Gjest alfa-alfa1 Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 korleis er det med navnebytte? kan eg ta hans navn som mitt mellomnavn og mitt opprinnelige på slutten. han kommer ikke til å skifte navn.,.. hva synes dere, er det "unormalt"?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 korleis er det med navnebytte? kan eg ta hans navn som mitt mellomnavn og mitt opprinnelige på slutten. han kommer ikke til å skifte navn.,.. Klart du kan!
Gjest Svimle Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 I dag er det vel ingenting som er "unormalt" når det gjelder navnebytte. Jeg har hørt om mange forskjellige varianter, så det er bare å slippe fantasien løs - så lenge du får navnet innvilget :-) Jeg for min del tar den gammeldagse varianten, tar hans etternavn. Men beholder mitt eget som mellomnavn da det er meget sjeldent. Hilsen Anette
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Som de andre sier her, det er helt valgfritt hva man ønsker å gjøre mht navn nå om dagen. Så hvorfor ikke ta mannens som mellomnavn?
BergensBrud05 Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Bytter navn, ja Blir merkelig, egentlig ... Jaja. Moro. Vi skal i hvert fall bytte navn begge to. Jeg har alltid hatt to etternavn, men nå dropper jeg det ene og tar hans etternavn til slutt. Men har insistert på at han da også tar mitt etternavn som mellomnavn... Litt sært kanskje, men hvis poenget er at vi skal hete det samme så...
Minerva Grey Skrevet 13. juni 2005 #6 Skrevet 13. juni 2005 Vi lager nytt, felles etternavn - mitt etternavn-bindestrek-hans etternavn. Det andre alternativet (dersom han hadde satt seg på bakbeina - hadde vært å ta mitt etternavn som felles mellomnavn og hans etternavn som felles etternavn. Synes det er litt fint med felles navn, for å vise verden at vi er 'ett', liksom.
Gjest bankboksen Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Hele konseptet med å bytte navn er jo ganske "out there" uansett hva og hvorfor osv.. Kan ikke skjønnne at noe skulle være feil eller normalt der..
lysebl[83 Skrevet 13. juni 2005 #8 Skrevet 13. juni 2005 Ja, her er det mange alternativer! Det er vel bare opp til deg selv Selv er jeg litt gammeldags av meg, saa jeg tar kun hans etternavn og dropper mitt eget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå