AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Del Skrevet 9. mars 2020 Vi skal til Paris i påsken. Noen andre som skal ut å reise? Hva tenker dere om å reise nå når dette viruset herjer? Vi kommer til å reise uansett. Unntaket er om UD går ut og sier at de råder folk til å IKKE reise til Paris. Anonymkode: 573b1...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Del Skrevet 9. mars 2020 Vi skal på hytta i år som alle andre år og i år frister det betydelig mer enn alle andre plasser. Håper nesten vi blir koronafast en måned eller to. Ikke på grunn av sykdom selvsagt, men kanskje at det blir forbudt å reise mellom kommuner eller fylker uten at det er helt nødvendig. Skikkelig spennende. Jeg har aldri dratt til utlandet nå. Jeg er mamma og har lyst å være frisk for mine barn. Anonymkode: 452dd...d64 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 Populært innlegg #3 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg tenker at det hadde vært flott om folk sluttet å reise akkurat nå. Og ja, jeg har kansellert egne reiseplaner for denne våren. Anonymkode: e02b3...286 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Del Skrevet 9. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal til Paris i påsken. Noen andre som skal ut å reise? Hva tenker dere om å reise nå når dette viruset herjer? Vi kommer til å reise uansett. Unntaket er om UD går ut og sier at de råder folk til å IKKE reise til Paris. Anonymkode: 573b1...c58 Hvorfor må du la UD bestemme for deg? Kan du ikke følge med selv? Akkurat nå er det en dårlig ide å reise. Flyplasser og knutepunkt er stor smitterisiko. Jeg ville ikke vært et kvarter på Gardermoen engang. Hvem vet hva som feilte han som satt ved kafebordet før deg. Anonymkode: 2c45e...77f 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 Populært innlegg #5 Del Skrevet 9. mars 2020 Man reiser ikke på ferie nå, man er solidarisk og er med på å stoppe smitte. Alt annet er egoistisk. Anonymkode: 7b749...0fe 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du la UD bestemme for deg? Kan du ikke følge med selv? Akkurat nå er det en dårlig ide å reise. Flyplasser og knutepunkt er stor smitterisiko. Jeg ville ikke vært et kvarter på Gardermoen engang. Hvem vet hva som feilte han som satt ved kafebordet før deg. Anonymkode: 2c45e...77f Det er kun litt over 100000 mennesker som er smittet verdenen over. Vi er flere milliarder mennesker på jorden. Jeg tror det går bra. Anonymkode: 573b1...c58 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Del Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kun litt over 100000 mennesker som er smittet verdenen over. Vi er flere milliarder mennesker på jorden. Jeg tror det går bra. Anonymkode: 573b1...c58 Enda. Vi får se hvordan tallene er om en måneds tid. Anonymkode: 2c45e...77f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er kun litt over 100000 mennesker som er smittet verdenen over. Vi er flere milliarder mennesker på jorden. Jeg tror det går bra. Anonymkode: 573b1...c58 Ja, det går for eksempel kjempebra i Italia. Men for all del, din tur til Paris er selvfølgelig viktigere enn å bidra til å ikke spre smitten mer enn nødvendig. Anonymkode: e02b3...286 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Del Skrevet 9. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kun litt over 100000 mennesker som er smittet verdenen over. Vi er flere milliarder mennesker på jorden. Jeg tror det går bra. Anonymkode: 573b1...c58 En annen side av det er at plutselig bestemmer franske myndigheter seg for å sette Paris i karantene. Da får du ferie på hotellrommet. Ikke sikkert du kommer hjem når du hadde tenkt engang. Og kanskje du får ny karantene når du etterhvert lander i Norge. Det er jo ingen som vet. Man må nesten bare vente og se, men reising burde ikke stå øverst på bucketlista nå om dagen. Anonymkode: 2c45e...77f 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 9. mars 2020 #10 Del Skrevet 9. mars 2020 Skal reise, ja. Må bruke de feriene man har til å besøke familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metempsychosis Skrevet 9. mars 2020 #11 Del Skrevet 9. mars 2020 Skulle egentlig en tur til Cinque Terre/Portofino, blir nok ikke noe av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Del Skrevet 9. mars 2020 Har bestilt en kjempedyr tur til Østerrike i påsken har begynt å innse at jeg ikke kan dra.. vet ikke om forsikringen dekker noe heller. Anonymkode: 40177...d27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Del Skrevet 9. mars 2020 Man følger FHIs anbefalinger. Vanskeligere er det ikke. Foreløpig er det ikke reiseforbud til Frankrike. Anonymkode: 8b540...05e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Del Skrevet 9. mars 2020 Vi kommer til å reise til utlandet ja. Har familie som må besøkes, enkelte er det ikke sikkert at vi får se igjen (pga alder og sykdom). Så lenge reisemålet vårt ikke frarådes så drar vi. Anonymkode: 7ad03...a2a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi kommer til å reise til utlandet ja. Har familie som må besøkes, enkelte er det ikke sikkert at vi får se igjen (pga alder og sykdom). Så lenge reisemålet vårt ikke frarådes så drar vi. Anonymkode: 7ad03...a2a Reise for å besøke eldre og syke mennesker? Seriøst? Anonymkode: e02b3...286 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Reise for å besøke eldre og syke mennesker? Seriøst? Anonymkode: e02b3...286 Ja! Seriøst! Familiemedlemmer som vil at vi skal komme, så da drar vi. Anonymkode: 7ad03...a2a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg tenker at det er størst sjanse for smitte på selve flyet, der man må sitte klistret inntil andre. Anonymkode: 63693...b71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Del Skrevet 9. mars 2020 Dere kan reise når ting har roet seg igjen... Anonymkode: e35c3...da3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Del Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Seriøst! Familiemedlemmer som vil at vi skal komme, så da drar vi. Anonymkode: 7ad03...a2a Høres kjempelurt ut. Reis fra et land med spredning, opphold deg på flyplass og på et fly, for å besøke folk som potensielt er ekstra sårbare for viruset. Anonymkode: e02b3...286 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #20 Del Skrevet 9. mars 2020 Ser ingen grunn til å ikke reise mellom land som har ca like mye smitte. Ville unngått land som har mye mer som Kina eller Italia akkurat nå. Ville også unngått land der man risikerer å bli satt i karantene ved ankomst eller hjemkomst. Ville fulgt med daglig før avreise på hvilke råd som gis fra myndighetene. Anonymkode: 19c08...95f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg