SoWhat? Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 (endret) Har tenkt til å lage noe med dette til i morgen da jeg skal servere lunsj til noen mennesker. Vet at roastbiff og løk pluss potetsalat er vanlig? Men jeg spiser lite av det selv, så tar i mot ideer med stor takk! Kan bruke ca en time på maten. Noen forslag? Endret 9. mars 2020 av SoWhat?
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Tenker du en varmrett? Da kan jeg ikke hjelpe. Bruker det bare som pålegg, jeg. På åpen brødskive eller i baguette. 2
SoWhat? Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2020 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Tenker du en varmrett? Da kan jeg ikke hjelpe. Bruker det bare som pålegg, jeg. På åpen brødskive eller i baguette. Ja, men alt er aktuelt. Tilbehør osv
SpringYard Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Helstekt roastbiff med stekte poteter og grønnsaker er veldig godt. Sjysaus eller sennepsaus til. Kom på nå at du bare har en time, det er litt snaut til helsteking. Kald med potetsalat, løk, salat, sølvløk, aioli og tomat? 3
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Ja, men alt er aktuelt. Tilbehør osv Tja...liker salatblekker i bunn. Tilbehør er rødbeter eller sylteagurk. Rå eller sprøstekt løk...eller begge. Remulade. 1
SoWhat? Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Tja...liker salatblekker i bunn. Tilbehør er rødbeter eller sylteagurk. Rå eller sprøstekt løk...eller begge. Remulade. Remulade ja! Takk Skal lage det til, det er godt
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Remulade ja! Takk Skal lage det til, det er godt Syns det hører til roastbeef når den er pålegg. 1
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 Vil nødig virke vemmelig arrogant....men det heter roast BEEF, ikke biff. Det er ikke biff, og beef er en fellesbetegnelse på storfekjøtt. 1
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 10 minutter siden, SpringYard skrev: Helstekt roastbiff med stekte poteter og grønnsaker er veldig godt. Sjysaus eller sennepsaus til. Kom på nå at du bare har en time, det er litt snaut til helsteking. Kald med potetsalat, løk, salat, sølvløk, aioli og tomat? Høres nydelig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Er den skivet eller hel? Har laget roastbeafsalat en gang og det var godt😊 Men da var den skivet selvfølgelig. Anonymkode: 3d81a...a80
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 5 minutter siden, Jerry Lee said: Vil nødig virke vemmelig arrogant....men det heter roast BEEF, ikke biff. Det er ikke biff, og beef er en fellesbetegnelse på storfekjøtt. Anonymkode: 4c008...4d9 4
Kim91 Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 Lager til lyst brød med remulade, sprøstekt løk, sylteagurk og rostbiff
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 4c008...4d9 Likevel feil.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 I baguett med et salatblad, potetsalat, skivet rødløk, sur agurk og remulade. Samme tilbehør kan brukes på smørbrød/snitter. Skal det være varmrett pleier jeg å ha enten ovnsstekte potetbåter eller fløtegratinerte poteter til, samt bearnaise saus og grønnsaker (f.eks. kokt asparges) ved siden av. Roastbiffen serverer jeg kald i tynne skiver, mens tilbehøret er varmt. Anonymkode: 62b97...c7d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 Roastbiff er godt på brød. Kjøp en god roastbiff. Gjerne fra disken på Meny eller lignende. Generelt HATER jeg å få servert brød som er ristet eller med for harde skorper på restaurant. Ofte med masse pålegg så det tar seg ikke ut å spise med hendene. Også er det umulig å skjære gjennom på grunn av hard skorpe, alt pålegg bare fyker rundt om på fatet. Slikt "skorpe"-brød er kun godt når det er mulig å spise med hendene. Nok om det...Jeg synes rugbrød er godt da. Remulade hører ofte med, men en god snøfrisk er også godt. Den med rødløk og timian? er god til roastbiff. Eller rødbetsalat Synes det er godt med syltet agurk, rødbeter, syltet rødløk, paprika, agurk, salatblad, stekt eller rå løk. Ikke alt samtidig da. Anonymkode: cc7d2...bf6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Pleier å ha det på skiva, med majones og sylteagurk og kanskje litt spraostekt laok, som de sier i Sogndal. Digg! Anonymkode: 2797d...e66 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. mars 2020 #18 Skrevet 16. mars 2020 Jeg bruker det som pålegg, med sprøløk og remulade, på brød selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå