anonym196. Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Hei! I sommer i fjor fikk jeg påvist noe forhøyet blodsukker. Det var ikke mye (langtidsblodsukkeret var på 6). Legen sa det ville hjelpe meg mye å gå ned i vekt. Jeg har gått ned ca 10 kg, men har virkelig ikke tatt diabetesen på alvor. Jeg har spist sukker og godteri som før. Jeg har vært unormalt tørst i det siste, så jeg tok en måling med blodsukkerapparatet jeg fikk når jeg fikk vite jeg hadde diabetes. Fikk litt sjokk når resultatet viste HI. Er det noen som vet hvor høyt et blodsukkerapparat kan vise? Har typen ACCU-CHECK Guide. Lurer på hvor høyt det egentlig er når det bare står HI. Googlet bruksanvisningen, men finner ikke svar på det. Vet noen om det er farlig? Skjønner selvfølgelig at jeg må skjerpe meg med sukker med en gang. Ble litt satt ut av at det "plutselig" var så høyt..
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Hei. Har du tatt flere målinger, og alle viser Hi? Da synes jeg du skal prøve å komme gjennom til legevakta pr tlf og høre hva du bør gjøre. Kjenner du noen andre med apparat? Som du kunne kontrolltestet med. Anonymkode: 6e7d4...44b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Ring lege, det kan være alvorlig, selv om du ikke nødvendigvis føler deg dårlig nå. Anonymkode: 7eee5...bef
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Det måler opp til ca 33 etter hva jeg kan huske. Ring legevakt! Anonymkode: 453bc...4d5
temolitus Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Over 33.3, ring legevakt asap hvis du ikke har gjort det, evt. 113 hvis du er tungpustet, kaster opp, har magesmerter eller det lukter aceton av ånden din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå