Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på stell av tomatplanter? Kjøpt ett par stk. som jeg har på balkongen, men glemte å spørre gartneren etter vanning, gjødsling etc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk en plante på ca en halvmeter fra en venninne som hadde alt for mange. jeg vet ikke hva hun hadde gjort fra før, men jeg fikk beskjed om å bare vanne når jorda blir tørr - og det ser du kjapt fordi planten begynner å henge med en gang. de bør også plantes over i større beholdere etterhvert som de vokser til.

Gjest Violetta
Skrevet

De krever veldig mye vann. Tomatplanter vokser fort, og må passes på hele tiden så de ikke tørker ut.

Skrevet

Masse sol og masse vann, så skal små skudd i kroker mellom "stammen" og grenene knipes vekk.

Skrevet

Takk for hjelp! Ingen som har peil på det med gjødsling? Kan det f.eks være skadelig å spise tomatene dersom man har brukt feil gjødsel?

Gjest Madeline
Skrevet

Tomatplantene trenger en del gjødsel. Jeg har som regel hatt tomatplanter hver sommer. Da har jeg de stående lunt på veranda`n i store potter eller bøtter. Du må binde opp plantene etterhvert som de vokser. De trenger masse vann og må ikke tørke ut. Da blir de gule og stygge. Jeg pleier å ta en neve gjødsel i vannkannen (må løses godt opp) og vanne tomatplantene med dette. Jeg har nok gjødslet på denne måten minst et par ganger i uka gjennom sommeren. Det har blitt veldig mye tomater som har smakt kjempegodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...