AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Saken er at jeg har vært sykemeldt i snart tre måneder, først 100% i to uker, deretter jobbet jeg "fullt" et par uker (dette var i jula,så det ble en del dager hjemme pga røde dager), deretter 100% sykemeldt, så 50% og så 100% den siste måneden. Nav har bedt meg fremlegge tiltak jeg mener kan hjelpe meg å komme tilbake raskere, evt hvordan det kan tilrettelegges for meg for at jeg i det minste kan jobbe i redusert stilling. Arbeidsgiver ringte meg i dag og er vel egentlig lite interessert i å tilrettelegge noe som helst. Hun ønsker at jeg enten forblir 100% sykemeldt eller jobber 100%., men aller helst er 100% sykemeldt, men samtidig kommer og jobber så mye som mulig. Jeg tolker det dithen at hun ønsker at jeg lyver til Nav, hvilket er uaktuelt. Hun gjorde et poeng av at det blir fryktelig dyrt for bedriften dersom jeg jobber litt, men ikke orker likevel og så blir mer sykemeldt osv. Dette forstår jeg jo, men jeg vil fortsatt ikke lyve. Jeg har heller ikke lyst til å lyve hos legen og hevde at jeg ikke kan jobbe, jeg ønsker å starte i redusert stilling og komme meg ut igjen. Men det er lite hyggelig når jeg ikke er ønsket på jobb. Det beste for meg er om jeg kunne jobbet så mye jeg orker og dra hjem når kroppen sier stopp, men jeg har jo forståelse for at det er vanskelig å finne en annen til å steppe inn når jeg ikke orker/kan mer. I tillegg, fikk jeg refs for å ikke "holde kontakt" med kollegene mine, fortsatt ordne vaktlister o l. Jeg er jo 100% sykemeldt?! Nei, dette forventet hun at jeg skal ta ansvar for selv i sykemelding. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Hva bør jeg gjøre? Skal til legen i morra. Anonymkode: 7a84e...8c5
Dillan Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Du burde kreve et møte med nav, lege og arbeidsgiver sammen. Sjefen må sette seg inn i regelverket og følge dette. Du blir jo straffet hvis du lyver til nav og de oppdager det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Saken er at jeg har vært sykemeldt i snart tre måneder, først 100% i to uker, deretter jobbet jeg "fullt" et par uker (dette var i jula,så det ble en del dager hjemme pga røde dager), deretter 100% sykemeldt, så 50% og så 100% den siste måneden. Nav har bedt meg fremlegge tiltak jeg mener kan hjelpe meg å komme tilbake raskere, evt hvordan det kan tilrettelegges for meg for at jeg i det minste kan jobbe i redusert stilling. Arbeidsgiver ringte meg i dag og er vel egentlig lite interessert i å tilrettelegge noe som helst. Hun ønsker at jeg enten forblir 100% sykemeldt eller jobber 100%., men aller helst er 100% sykemeldt, men samtidig kommer og jobber så mye som mulig. Jeg tolker det dithen at hun ønsker at jeg lyver til Nav, hvilket er uaktuelt. Hun gjorde et poeng av at det blir fryktelig dyrt for bedriften dersom jeg jobber litt, men ikke orker likevel og så blir mer sykemeldt osv. Dette forstår jeg jo, men jeg vil fortsatt ikke lyve. Jeg har heller ikke lyst til å lyve hos legen og hevde at jeg ikke kan jobbe, jeg ønsker å starte i redusert stilling og komme meg ut igjen. Men det er lite hyggelig når jeg ikke er ønsket på jobb. Det beste for meg er om jeg kunne jobbet så mye jeg orker og dra hjem når kroppen sier stopp, men jeg har jo forståelse for at det er vanskelig å finne en annen til å steppe inn når jeg ikke orker/kan mer. I tillegg, fikk jeg refs for å ikke "holde kontakt" med kollegene mine, fortsatt ordne vaktlister o l. Jeg er jo 100% sykemeldt?! Nei, dette forventet hun at jeg skal ta ansvar for selv i sykemelding. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Hva bør jeg gjøre? Skal til legen i morra. Anonymkode: 7a84e...8c5 arbeidsgiver er pliktig til å trilrettelegge ved sykdom. ghadde tatt med både arbeidsgiver og nav på samme møte Anonymkode: 2ee17...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå