Gå til innhold

Hva er normalt å betale dagmamma? Og hvor mye kan en dagmammma passe på samtidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 201d5...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er kontantstøtte+Prisen for barnehageplass vanlig å betale, altså ca. 10500.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg var dagmamma ville jeg ha tatt godt over 11.000kr i måneden..og hadde max 3 barn om de er under 2 år. 

Anonymkode: c9885...330

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt barnet mitt hos en dagmamma som hadde mer enn to barn å passe. Kanskje sitt eget + ett annet barn. Eller to dagmammabarn. Med tre unger ville det gått på bekostning av en del ting, som hva gjør hun med de andre to når hun må inn på badet med tredjemann for å skifte bleie f.eks. og ungene krabber eller går rundt?

Anonymkode: 6d3c5...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er også kontantstøtte + barnehageprisen vanlig. Jeg synes det er en helt vanvittig pris, men det er jo en annen sak. 

Anonymkode: e3906...2c3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke hatt barnet mitt hos en dagmamma som hadde mer enn to barn å passe. Kanskje sitt eget + ett annet barn. Eller to dagmammabarn. Med tre unger ville det gått på bekostning av en del ting, som hva gjør hun med de andre to når hun må inn på badet med tredjemann for å skifte bleie f.eks. og ungene krabber eller går rundt?

Tja, hva tror du barnehagen gjør?

Anonymkode: b5570...5de

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage og hender ofte en jobber alene i tidlig vakt eller senvakt og skifter bleier mens andre ikke er under innsyn

Anonymkode: 201d5...3df

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var liten hadde min dagmamma 2-4 barn + sitt eget (max fem totalt). Alder 2-5. Det fungerte ganske bra, men tror ikke det hadde fungert bra med f.eks fem 2-åringer.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er også kontantstøtte + barnehageprisen vanlig. Jeg synes det er en helt vanvittig pris, men det er jo en annen sak. 

Si personen har tre barn maks og da får inn ca 30 000. Av dette skal de betale skatt også. Synes ikke det er forferdelig. Det svir jo for den som betaler, men sånn sett koster det i praksis ikke mer enn en barnehageplass ettersom kontantstøtten er "gratis" penger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nuttery said:

Da jeg var liten hadde min dagmamma 2-4 barn + sitt eget (max fem totalt). Alder 2-5. Det fungerte ganske bra, men tror ikke det hadde fungert bra med f.eks fem 2-åringer.

Moren min var dagmamma da jeg vokste opp, og hun hadde fem 1- og 2-åringer i perioder. Jeg hjalp til da jeg kom hjem fra skolen, men hun var alene med dem frem til klokken 14. Hun hadde full kontroll, og jeg husker hun ofte fikk skryt av foreldrene fordi hun var så flink med barna. Det fungerte egentlig best når alle barna var tett i alder, for da hadde de omtrent samme rutiner.

Jeg var også dagmamma et år, og for meg holdt det i massevis med ett barn i tillegg til mitt eget. 😛

Anonymkode: 24155...3ae

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren min var dagmamma da jeg vokste opp, og hun hadde fem 1- og 2-åringer i perioder. Jeg hjalp til da jeg kom hjem fra skolen, men hun var alene med dem frem til klokken 14. Hun hadde full kontroll, og jeg husker hun ofte fikk skryt av foreldrene fordi hun var så flink med barna. Det fungerte egentlig best når alle barna var tett i alder, for da hadde de omtrent samme rutiner.

Jeg var også dagmamma et år, og for meg holdt det i massevis med ett barn i tillegg til mitt eget. 😛

Anonymkode: 24155...3ae

Det kommer nok an på hvilken kapasitet man har ja! Pluss, jeg tror folk generelt tok det litt mer rolig før. I dag virker det jo som at noen skal ni-stirre på barna 24/7 for å sikre at de er trygge. Eksempel er jo hva den personen skrev over her: hva gjør man med de andre barna hvis man skal skifte bleie på et av dem? I mitt hode får de jo bare leke i mens, eller så skifter man bleie der andre er, evt med åpen dør til badet. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig, det er vanvittig billig for å betale noen for en fulltidsjobb! Altså, man sender barnet sitt til en dagmamma 8 timer daglig, 5 dager i uken, 4,2 uker i måneden. Dvs ca 168 timer i måneden altså. Det gir en timelønn på 62,5 kroner til dagmammaen, for å gjøre en så viktig jobb som å passe småbarn! En ettåring krever en god del, jeg går selv hjemme med min. Litt over 60 kroner timen for en så krevende jobb er faktisk vanvittig! Burde minst vært det dobbelte (dvs, jeg mener at om noen ikke får barnehageplass, burde staten gitt tilskuddet som er per plass også til dagmammaene, i tillegg til kontantstøtten og foreldrebetalingen). 

Anonymkode: 95209...c56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Nuttery said:

Det kommer nok an på hvilken kapasitet man har ja! Pluss, jeg tror folk generelt tok det litt mer rolig før. I dag virker det jo som at noen skal ni-stirre på barna 24/7 for å sikre at de er trygge. Eksempel er jo hva den personen skrev over her: hva gjør man med de andre barna hvis man skal skifte bleie på et av dem? I mitt hode får de jo bare leke i mens, eller så skifter man bleie der andre er, evt med åpen dør til badet. 

Enig. 

Jeg hadde tatt med meg de andre barna på badet og hatt noen leker der. Helt greit. Funker ihvertfall bra med mine egne barn. 

Anonymkode: 539a7...db4

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg sjekket kostet det 13000 for 1 og 18000 for 2. Mye, men egentlig billig.

Anonymkode: 05cab...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...