+ sandpapir og olje for harde livet. Overflatebehandlig er å anbefale slik at du ikke får ringmerker eller annen drit på det. Matt bistrotlakk f. eks. Jeg har restaurert en god del sånne det siste året. Helt utrolig hvor flott det kan bli om man bare gidder.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 16 minutter siden, Emmelise skrev: Det er teak, men i finer. Her kan du pusse forsiktig med 180+ sandpapir og olje for harde livet. Overflatebehandlig er å anbefale slik at du ikke får ringmerker eller annen drit på det. Matt bistrotlakk f. eks. Jeg har restaurert en god del sånne det siste året. Helt utrolig hvor flott det kan bli om man bare gidder. Antar beina er heltre? Er en del stygge dype riper der, kan jeg gå hardere til verks der enn på platen? Anonymkode: 7b0dc...026
Emmelise Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Antar beina er heltre? Er en del stygge dype riper der, kan jeg gå hardere til verks der enn på platen? Anonymkode: 7b0dc...026 Ja på bena er det nok heltre, men om det er teak er vanskelig å se. Var ganske vanlig å blande litt for å gjøre produksjonen billigere. Bøk f. eks. er et herlig sterkt materiale som ble brukt ofte. Der er det bare å kjøre på med 120 papir og få ripene bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå