AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Blir ikke de redd at en eller annen psykopat det ute tar tak i bildene? Feks kjente personer som folk vet hvor de bor, pluss deling av bilder av barna og de har ørten tusen følgere, er ikke det skummelt? Jeg prøver bare å forstå. Jeg har 120 følgere på Instagram der jeg kjenner alle, men tør likevel ikke å dele bilder av barna mine, blir litt svett når bestemor til barna mine deler bilder av dem på hennes Instagram eller Facebook. Er det bare meg eller er dette skummelt? Anonymkode: 71980...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Det er ikke bare deg, men det ER paranoia. Hva er så farlig med at en eller annen tilfeldig person ser et bilde av barna dine? Anonymkode: 8827c...ca7 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare deg, men det ER paranoia. Hva er så farlig med at en eller annen tilfeldig person ser et bilde av barna dine? Anonymkode: 8827c...ca7 Jeg vet ikke, bestemor til ungene mine har åpen profil og mange uvenner, får lyst til å si ikke legg ut noe men vil ikke ta bort gleden liksom.. Hun har totalt lagt ut to bilder og jeg får helt noia. Den tilfeldige personen kan være en ustabil psykopat. Anonymkode: 71980...cd1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er helt enig i at man ikke trenger å dele for mange bilder av barna av hensyn til deres privatliv, men synes nok du er litt paranoid (og kanskje en smule selvsentrert). Det finnes milliarder av barnebilder på nett, det er ingen logisk grunn til at noen vil fatte særlig interesse for akkurat ditt barn. Og hvordan skal de misbruke bildene, tenker du? Dele dem på hemmelige pedo-kanaler på nettet? Om en ekkel pedo runker til et instagram-bilde av min baby så er det selvsagt utrolig kvalmt, men det er noe jeg eller barnet aldri vil få vite om og som heller ikke vil påvirke livet vårt. Gærne folk kan like gjerne bli kåt på en baby de ser på trikken, sånn er verden. Anonymkode: 18adc...1a1 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke, bestemor til ungene mine har åpen profil og mange uvenner, får lyst til å si ikke legg ut noe men vil ikke ta bort gleden liksom.. Hun har totalt lagt ut to bilder og jeg får helt noia. Den tilfeldige personen kan være en ustabil psykopat. Anonymkode: 71980...cd1 Hvor mange ustabile psykopater som kidnapper, voldtar eller dreper tilfeldige barn har du hørt om i Norge? Jeg kan knapt huske en eneste person de siste årene. Sånt er helt vanvittig sjelden, statistisk sett utsetter du barnet ditt for langt større fare ved å kjøre bil eller bare krysse gata med vognen. De fleste pedoer ligger ekstremt lavt i terrenget. Hvis de misbruker noen fysisk, er det som regel noen i deres nærmeste krets, eller et sårbart barn de utvikler en spesiell rolle overfor, f.eks. som idrettstrener, ansatt i en offentlig tjeneste osv. De velger ofre med omhu etter hvem de får et tillitsforhold til og som sannsynligvis ikke vil avsløre dem, ikke noen de bare har sett på instagram. Anonymkode: 18adc...1a1 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig i at man ikke trenger å dele for mange bilder av barna av hensyn til deres privatliv, men synes nok du er litt paranoid (og kanskje en smule selvsentrert). Det finnes milliarder av barnebilder på nett, det er ingen logisk grunn til at noen vil fatte særlig interesse for akkurat ditt barn. Og hvordan skal de misbruke bildene, tenker du? Dele dem på hemmelige pedo-kanaler på nettet? Om en ekkel pedo runker til et instagram-bilde av min baby så er det selvsagt utrolig kvalmt, men det er noe jeg eller barnet aldri vil få vite om og som heller ikke vil påvirke livet vårt. Gærne folk kan like gjerne bli kåt på en baby de ser på trikken, sånn er verden. Anonymkode: 18adc...1a1 Det handler ikke kun om kåte pedofile, men om noen har noe i mot svigermor, for eksempel, og treffer på ungen min tilfeldvigis, hvis denne personen er gærn nok så vil de kanskje skade ungen for å såre deres bestemor. Dette har jeg sett på film, så teoretisk sett fult mulig😅 Anonymkode: 71980...cd1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke kun om kåte pedofile, men om noen har noe i mot svigermor, for eksempel, og treffer på ungen min tilfeldvigis, hvis denne personen er gærn nok så vil de kanskje skade ungen for å såre deres bestemor. Dette har jeg sett på film, så teoretisk sett fult mulig😅 Anonymkode: 71980...cd1 Du har kanskje sett litt for mye på film. Anonymkode: 96173...ea5 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Tja de fleste har vel fått med seg dette med «sharenting». Jeg syns ikke det er greit å dele bilder som eksponerer barn i sårbare situasjoner. En jeg kjenner la nylig ut en filmsnutt av datteren som lå å sov, det tenker jeg krenker barnets privatliv. Man må tenke på hva barna vil synes om bildedelingen når de blir gamle nok til å forstå. Å dele massevis av bilder av barna krenker deres rett til privatliv. Anonymkode: 1e49a...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er egentlig helt enig med ts. Jeg syns i utgangspunktet ikke at man trenger å dele bilder av barna sine på "åpne arenaer". Å det fins mange syke mennesker der ute, både pedofile og psykopater, men da tenker jeg, at man lar ihvertfall være å legge ut nakenbilder av ungene sine på nett, det har de ikke godt av uansett. En annen ting, bestemor gjør faktisk noe ulovlig! Siden hu ikke har foreldrerett til barna dine, så har ikke hu lov å legge ut bilde av barna dine uten ditt samtykke. Skjønner gleden hennes, men syns at sånne ting skal spørres om først. Jeg har laget en privatinstagram hvor jeg selv velger hvem som skal følge meg og se bildene mine, da hindrer jeg ihvertfall nogelunende spredning av bilder, men risken for at folk kan ta screenshot av bildene mine å dele videre er der uansett. Derfor legger jeg ikke ut nakenbilder av barna mine på nett.. Anonymkode: 0ac3d...633
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig helt enig med ts. Jeg syns i utgangspunktet ikke at man trenger å dele bilder av barna sine på "åpne arenaer". Å det fins mange syke mennesker der ute, både pedofile og psykopater, men da tenker jeg, at man lar ihvertfall være å legge ut nakenbilder av ungene sine på nett, det har de ikke godt av uansett. En annen ting, bestemor gjør faktisk noe ulovlig! Siden hu ikke har foreldrerett til barna dine, så har ikke hu lov å legge ut bilde av barna dine uten ditt samtykke. Skjønner gleden hennes, men syns at sånne ting skal spørres om først. Jeg har laget en privatinstagram hvor jeg selv velger hvem som skal følge meg og se bildene mine, da hindrer jeg ihvertfall nogelunende spredning av bilder, men risken for at folk kan ta screenshot av bildene mine å dele videre er der uansett. Derfor legger jeg ikke ut nakenbilder av barna mine på nett.. Anonymkode: 0ac3d...633 Ja jeg vet, men synes jeg overdriver om jeg sier i fra, i hennes øyne, og da skaper jeg sur stemning. Vet ikke hvordan jeg skal si i fra... Anonymkode: 71980...cd1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Ei dame jeg kjenner var i Syden med barna sine, og la ut på Facebook strandbilder der jenta på 2 år sitter kliss naken på huk og blotter hele underlivet. Hun har åpen profil og 700 "venner" som hun sikkert ikke kjenner engang. Anonymkode: 37682...f49
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei dame jeg kjenner var i Syden med barna sine, og la ut på Facebook strandbilder der jenta på 2 år sitter kliss naken på huk og blotter hele underlivet. Hun har åpen profil og 700 "venner" som hun sikkert ikke kjenner engang. Anonymkode: 37682...f49 Fy faen dette er ikke greit! Anonymkode: 71980...cd1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei dame jeg kjenner var i Syden med barna sine, og la ut på Facebook strandbilder der jenta på 2 år sitter kliss naken på huk og blotter hele underlivet. Hun har åpen profil og 700 "venner" som hun sikkert ikke kjenner engang. Anonymkode: 37682...f49 Noen må si fra til henne at dette ikke er greit. Er hun ikke opplyst? Er helt enig med TS. La barn få lage sin egen digitale identitet når de er gamle nok til å forstå konsekvenser. Anonymkode: 13904...e57 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har kanskje sett litt for mye på film. Anonymkode: 96173...ea5 Film er hendelser basert på ekte historier, mange av dem i hvert fall. Anonymkode: 71980...cd1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen må si fra til henne at dette ikke er greit. Er hun ikke opplyst? Er helt enig med TS. La barn få lage sin egen digitale identitet når de er gamle nok til å forstå konsekvenser. Anonymkode: 13904...e57 Det absurde i det her er at hun ligger i konflikt med sin eks altså barnefaren, og krevde at han skulle gå til barnepsykolog for at han skulle få ha samvær. Det eneste gale han hadde gjort var at han gikk fra henne fordi han hadde ikke noe mer følelser igjen.. snakk om selvinnsikt☺️ Anonymkode: 37682...f49
Hr. Aktiv Skrevet 9. mars 2020 #16 Skrevet 9. mars 2020 Nå synes jeg de er værre de som stopper opp og tar bilder av barna etter veien. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Skrevet 9. mars 2020 Er ganske restriktiv med å dele så mye bilder av sønnen min. Var ukritisk da han var baby, men har lært. Så nå legger jeg sjeldent ut noe. Helst kun på familiens private Facebook side hvor kun medlemmer av gruppen kan se. Har bilder av han på veggene mine hjemme, vi trenger ikke å publisere alt på veggen vår på Facebook 😆 Anonymkode: 6f067...091
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Skrevet 9. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det absurde i det her er at hun ligger i konflikt med sin eks altså barnefaren, og krevde at han skulle gå til barnepsykolog for at han skulle få ha samvær. Det eneste gale han hadde gjort var at han gikk fra henne fordi han hadde ikke noe mer følelser igjen.. snakk om selvinnsikt☺️ Anonymkode: 37682...f49 Synes du skal være forsiktig fordi dette kan være gjenkjennende. Du nevner mange detaljer. Anonymkode: 71980...cd1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Skrevet 9. mars 2020 Har en lukket instaprofil med kun familie, venner og nære kollegaer. Her legger jeg ut noen lite oppsiktsvekkende bilder av livet mitt, inkludert barnet mitt. Dette synes jeg er greit. Derimot har jeg en tidligere kollega som i flere uker har lagt ut daglige oppdateringer om tenåringssønnens alvorlige sykeleie. Bilder både på story og på facebookprofilen (1000+ venner) av gutten som ligger halvbevisst i sykesengen. Helt utrolig ugreit... Anonymkode: 1c6c1...26a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #20 Skrevet 9. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke kun om kåte pedofile, men om noen har noe i mot svigermor, for eksempel, og treffer på ungen min tilfeldvigis, hvis denne personen er gærn nok så vil de kanskje skade ungen for å såre deres bestemor. Dette har jeg sett på film, så teoretisk sett fult mulig😅 Anonymkode: 71980...cd1 Jeg tror det finnes så godt som ingen slike personer som er i omgangskrets til din bestemor og ønsker henne så vondt at de ikke bryr seg om livstid i fengsel selv. Da tror jeg det er enklere å sette fyr på huset hennes eller noe slikt. Jeg tenker ikke så mye på pedofile, men at bilene kan leve på nett for alltid og at jeg ikke skal publisere bilder som ungene til en hvilken som helst alder vil være ukomfortabel med. Anonymkode: 2b008...bf9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå