AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #21 Del Skrevet 10. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Corona er ikke infulensa. Vi har alle ett ansvar om å beskytte de svakeste i samfunnet. Anonymkode: 524c5...8a5 Har jeg sagt man ikke skal beskytte de svakeste, hvor skrev jeg det? Og hvor skrev jeg at det er influensa? Hmm..Les en gang til og prøv å forstå. Det jeg prøver å få frem er at en frisk person trenger ikke barrikadere seg selv hjemme det neste året, bare fordi et nytt virus er på farten. De syke, de gamle, de med dårlig helse burde passe på, men betyr ikke at hele samfunnet i norge skal plutselig slås av. Det trengs ikke. Anonymkode: 879b2...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #22 Del Skrevet 10. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tullprat, det er en mann på 48 år som er alvorlig syk Anonymkode: 3a29d...7b7 Nei, det regnes ikke som alvorlig syk før du er i koma, intubert osv. Han er fremdeles i kategorien "mildt tilfelle" Når folk leser at 80% får et "mildt tilfelle" ser de sikkert for seg litt forkjølelse, men det kan inkludere lungebetennelse og sykehusopphold. Folk som har vært i kategorien "mildt tilfelle" har beskrevet det som det verste de har opplevd, at de kjente de holdt på å bli kvalt og at de vsr i helvete. Anonymkode: e9a1c...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CamillaCollett Skrevet 10. mars 2020 #23 Del Skrevet 10. mars 2020 Her, som i andre sammenhenger, er det veldig viktig å skille mellom frykt og angst. Frykt er den rasjonelle redselen, angst den irrasjonelle. En dose coronafrykt skal man ha i disse dager. Det er viktig at folk følger rådene fra myndighetene og er litt mer påpasselige enn vanlig. Men angst er absolutt ingen tjent med. Det er vondt, plagsomt og gjør en ikke bedre skikket til å takle virkelige katastrofer. Det er med andre ord ikke så dumt å holde seg unna folkerike steder. Men å tenke at man må holde seg inne og ikke gå en tur i skogen, det er ikke bra. En skogstur har alle godt av, og viruset ligger ikke på lur bak trestammene. Det samme gjelder måten man tar til seg informasjon på. Sjekk FHI en gang om dagen for oppdaterte råd, resten kan man droppe. Å lese i timesvis om corona hjelper heller ingen. Så TS, jeg tenker dere bør legge dere på en mellomting. Ikke forvent å få ham med på arrangementer og utenlandsturer. Men at han logger seg av nettavisene og blir med deg på tur er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #24 Del Skrevet 10. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg sagt man ikke skal beskytte de svakeste, hvor skrev jeg det? Og hvor skrev jeg at det er influensa? Hmm..Les en gang til og prøv å forstå. Det jeg prøver å få frem er at en frisk person trenger ikke barrikadere seg selv hjemme det neste året, bare fordi et nytt virus er på farten. De syke, de gamle, de med dårlig helse burde passe på, men betyr ikke at hele samfunnet i norge skal plutselig slås av. Det trengs ikke. Anonymkode: 879b2...ade Og hvem har sagt at friske skal holde seg hjemme i et år? Det er du som bruker stråmannsargumentasjon her. Ingen her mener at man skal holde seg hjemme 24/7, men en bør absolutt unngå store sosiale sammenkomster, altså rett og slett være mindre sosial og være flittig med håndhygiene og det innbærer å unngå å håndhilse. Det er ikke hysterisk å gjøre dette. Så vær så snill og slutt med de latterlige kommentarer om at Norge skal "slåes av", etc. Anonymkode: 4e92f...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #25 Del Skrevet 10. mars 2020 41 minutter siden, CamillaCollett skrev: Her, som i andre sammenhenger, er det veldig viktig å skille mellom frykt og angst. Frykt er den rasjonelle redselen, angst den irrasjonelle. En dose coronafrykt skal man ha i disse dager. Det er viktig at folk følger rådene fra myndighetene og er litt mer påpasselige enn vanlig. Men angst er absolutt ingen tjent med. Det er vondt, plagsomt og gjør en ikke bedre skikket til å takle virkelige katastrofer. Det er med andre ord ikke så dumt å holde seg unna folkerike steder. Men å tenke at man må holde seg inne og ikke gå en tur i skogen, det er ikke bra. En skogstur har alle godt av, og viruset ligger ikke på lur bak trestammene. Det samme gjelder måten man tar til seg informasjon på. Sjekk FHI en gang om dagen for oppdaterte råd, resten kan man droppe. Å lese i timesvis om corona hjelper heller ingen. Så TS, jeg tenker dere bør legge dere på en mellomting. Ikke forvent å få ham med på arrangementer og utenlandsturer. Men at han logger seg av nettavisene og blir med deg på tur er noe helt annet. Og det her er det jeg også mener, bruk sunn fornuft. Jeg bor midt i byen, er ute i byen hver dag, jobber og studerer og lever som normalt, men jeg er unngår å håndhilse, jeg bruker antibac når jeg er ute og ikke har tilgang på vann og såpe, jeg prøver å holde fremmede på avstand og er ikke like sosial og unngår store sosiale sammenkomster (men dette betyr ikke at jeg sitter hjemme 24/7, jeg trener, går og er aktiv hver dag). Jeg syns enkelte er for lite forsiktige, helsevesenet vårt har ikke kapasitet til å ta inn så mange pasienter og vi bør gjøre vårt ytterste for å begrense smitten. Anonymkode: 4e92f...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #26 Del Skrevet 10. mars 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Vår leder sa i dag at hun vil at de som har bestilt turer til utlandet avbestiller disse . Jobber på ett sykehus hvor pasient med Corona er innlagt. Anonymkode: 524c5...8a5 Det skulle jeg gjerne gjort, men da må arbeidsgiver dekke utgiftene. For reiseforsikringen dekker ingenting basert på frykt. Skal på ferie om 5 dager, vil dessverre ikke kaste bort titusener av kroner. Jeg hadde avbestilt hadde jeg fått refundert alt. Anonymkode: 6ef6d...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #27 Del Skrevet 10. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvem har sagt at friske skal holde seg hjemme i et år? Det er du som bruker stråmannsargumentasjon her. Ingen her mener at man skal holde seg hjemme 24/7, men en bør absolutt unngå store sosiale sammenkomster, altså rett og slett være mindre sosial og være flittig med håndhygiene og det innbærer å unngå å håndhilse. Det er ikke hysterisk å gjøre dette. Så vær så snill og slutt med de latterlige kommentarer om at Norge skal "slåes av", etc. Anonymkode: 4e92f...ca5 Flittig håndhygiene og alt det der burde folk ha uansett. Corona eller ei. Anonymkode: 879b2...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg