AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Det slår tilbake på oss. Vi har vært best i alt, likt å tro isf. Jeg har nesten følt meg som en landsforræder fordi jeg har reist til mindre populær land og likt meg best der. Jeg ble ikke så fan av Spania og det der som blir nordmenns favoritt. Og så er det jo flere tråder her om norske kvinner og menn som finner seg utenlandske kjærester (fra mindre velstående land). Hvor de bedrevitende nordmenn skriver «han/hun vil bare til Norge. Styr unna!».! Men jeg vil ikke forelske meg i utlandet, og så skal en evt kjæreste tro dette om meg. Anonymkode: a5216...ac1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Best i alt? Som hva? Synes ikke er best i noe her jeg. Anonymkode: bca38...b6d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Jeg vil ha det du har røyka 😂 Anonymkode: 18fa7...136 24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Best i alt? Som hva? Synes ikke er best i noe her jeg. Anonymkode: bca38...b6d Slutt å spill dum. Vi har så bra helsesystem, krav på støtte, trygghet, høyt utdannet, likestilte. Anonymkode: a5216...ac1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ha det du har røyka 😂 Anonymkode: 18fa7...136 Hcorfor tror du jeg har røyka? Jeg røyker ikke Anonymkode: a5216...ac1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slutt å spill dum. Vi har så bra helsesystem, krav på støtte, trygghet, høyt utdannet, likestilte. Anonymkode: a5216...ac1 Nei, det er ikke min erfaring at vi har. Anonymkode: bca38...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Poenget er likevel at jeg nesten ble sosialt «Straffet» fordi jeg ville stå for meningene og mente ikke det samme som flokken. Men så snur det kanskje og jeg blir kanskje ikke trodd i utlandet i og med at jeg er norsk. Jeg ser ikke frem til å være en kvinne folk tror finner seg kjæreste fordi hun vil til landet. Det slår jo tilbake på oss.. Anonymkode: a5216...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hcorfor tror du jeg har røyka? Jeg røyker ikke Anonymkode: a5216...ac1 Noe har du inhalert iallefall og jeg vil gjerne vite hva 🤣 Anonymkode: 4b7fb...6bf 4
Adrenalina61 Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt å spill dum. Vi har så bra helsesystem, krav på støtte, trygghet, høyt utdannet, likestilte. Anonymkode: a5216...ac1 Nei. Helsevesenet, eller helsesystem som du kaller det, er overhodet ikke bra. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 16 minutter siden, Adrenalina61 skrev: Nei. Helsevesenet, eller helsesystem som du kaller det, er overhodet ikke bra. Vi har nå et relativt bra helsevesen og andre relativt bra ordninger som skole, utdanning, barnehager, sosialt sikkerhetsnett. Det er selvfølgelig ting som kan bli bedre, men jevnt over er det bedre enn i ganske mange andre land verden rundt. Men TS spør om hva som skjer når Norge blir fattigere. Jeg tror dessverre det ikke er et spørsmål om "om", men "når". Det pågår en nedbygging av velferdsstaten. Anonymkode: 4fffa...3a3 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #12 Skrevet 10. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er likevel at jeg nesten ble sosialt «Straffet» fordi jeg ville stå for meningene og mente ikke det samme som flokken. Men så snur det kanskje og jeg blir kanskje ikke trodd i utlandet i og med at jeg er norsk. Jeg ser ikke frem til å være en kvinne folk tror finner seg kjæreste fordi hun vil til landet. Det slår jo tilbake på oss.. Anonymkode: a5216...ac1 Tyrkia igjen? Anonymkode: 7878c...b25
Illuminatum Skrevet 10. mars 2020 #13 Skrevet 10. mars 2020 33 minutter siden, Adrenalina61 skrev: Nei. Helsevesenet, eller helsesystem som du kaller det, er overhodet ikke bra. Når ett av verdens beste helsevesen ikke er bra nok, så vet jeg ikke hva som er bra. Se gjerne litt statistikker på https://ourworldindata.org/grapher/healthcare-access-and-quality-index?tab=chart&time=1990..2015&country=NOR+SWE+USA+GBR+CHE+Western Europe 4
slask Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 (endret) 2 hours ago, Adrenalina61 said: Nei. Helsevesenet, eller helsesystem som du kaller det, er overhodet ikke bra. Folk skjønner først hvor dårlig systemet er når de kommer i en situasjon hvor de har bruk for noe sånt. Da begynner krangling, egenbetaling og vanskeligheter. Folk skjønner ikke at alle "tjenestene" våre er der for å skape profitt for visse bakover i systemet. Hvordan kan sykehus tjene penger tenker mange, men alt handler om profitt. Sykehus får tilskudd, etter satser og tabeller. Det gjelder for en direktør å få satt så mange kryss som mulig, men bruke så lite tid på hver pasient som mulig. Sykehus kjøper eksterne tjenester i fleng og da gjelder det å kanalisere pengene til selskaper man har forbindelse med, eller i alle fall får "payback fra" på en eller annen måte. Mange tror sikkert at sykehus drives av et budsjett og thats it, men nei. Det er provisjonsdrevet ved at inntektene skal komme fra detaljert logging av de enkelte tjenester. Men satsene kan misbrukes ved at man korter ned liggetid og hiver pasientene ut. Sånn er hele staten. Alt er blitt systematisk korrupsjon. Spiller man med systemet (som sjef/direktør) kan man bli rik. At kundene (pasientene) er i fokus gjelder bare så lenge de skaper inntekter. Ingen menneskelig omtanke i profitt. Noen husker sikkert nylige nyhetssaker, f.eks. øyelegen som utnyttet kvotesystemet - opererte 10 pasienter pr dag. Det er den saken hvor 4 stk(?) fikk bakterier på øynene. Alt handler om å få krysset av på skjemaet og få utbetalt de statlige satsene så raskt som mulig, med så lite jobb som mulig. Fort fort fort.... I samme sak var det et ektepar som hadde reist langt og bodde på hotell til dagen operasjonen skulle skje. Da de møtte opp hos øyelegen måtte han avvise dem, fordi han hadde brukt opp kvoten (what????). Men han kunne tilby dem operasjonen for ca 20.000,- likevel..... Han ble vel arrestert etter hva jeg husker. Sak fra i fjor 2019. https://www.ht.no/nyheter/2019/04/02/Øyelege-Jens-Kratholm-anmeldt-18781327.ece En annen sak fra nyhetene sent 2019, en barnelege som tjente 14 millioner ved å presse gjennom så mange pasienter som overhodet mulig (skjemaklikking?), og får å få "spesialtakst". "Det kommer fram av vedtaket at Skjærvik i snitt bruker mellom 15 og 40 sekunder på pasientene som får allergivaksine. Resten av pasientkontakten overlater han til andre ansatte. Helfo mener at dette går så fort at det ikke gir grunnlag for å kreve spesialisttakst." https://www.nrk.no/dokumentar/15-sekunder-per-pasient---legen-kreves-for-fem-millioner-1.14755665 Hvor mange leger er bitt av denne takst/sats-basillen for å suge penger ut av systemet. Så mye det går an? Alt av sykehus og helsetjenester i Norge drives naturligvis i den retningen. Det fremstilles hele tiden som det handler om innsparinger for å få ned pengebruken. Sannheten er at det handler om å sno ut penger til alle parasittene som systemet skaper. Resultatet er at pasienter kastes ut så fort det er mulig å stable dem på beina eller stable dem i en rullestol og transportere dem til trappa hjemme. Pengene som er spart går ikke til pasienter, men til parasittene som styrer systemet (nå gjentar jeg meg selv). Vi så det samme i Drammen-saken også, hvor "avkryssing" avgjorde hva slags betaling sykehuset (laboratoriet) fikk for visse kreftprøver. Når det var to leger som studerte samme prøve ble det høyere statlig tilskudd. Etter hvert utviklet det seg til at man alltid krysset av for 2 leger systematisk, selv om det var bare en som studerte prøvene. Saken var i media bl.a. i mai 2018....fant den: Kreft, penger og juks Drammen Sykehus jukset med kreftprøvene i 14 år. Offisielt var det én mann som fikk skylden. Men i stedet for å få sparken, ble han i hemmelighet belønnet med en millionsluttpakke. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/kreft_-penger-og-juks-1.14029609 Endret 10. mars 2020 av slask 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #15 Skrevet 10. mars 2020 Det eneste Norge er best på er å være middels. Anonymkode: 9e2f3...5ac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, slask skrev: Folk skjønner først hvor dårlig systemet er når de kommer i en situasjon hvor de har bruk for noe sånt. Da begynner krangling, egenbetaling og vanskeligheter. Folk skjønner ikke at alle "tjenestene" våre er der for å skape profitt for visse bakover i systemet. Hvordan kan sykehus tjene penger tenker mange, men alt handler om profitt. Sykehus får tilskudd, etter satser og tabeller. Det gjelder for en direktør å få satt så mange kryss som mulig, men bruke så lite tid på hver pasient som mulig. Sykehus kjøper eksterne tjenester i fleng og da gjelder det å kanalisere pengene til selskaper man har forbindelse med, eller i alle fall får "payback fra" på en eller annen måte. Sånn er hele staten. Alt er blitt systematisk korrupsjon. Spiller man med systemet (som sjef/direktør) kan man bli rik. At kundene (pasientene) er i fokus gjelder bare så lenge de skaper inntekter. Ingen menneskelig omtanke i profitt. Noen husker sikkert nylige nyhetssaker, f.eks. øyelegen som utnyttet kvotesystemet - opererte 10 pasienter pr dag. Det er den saken hvor 4 stk(?) fikk bakterier på øynene. Alt handler om å få krysset av på skjemaet og få utbetalt de statlige satsene så raskt som mulig, med så lite jobb som mulig. Fort fort fort.... I samme sak var det et ektepar som hadde reist langt og bodde på hotell til dagen operasjonen skulle skje. Da de møtte opp hos øyelegen måtte han avvise dem, fordi han hadde brukt opp kvoten (what????). Men han kunne tilby dem operasjonen for ca 20.000,- likevel..... Han ble vel arrestert etter hva jeg husker. Sak fra i fjor 2019. https://www.ht.no/nyheter/2019/04/02/Øyelege-Jens-Kratholm-anmeldt-18781327.ece En annen sak fra nyhetene sent 2019, en barnelege som tjente 14 millioner ved å presse gjennom så mange pasienter som overhodet mulig (skjemaklikking?), og får å få "spesialtakst". "Det kommer fram av vedtaket at Skjærvik i snitt bruker mellom 15 og 40 sekunder på pasientene som får allergivaksine. Resten av pasientkontakten overlater han til andre ansatte. Helfo mener at dette går så fort at det ikke gir grunnlag for å kreve spesialisttakst." https://www.nrk.no/dokumentar/15-sekunder-per-pasient---legen-kreves-for-fem-millioner-1.14755665 Hvor mange leger er bitt av denne takst/sats-basillen for å suge penger ut av systemet. Så mye det går an? Alt av sykehus og helsetjenester i Norge drives naturligvis i den retningen. Det fremstilles hele tiden som det handler om innsparinger for å få ned pengebruken. Sannheten er at det handler om å sno ut penger til alle parasittene som systemet skaper. Resultatet er at pasienter kastes ut så fort det er mulig å stable dem på beina eller stable dem i en rullestol og transportere dem til trappa hjemme. Pengene som er spart går ikke til pasienter, men til parasittene som styrer systemet (nå gjentar jeg meg selv). Det er ikke perfekt, men best i verden (i alle fall så godt som), så hvis man tenker på alternativene er det bra. Anonymkode: 74589...b49 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #17 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det eneste Norge er best på er å være middels. Anonymkode: 9e2f3...5ac Ja, det er det som testes på alle de kåringene som gjøres i verden og Norge ligger helt i tet. Anonymkode: 74589...b49 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #18 Skrevet 10. mars 2020 8 minutter siden, slask skrev: Folk skjønner først hvor dårlig systemet er når de kommer i en situasjon hvor de har bruk for noe sånt. Da begynner krangling, egenbetaling og vanskeligheter. Folk skjønner ikke at alle "tjenestene" våre er der for å skape profitt for visse bakover i systemet. Hvordan kan sykehus tjene penger tenker mange, men alt handler om profitt. Sykehus får tilskudd, etter satser og tabeller. Det gjelder for en direktør å få satt så mange kryss som mulig, men bruke så lite tid på hver pasient som mulig. Sykehus kjøper eksterne tjenester i fleng og da gjelder det å kanalisere pengene til selskaper man har forbindelse med, eller i alle fall får "payback fra" på en eller annen måte. Sånn er hele staten. Alt er blitt systematisk korrupsjon. Spiller man med systemet (som sjef/direktør) kan man bli rik. At kundene (pasientene) er i fokus gjelder bare så lenge de skaper inntekter. Ingen menneskelig omtanke i profitt. Noen husker sikkert nylige nyhetssaker, f.eks. øyelegen som utnyttet kvotesystemet - opererte 10 pasienter pr dag. Det er den saken hvor 4 stk(?) fikk bakterier på øynene. Alt handler om å få krysset av på skjemaet og få utbetalt de statlige satsene så raskt som mulig, med så lite jobb som mulig. Fort fort fort.... I samme sak var det et ektepar som hadde reist langt og bodde på hotell til dagen operasjonen skulle skje. Da de møtte opp hos øyelegen måtte han avvise dem, fordi han hadde brukt opp kvoten (what????). Men han kunne tilby dem operasjonen for ca 20.000,- likevel..... Han ble vel arrestert etter hva jeg husker. Sak fra i fjor 2019. https://www.ht.no/nyheter/2019/04/02/Øyelege-Jens-Kratholm-anmeldt-18781327.ece En annen sak fra nyhetene sent 2019, en barnelege som tjente 14 millioner ved å presse gjennom så mange pasienter som overhodet mulig (skjemaklikking?), og får å få "spesialtakst". "Det kommer fram av vedtaket at Skjærvik i snitt bruker mellom 15 og 40 sekunder på pasientene som får allergivaksine. Resten av pasientkontakten overlater han til andre ansatte. Helfo mener at dette går så fort at det ikke gir grunnlag for å kreve spesialisttakst." https://www.nrk.no/dokumentar/15-sekunder-per-pasient---legen-kreves-for-fem-millioner-1.14755665 Hvor mange leger er bitt av denne takst/sats-basillen for å suge penger ut av systemet. Så mye det går an? Alt av sykehus og helsetjenester i Norge drives naturligvis i den retningen. Det fremstilles hele tiden som det handler om innsparinger for å få ned pengebruken. Sannheten er at det handler om å sno ut penger til alle parasittene som systemet skaper. Resultatet er at pasienter kastes ut så fort det er mulig å stable dem på beina eller stable dem i en rullestol og transportere dem til trappa hjemme. Pengene som er spart går ikke til pasienter, men til parasittene som styrer systemet (nå gjentar jeg meg selv). Folk i Norge er eksperter på å klage. Foreslår at du setter deg litt inn i hvordan blant annet helsevesenet er veldig mange andre steder, så ser du at Norge jevnt over er best i klassen. Anonymkode: 7aa86...9fe 5
Muskath Skrevet 10. mars 2020 #19 Skrevet 10. mars 2020 Det er jo typisk at folk klager og syter over alt i Norge, inkludert helsevesenet. Det viser nettopp at det Ts mener er riktig. Bortskjemte er vi, alle sammen. Og hvis Norge virkelig blir fattigere, så det går ut over alle de offentlige tjenestene, da vil nok pipa få en annen lyd.
Gjest Familytree Skrevet 10. mars 2020 #20 Skrevet 10. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt å spill dum. Vi har så bra helsesystem, krav på støtte, trygghet, høyt utdannet, likestilte. Anonymkode: a5216...ac1 Beste helsesystem: 1.Tyskland. 2.Hong Kong. 3.Nederland. 4.Sveits. 5.Singapore. 6.Luxembourg. 7.Japan. 8.Sverige. Mest likestilte: 1.Island 2.Norge 3.Finland 4.Sverige Høyt utdannet: 1.Canada 2.Japan 3.Israel 4.Korea 5.Storbritannia 6.USA 7.Finland 8.Norge Beste land basert på inntekt: 1.Luxembourg 2.Sveits 3.Island 4 USA 5.Nederland 6.Danmark 7.Norge 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå