Gå til innhold

Slitene Barn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Lurer på om det er vanlig at 6-7 åringer er så slitene etter en hel dag på skole og SFO at de ikke orker UT å leke når de kommer hjem? Har fått inntrykk av at det heller er en unnskyldning de har lært av foreldrene så de heller kan sitte inne å se på tv eller holde på med pc´n.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror 6-åringer som nettopp har begynt på skole/SFO kan ha det slik nå de første månedene.

Tenk på alle de nye menneskene de skal forholde seg til og alt det nye som er i livet deres akkurat i den tiden.

Vi løser det med å spille yatzi, monopol o.a. koselige familieaktiviteter, ikke ved å slippe fri bruken av TV og PC. Da nyter alle godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sissan. Min datter var veldig sliten når hun begynte i første klasse. Det hendte til og med at hun sovnet når hun kom hjem. Spill, tegning, sang og eventyr var fine aktiviteter da.

Nå er hun litt eldre, men det hender ennå at hun er sliten enkelte dager. Da tar vi det rolig, og koser oss litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke akkurat noe problem verken jeg eller noen av naboene har eller har hatt med ungene våre. Her vi bor er ungene ute og leker helt til legge tid. Bare ett lite avbrekk med lekser først og middag når den er ferdig. På vinteren er dem inne hos hverandre og leker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...