AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Er 82 kg og 175. Så ikke den mest overvektige, men jeg er overvektig. Gang på gang prøver jeg. Vektklubb på VG, 3 forskjellige online pt tilbud. Det går en liten stund, og så går jeg på en smell. Med smell så mener jeg at jeg hiver innpå med godteri. Det verste er egentlig ikke maten, men godteriet. Jeg er fæl på søte ting. Må jeg bare innse at jeg blir en sånn halvfet/helfet dame resten av livet. Som gruer seg til sommer nok en gang. Er det noen som har seriøse tips og råd? Anonymkode: 5c335...7ff
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Enten så klarer du det, og trives med det. Ellers klarer du det ikke. Klarer du det ikke gjør det i alle fall ikke ting bedre å være miserabel resten av livet. Da får du heller være lykkelig i den kroppen du har. Anonymkode: db626...13d 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Om du trener og spiser sunt til vanlig, så tåler du å hive innpå iblant. Lag nye vaner. F eks at du jogger ekstra lenge etter en spise orgie. Passer på å drikke nok, men ikke mye brus ol som vider ut magesekken. Prøv periodisk faste? Spisevindu. Ta bilde av deg selv i bikini/undertøy, og heng det på kjøkkendøra, og ha det som bakgrunn på mobilen. Tenk at godiset varer i minutter, mens fettet i mnd. Anonymkode: 15251...ded 5
matrobot Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 (endret) Gir man opp, kommer man aldri til målet. Det er normalt å sprekke under vektnedgang (dvs spise for mye). Men da gjelder det bare å nullstille seg og fortsette som før (altså, fortsette med vektnedgangen). Bare fortsett selv om man har sprukket her og der. Vektnedgangen er som en maraton. Det tar tid, men du kommer deg til målet til slutt (hvis du fortsetter, så klart). Forresten, jeg har tidligere brukt Vektklubb, men bruker nå MyFitnessPal. Gratis og fungerer like bra. Endret 9. mars 2020 av matrobot
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 aahhhrrrgggghhhhhh 175 og 82 kilo er ikke FEIT!!!!!! Du føler deg uvel ja fordi du ikke passer inn i idealet som er nå. Men å kalle deg feit er faktisk ganske frekt overfor dem som er store. Om du skal ned i vekt må du ta tak, enkelt og greit. Livstilsforandring, ikke bare å gå på kurer det funker ikke. Varig endring som også gir rom for sprekker innimellom. Og om du klarer å bli sukkerfri, så forsvinner suget etterhvert. Gi det en måned +. Anonymkode: 857c1...345 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Kanskje du mangler krom. Da blir man fysen på godteri! Anonymkode: d1781...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Søtsuget vil gi seg om du holder deg unna sukker over en periode. Går man på en smell og gir inn for fristelsen så kan søtsuget komme tilbake. Sukker er uansett så usunt at jeg har kutta det helt ut, føler meg mye bedre når jeg ikke spiser det. Sett deg et mål om at du ikke skal spise sukker på en uke f.eks, så får du se hvordan du føler deg. Etter en stund så er det ikke vanskelig mer, du må bare komme over kneika. Anonymkode: efa7e...494
addict Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Du må faktisk bare bestemme deg og gjennomføre. Trener du så har du rom for mer snop. Spis hva enn du orker på lørdager og hold deg unna i ukedagene. Jobb med viljen din hver eneste dag. Du kan! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: aahhhrrrgggghhhhhh 175 og 82 kilo er ikke FEIT!!!!!! Du føler deg uvel ja fordi du ikke passer inn i idealet som er nå. Men å kalle deg feit er faktisk ganske frekt overfor dem som er store. Om du skal ned i vekt må du ta tak, enkelt og greit. Livstilsforandring, ikke bare å gå på kurer det funker ikke. Varig endring som også gir rom for sprekker innimellom. Og om du klarer å bli sukkerfri, så forsvinner suget etterhvert. Gi det en måned +. Anonymkode: 857c1...345 1.65, sorry! Skrev feil! Anonymkode: 5c335...7ff
PURE/HONEY Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 Uansett hva du spiser og hvor mye du spiser, og hvor mye du trener, så handler det kun om kalorier inn og kalorier ut. Det som er lurt å gjøre er å finne ut hvor mye kalorier forskjellig mat inneholder per 100 g. Etterhvert som man har samlet nok kunnskap om det, så klarer man å skape seg et bilde over hvor mange kalorier hvert måltid inneholder. Jeg sier ikke at man skal gå rundt å obsesse over hver eneste kalori og veie hver eneste ingrediens i måltidene sine, men å få et realistisk bilde over hvor mye kalorier det er i mat er noe av det lureste man kan gjøre. Det er også helt nødvendig at du ikke inngår dietter, men at du skaper en livsstilsendring. En diett er en kortsiktig forandring i spisevaner, og ofte er spisevanene totalt unødvendig for vekttap, f.eks. keto eller atkins. Hva gjør man når diettperioden er over? Jo, man går tilbake til de gamle spisevanene sine og går opp i vekt igjen. Det man må gjøre er å være bestemt på å forandre matvanene sine for resten av livet sitt. Ikke bry deg om at du gir inn til fristelser, det betyr ikke at man har mislyktes. Noe av det teiteste jeg ser blant folk som prøver å gå ned i vekt, er at de avslutter hele dietten/matvaneendringer så snart som de har gitt inn til en fristelse, fordi da har de liksom kollapset og ødelagt alt. What? Det eneste logiske å gjøre er jo å bare fortsette å pushe på seg den nye livsstilen helt til man ikke lengre må pushe det, fordi det har blitt en vane. Det finnes ingen som ikke har gitt inn til fristelser i en sånn prosess. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Om du ønsker deg ned i vekt, så anbefaler jeg lavkarbo. Krever lite, og man spiser seg helt mett. Samt en del godis man kan spise hver dag. Og så er det en del vin og øl som kan drikkes, kjempegodt Anonymkode: cc0f9...04d 1
Missbehave Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 Det som funket for meg var å tygge tyggis hver gang jeg ble sugen på noe. Etter to uker hadde jeg ikke lenger behovet for å mate "sukkertrollet" i meg. Du kan gi det et forsøk? 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #13 Skrevet 10. mars 2020 Du må tydeligvis jobbe mer med psyken enn med vektnedgangen. Du vil ikke få langvarig suksess med «spise mindre, trene mer» om hodet ikke er med. Når psyken blir bedre går ofte livsstilsendring mye lettere etterpå. Anonymkode: 44739...aa0 1
Brunhilde Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Om du trener og spiser sunt til vanlig, så tåler du å hive innpå iblant. Lag nye vaner. F eks at du jogger ekstra lenge etter en spise orgie. Passer på å drikke nok, men ikke mye brus ol som vider ut magesekken. Prøv periodisk faste? Spisevindu. Ta bilde av deg selv i bikini/undertøy, og heng det på kjøkkendøra, og ha det som bakgrunn på mobilen. Tenk at godiset varer i minutter, mens fettet i mnd. Anonymkode: 15251...ded Altså hva er ol? Og hvilke belegg har du for å si at brus "vider ut magesekken"? Høres merkelig ut i mine ører. 3
Svartfugl Skrevet 10. mars 2020 #15 Skrevet 10. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 82 kg og 175. Så ikke den mest overvektige, men jeg er overvektig. Gang på gang prøver jeg. Vektklubb på VG, 3 forskjellige online pt tilbud. Det går en liten stund, og så går jeg på en smell. Med smell så mener jeg at jeg hiver innpå med godteri. Det verste er egentlig ikke maten, men godteriet. Jeg er fæl på søte ting. Må jeg bare innse at jeg blir en sånn halvfet/helfet dame resten av livet. Som gruer seg til sommer nok en gang. Er det noen som har seriøse tips og råd? Anonymkode: 5c335...7ff Men du vil jo ikke bli varig feit av å gå på en smell med godteri. Om du så gjør det en dag da, så fortsetter du med de gode vannene neste dag. I tillegg kan du også øke aktivitetsnivået noe om du har tatt inn litt for mye ekstra. Jeg tror det er usannsynlig for de fleste å aldri spise godteri, det handler mer om å begrense seg. En god porsjon smågodt en gang i uka skal ikke nødvendigvis gjøre deg feit om du spiser litt mindre de andre dagene og er i mye fysisk aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Skrevet 10. mars 2020 Når blir du godtesyk? Er det mest om kvelden? For min del har det hjulpet å spise veldig lite til frokost og lunsj og heller spise meg mett til middag og kvelds, da slipper jeg å bli så godtesyk om kvelden. Jeg har gått ned åtte kg og har holdt meg der i snart et år. I tillegg tygger jeg tyggis eller tar en clementin eller gulrot hvis jeg blir småsulten på dagtid. Og så kjøper jeg ikke inn godteri, bortsett fra på lørdager. Da kjøper jeg bare inn nok til den dagen. Anonymkode: 3955a...f3a
MortenMinstelønn Skrevet 10. mars 2020 #17 Skrevet 10. mars 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har seriøse tips og råd? Har du prøvd å gå trapper? Evt kutte ut sjokolade. Det siste er bare en tanke, da. Edit. sorry. blir bare oppgitt at såkalte ofre som skal slutte med enkle ting. Vi snakker ikke om heroin. Jada, det er tøft og sånn. LØP! Og gjør det igjen. Så vil du kjenne at kroppen responderer positivt og du ikke ønsker å være den som kjøper drittmat. Endret 10. mars 2020 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #18 Skrevet 10. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 82 kg og 175. Så ikke den mest overvektige, men jeg er overvektig. Gang på gang prøver jeg. Vektklubb på VG, 3 forskjellige online pt tilbud. Det går en liten stund, og så går jeg på en smell. Med smell så mener jeg at jeg hiver innpå med godteri. Det verste er egentlig ikke maten, men godteriet. Jeg er fæl på søte ting. Må jeg bare innse at jeg blir en sånn halvfet/helfet dame resten av livet. Som gruer seg til sommer nok en gang. Er det noen som har seriøse tips og råd? Anonymkode: 5c335...7ff Nei, det finnes ingen seriøse råd utover det du har resonert frem til selv. Jeg ser selv lineær sammenheng mellom aktivitetsnivå, matinntak og vekt. For ellers friske mennesker så er det et energiregnskap som går for mye i pluss dersom man hiver innpå søtsaker og mat generelt. Anonymkode: 94df6...812
Hr. Aktiv Skrevet 10. mars 2020 #19 Skrevet 10. mars 2020 Du må holde et jevnt og ofte matinntak igjennom hele dagen. En jevn blodsukkerkurve bidrar til mindre søtsug. Kroppen vil egentlig ikke gå ned i vekt den. Derfor kommer dette søtsuget når du har lavt blodsukker.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #20 Skrevet 10. mars 2020 Seriøse råd🤔 Tyggis for å stilne behovet for å putte godteri i munnen. Sukkerfritt godteri. Jeg spiser masse sukkerfri sjokolade fordi jeg ikke klarer å la vær. Og starter dagen med kakao uten sukker fordi jeg er avhengig av kakaoen og ikke sukkeret tydeligvis😅 Du kan bake kaker, muffins, boller med sukkererstatning. Spis deg mett før du går i matbutikken. For å holde en diett så bør man ha en dag i uken hvor man skeier ut. Det er for at kroppen ikke skal gå i sparemodus som den kan gjøre hvis den sultes. Har lest det og fikk det som tips av en kamerat som slanket seg. Å slanke seg er et fælt ord. Livsstil og vaner er et bedre ord Anonymkode: b2e36...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå