Gå til innhold

Hva er dette bordet laget av, og hvordan få det pent igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dette bordet, liker designet på det. 
Men vet noen hva slags tre det er, og hva jeg kan behandle det med? Har ikke lyst til å male det, men pusse og olje?

93EE3BEC-9294-493E-81E3-87C26C81071E.jpeg

9676F0E0-BA28-4AE9-9EAA-CEC2FA50B8ED.jpeg

Anonymkode: 7b0dc...026

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Teak som nevnt her over. For Guds skyld, ikke mal det. Legger du inn et par timer med arbeid på det kan du lett få noen tusenlapper for det på finn.

Anonymkode: eec4f...443

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Pusse og olje gir det et helt nytt liv. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teak som nevnt her over. For Guds skyld, ikke mal det. Legger du inn et par timer med arbeid på det kan du lett få noen tusenlapper for det på finn.

Anonymkode: eec4f...443

Nei er du gal, jeg blir irritert over folk som maler fine skjenker og sånn! 
Jeg tenkte å beholde det selv, har sett etter sofabord i lange tider, men enten er de så dyre, eller så lave at man bare snubler i dem :) 

Bør kanskje pusse det litt med sandpapir på beina, de har en del hakk og riper? 

• Liker 1
Skrevet

Det er teak, men i finer. Her kan du pusse forsiktig med 180+ sandpapir og olje for harde livet.

Overflatebehandlig er å anbefale slik at du ikke får ringmerker eller annen drit på det. Matt bistrotlakk f. eks.  

Jeg har restaurert en god del sånne det siste året. Helt utrolig hvor flott det kan bli om man bare gidder.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Emmelise skrev:

Det er teak, men i finer. Her kan du pusse forsiktig med 180+ sandpapir og olje for harde livet.

Overflatebehandlig er å anbefale slik at du ikke får ringmerker eller annen drit på det. Matt bistrotlakk f. eks.  

Jeg har restaurert en god del sånne det siste året. Helt utrolig hvor flott det kan bli om man bare gidder.

Antar beina er heltre? Er en del stygge dype riper der, kan jeg gå hardere til verks der enn på platen? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Antar beina er heltre? Er en del stygge dype riper der, kan jeg gå hardere til verks der enn på platen? 

Ja på bena er det nok heltre, men om det er teak er vanskelig å se. Var ganske vanlig å blande litt for å gjøre produksjonen billigere. Bøk f. eks. er et herlig sterkt materiale som ble brukt ofte. 

Der er det bare å kjøre på med 120 papir og få ripene bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...