Gå til innhold

Andre som skal ut å reise i påsken? Tenker på coronaviruset

Anbefalte innlegg

Gjest AnonGangerTo
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg avlyste reisen jeg hadde gledet meg til lenge, for flere uker siden. Fordi jeg så hvilken vei det bar, og ikke ville risikere å dra smitte hit eller dit. Det er kjipt, men i motsetning til deg, så sitter jeg ikke på nett og oppfører meg som en som en bortskjemt drittunge fordi jeg ikke får dra på ferien min. Ikke bare finnes det folk som ikke får dratt på ferie under vanlige omstendigheter, men det finnes folk som akkurat nå har langt større problemer enn en avlyst reise. Så beklager at jeg har absolutt null sympati med deg og selvmedlidenheten din. Kutt ut dramatikken og oppfør deg som en voksen. 

Anonymkode: e02b3...286

Når hadde du ferie sist? Var klar over at du ikke kommer til å reise til utlandet på 5 år eller mer. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel ingen som skal ut å reise i påsken. I så fall er dere helt fjerne som tror at det er greit. 

Anonymkode: d388c...c67

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Når hadde du ferie sist? Var klar over at du ikke kommer til å reise til utlandet på 5 år eller mer. 

Sorry, fortsatt null sympati. Å dra på ferie til utlandet er faktisk ikke en livsnødvendighet eller menneskerett. Det er en luksus. Akkurat nå er det en luksus alle må klare seg uten. Når du får dratt på ferie igjen er fullstendig uinteressant. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen burde få lov til å reise på ferie nå.

Anonymkode: f098e...351

• Liker 2
Gjest AnonGangerTo
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry, fortsatt null sympati. Å dra på ferie til utlandet er faktisk ikke en livsnødvendighet eller menneskerett. Det er en luksus. Akkurat nå er det en luksus alle må klare seg uten. Når du får dratt på ferie igjen er fullstendig uinteressant. 

Hvor har jeg skrevet at jeg forventet sympati? Nå må du slutte med å innbille deg det. 

Neste gang du tenker på å bestille tur til utlandet, ikke gjør det! Tenk solidarisk! 

Gjest AnonGangerTo
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen burde få lov til å reise på ferie nå.

Anonymkode: f098e...351

Ingen burde få lov til å reise på ferie i de neste 5 år. Der! Fikset det for deg! 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Hvor finner du dramatikken? Jeg beskriver min situasjon og hvorfor jeg bestilte turen. 

Kan jeg bestemme at du ikke kan dra på ferie i de neste 2 årene? Det har ikke du lov lenger! 🖕

Nå har jeg måttet være hjemme pga helseutfordringer, 2 år siden jeg var noen annen plass enn sykehus. Kanskje jeg kan dra på ferie igjen kanskje ikke.. Er du fornøyd no? Da  var vi 2.

Anonymkode: 101fb...ad3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg forventet sympati? Nå må du slutte med å innbille deg det. 

Neste gang du tenker på å bestille tur til utlandet, ikke gjør det! Tenk solidarisk! 

Oppførselen din i denne tråden tilsier at du ønsker sympati. 🙄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg har nå kansellert påsketuren til Paris. Det er 10 år siden jeg var der og hadde gledet meg enormt til å se den igjen. Nå må jeg vente i minst 4 år til for å se byen pga omstendigheter. 

Nå har jeg faen ingenting å glede meg til framover. Jeg har ikke hatt ferie på 2 år, hadde endelig tatt 4 uker i juni-juli tidligere i år. Det blir ikke noe av det da jeg ikke kan reise noen føkkings sted. 

Til dere som kjeftet på meg: Er dere fornøyde nå???????!!!! 🤬

Jeg skjønner deg veldig godt. Har selv ikke vært på tur på flere år, og nå når jeg endelig skulle reise så måtte selvfølgelig en fordømt kineser begynne å spre det jævla viruset. 

Anonymkode: 1e631...948

• Liker 1
Skrevet
På 9.3.2020 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Vi skal til Paris i påsken. Noen andre som skal ut å reise? Hva tenker dere om å reise nå når dette viruset herjer? 

Vi kommer til å reise uansett. Unntaket er om UD går ut og sier at de råder folk til å IKKE reise til Paris. 

Joda du får bare ta sjansen, og blir du syk i utlandet er det ikke sikkert at forsikringen gjelder heller i disse krisetider. Mest sannsynlig er situasjonen enda verre når vi kommer dit, alt som heter ferie for min del satt på vent. Ikke fordi jeg er redd for å bli syk, men konsekvensene av å få smitten i utlandet og karantene der som fort kan komme til å koste veldig dyrt.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Ingen burde få lov til å reise på ferie i de neste 5 år. Der! Fikset det for deg! 

Hvorfor mener du 5 år?

Anonymkode: 63693...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe synd på deg. Tenk på de som aldri har fått muligheten til å reise på ferie engang og som ikke har hatt ferie på flere år.

Anonymkode: e5fab...5b7

Skrevet

Hallo i luken her! Det er bare ikke ferien deres i år dere bør være redd for! Ville vært mye mer bekymret for jobben! For slik det ligger an nå står 450.000 arbeidsplasser i umiddelbar fare! Det er mange av dere som gråter over bagateller som virkelig kan få noe å gråte over om noen måneder. De som tror at staten kan redde dette alene? Det kommer aldri til å skje, og til de som skal ha ferie fremover! Bare glem det,det samme gjelder meg. Bare å glemme det. Toppen på pandemien kommer i mai-august. Jeg har en samfunnkritisk funksjon også, så blir vel å jobbe ræven av meg i stedet :) Får ta ferie når røyken har lagt seg, tipper om et års tid så kan ting komme til å normalisere seg på sykdomsiden, men hvordan verden ser ut da økonomisk vet ingen.Tar fri neste uke,og da blir det å drikke seg full og se på nettflix :)  Kjempegøy! Aaaargh. Men virkeligheten får man ikke gjort stort med.

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
2 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg har nå kansellert påsketuren til Paris. Det er 10 år siden jeg var der og hadde gledet meg enormt til å se den igjen. Nå må jeg vente i minst 4 år til for å se byen pga omstendigheter. 

Nå har jeg faen ingenting å glede meg til framover. Jeg har ikke hatt ferie på 2 år, hadde endelig tatt 4 uker i juni-juli tidligere i år. Det blir ikke noe av det da jeg ikke kan reise noen føkkings sted. 

Til dere som kjeftet på meg: Er dere fornøyde nå???????!!!! 🤬

Jeg er fornøyd med at du ikke drar. Men jeg synes jo selvsagt det er leit at du ikke har noe å glede deg til og går glipp av en tur du har gledet deg til. 

Samtidig som folk avlyser bryllup, familiesamlinger, ferier og artister som jobber i konsert og teater synes dette er vondt og leit, så oppfordrer jeg deg til å få litt perspektiv. Du har lov til å være lei deg og kjenne på at dette var vondt. Men husk også at dette går utover ALLE. 

Jeg tror at dere som holder fast i ferien og virker så snurt over en ferie gjør det fordi dere ikke tar innover dere hvor alvorlig og dramatisk situasjonen er. For å beskytte dere. Men etter hvert vil det sige inn. Det er mulig vi må være i karantene og isolasjon i månedsvis fremover. 400 000 kan miste jobben. Hvor mange som vil dø anes ikke. Hvor mange som tar livet sitt anes ikke. Belastningen på helsepersonell som må stå i frontlinja vil være stor. Barn vil miste sosial stimuli i lang tid. Jeg tror nok at du også etterhvert vil innse at ferieturen din i det hele er bagatellmessig. ☺

• Opprett ny...